• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • MolsonCanadian

Ja, förmodligen. Kuratorer generellt har ingen koll på psykopati utan använder begreppet slapphänt, som människor i allmänhet gör. Att hon kallar honom psykopat är tämligen oprofessionellt. Det finns mycket tydliga riktlinjer för vad som gör en psykopat i PCL-R, det verktyg som används för bestämningen av psykopati.

älskarlivet skrev 2008-12-12 09:12:54 följande:
    Märkligt att min kurator som fick veta allt, sa att han var psykopat då.... Men då vet du väl mer än vad hon vet..
  • MolsonCanadian

Det har inte med saken att göra. Han är inte psykopat för det. Notera att det inte ändrar det faktum att han var/är bedrövlig ändå.

älskarlivet skrev 2008-12-12 09:13:23 följande:
    Dessutom, mitt ex anser inte att det var misshandel eller övergrepp.. Jag var med på det..
  • Miafiahallonfjärt
    älskarlivet skrev 2008-12-12 09:03:58 följande:
    Tur att du inte hamnade med en psykopat då som jag gjorde med mitt ex!
    Beklagar verkligen! Tråkigt att höra! Verkligen!

Dock så gifte jag mig med min bästa vän, sen 10 år tillbaka. Vi har jobbat ihop tidigare och varit ihop ett bra tag och våra familjer känner varandra väldigt väl så jag hade goda förrutsättningar och visste verkligen vem jag gifte mig med även om vi inte bott ihop.
  • Drom

Jag tycker det är tråkigt att många här TROR att man måste bo ihop innan man lär känna en människa bättre, Det kan inte vara mer fel, även om jag inte kan min fästmans toavanor så vet jagr edan mkt om honom, jag vet att jag älskar honom och jag vet att han älskar mig, Mer behöver jag inte veta, resten kommer på köpet:P

När jag får höra att sambos som har varit tillsammans i flera år och som ska gifta sig så er jag inte det som nått "nytt", utan skillnaden är ju bara att ni tar varandras efternamn ( om i så fallet) och har en ring runt fingret...

men som nygift och flyttar in så är ALLT nytt!

varför gifter ni er som redan har sambos och barn med er respektive? religiösa skäl?

• Miafiahallonfjärt

Tycker det blev lite hård stämning i tråden nu och lite OT. Vart tog trådskaparen vägen?

• Drom

krävs det att dela toa för att upptäcka att en person är psykopat?

nää, jag tror helt enkelt du hamnade med fel gubbe från början!
    Men psykopat kan han ju inte vara

älskarlivet skrev 2008-12-12 09:03:58 följande:
    Tur att du inte hamnade med en psykopat då som jag gjorde med mitt ex!
  • älskarlivet

Vad har du för utbildning då som kan säga om han var psykopat eller itne? Han isolerade mig från min familj, mina vänner, han har alla psykopatdrag!

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 09:21:40 följande:
    Ja, förmodligen. Kuratorer generellt har ingen koll på psykopati utan använder begreppet slapphänt, som människor i allmänhet gör. Att hon kallar honom psykopat är tämligen oprofessionellt. Det finns mycket tydliga riktlinjer för vad som gör en psykopat i PCL-R, det verktyg som används för bestämningen av psykopati.
  • chokladflingan

Mycket OT här ser jag... ;)

Vi förlovade oss ett bra tag innan vi flyttade ihop, jag flyttade in hos honom några månader innan bröllopet.
    Fast å andra sidan så sov vi nästan alltid ihop innan vi bodde tillsammans.

• chokladflingan
    älskarlivet skrev 2008-12-12 09:29:17 följande:
    Vad har du för utbildning då som kan säga om han var psykopat eller itne? Han isolerade mig från min familj, mina vänner, han har alla psykopatdrag!
    Ja men faktiskt, vem vet bättre än älskarlivet själv hur han var? Hon skriver ju här tydligt att hon inte berättar allt.
  • älskarlivet

Jag lärde känna mitt ex rätta jag, efter att ha bott ihop några månader.. Jag älskade honom, men den kärleken dog rätt snabbt..

Jag är troende, min sambo är inte det, jag gifter mig för att jag vill det. Vill inte leva som sambo hela livet, men vill inte köpa grisen i säcken heller..

Drom skrev 2008-12-12 09:26:52 följande:
    Jag tycker det är tråkigt att många här TROR att man måste bo ihop innan man lär känna en människa bättre, Det kan inte vara mer fel, även om jag inte kan min fästmans toavanor så vet jagr edan mkt om honom, jag vet att jag älskar honom och jag vet att han älskar mig, Mer behöver jag inte veta, resten kommer på köpet:PNär jag får höra att sambos som har varit tillsammans i flera år och som ska gifta sig så er jag inte det som nått "nytt", utan skillnaden är ju bara att ni tar varandras efternamn ( om i så fallet) och har en ring runt fingret...men som nygift och flyttar in så är ALLT nytt!varför gifter ni er som redan har sambos och barn med er respektive? religiösa skäl?
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?