Drom skrev 2008-12-12 18:19:55 följande:
Nä, jag kan faktist inte förstå varför man flytta ihop men vem som helst innan giftemål? vad då prova på? vad är det jag ska prova på? ska man flytta ihop så ska man älska en person och vilja dela hela sitt liv med honom/henne och då kan man lika gärna gifta sig!!!!
Nu drar du lite väl stora växlar. Det är nog inte många som flyttar ihop med "vem som helst", inte som ett kärlekspar iallafall.
Jag antar att du beskriver hur du har resonerat när det gäller att flytta ihop, men när du skriver "man" som du gör så låter det som du tycker att det gäller för alla. Och så är det ju inte.
För alla par är det olika när man tycker sig ha nått punkten i ett förhållande då man har bestämt sig för att leva ihop resten av livet. Det kan vara efter ett par veckor, efter ett år, efter fem år. Det BEHÖVER inte sammanfalla med att bo ihop. Jag vet att man kan älska någon, och vilja bo ihop och dela livet utan att vara säker på om man vill lova att göra det för alltid. Och då kan man givetvis inte lika gärna gifta sig.