• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • älskarlivet

Vad då kan han inte vara? Känner du honom??

Drom skrev 2008-12-12 09:28:40 följande:
    krävs det att dela toa för att upptäcka att en person är psykopat?nää, jag tror helt enkelt du hamnade med fel gubbe från början!Men psykopat kan han ju inte vara
  • Miafiahallonfjärt
    älskarlivet skrev 2008-12-12 09:33:27 följande:
    Jag lärde känna mitt ex rätta jag, efter att ha bott ihop några månader.. Jag älskade honom, men den kärleken dog rätt snabbt..Jag är troende, min sambo är inte det, jag gifter mig för att jag vill det. Vill inte leva som sambo hela livet, men vill inte köpa grisen i säcken heller..
    Vill verkligen inte kasta skit på dig för jag förstår att du känner dig bränd - och det med all rätt! Men när började du se såna tendenser? Och när flyttade du in? Du behöver inte svara om du tycker det blir personligt. Önskar dig all lycka i ett framtida underbart äktenskap!
  • MulleNuh

Det kan dom visst göra..

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 09:11:29 följande:
    Det behöver du naturligtvis inte göra. Jag petar i definitionen. En psykopat ägnar sig inte åt kvinnomisshandel och sexuella övergrepp. En psykopat bryr sig alldeles för lite för att göra det, vilket är skälet till att de är underrepresenterade i den statistiken.
  • MulleNuh

oj fan.. Jag skulle ju inte gå in här, men såg att samtalsämnet HELT bytt riktning.

• Hemlig2009

Självklart finns det anledningar att gifta sig även om man redan är sambos. Den juridiska tryggheten, den romantiska delen och det praktiska i att när vi får barn heter alla samma efternamn. Mysigt!

Så för mig har äktenskapet inget att göra med om man bor ihop eller inte. Det är mycket mer än boendelogistik faktiskt.

Sedan tar jag för givet att man vill bo med sin livskamrat, en naturlig del i det hela.

• älskarlivet

Jag flyttade in efter 3 månader och min familj började ana tendenser långt innan jag, men jag vägrade lyssna på vad de sa. Även min dåvarande sambos ex försökte varna mg, men inte heller henne ville jag lyssna på.

Sen när jag väl började inse, tror det var efter 5 månader kanske, så gick det snabbt utför. Vi var dock på en underbar semester tillsammans, så antagligen ansträngde han sig då för att jag inte skulle lämna honom. Efter 7 månader fick jag nog och stack faktiskt iväg i panik när han inte var hemma..

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 09:35:08 följande:
    Vill verkligen inte kasta skit på dig för jag förstår att du känner dig bränd - och det med all rätt! Men när började du se såna tendenser? Och när flyttade du in? Du behöver inte svara om du tycker det blir personligt. Önskar dig all lycka i ett framtida underbart äktenskap!
  • Miafiahallonfjärt
    älskarlivet skrev 2008-12-12 09:45:44 följande:
    Jag flyttade in efter 3 månader och min familj började ana tendenser långt innan jag, men jag vägrade lyssna på vad de sa. Även min dåvarande sambos ex försökte varna mg, men inte heller henne ville jag lyssna på.Sen när jag väl började inse, tror det var efter 5 månader kanske, så gick det snabbt utför. Vi var dock på en underbar semester tillsammans, så antagligen ansträngde han sig då för att jag inte skulle lämna honom. Efter 7 månader fick jag nog och stack faktiskt iväg i panik när han inte var hemma..
    Usch! Som sagt så beklagar jag! Familjen brukar kunna vara klarsynt och synd att man inte lyssnar mer när man är "kär" ibland. Dock hade jag motsatt problem med mitt ex. Han var så underbar och älskad av alla men han var egentligen manipulativ, osäker, krävande (ringde säkert en gång i halvtimmen) och svartsjuk. Dock inget våld eller övergrepp utan han var väldigt kärleksfull mot mig men ändå så körde han mig totalt i botten känslomässigt. Tyckte det var så gulligt i början att han "brydde" sig så mycket men jag var bara en "trofe" till i samlingen av lyckades steg i livet. Dock var han väldigt romantisk och det saknar jag ibland då min man INTE är det för 5 öre. Jobbar på att lära mig värdera om romantik från alla uppenbara saker på film till de saker min man gör i vardagen som kanske inte är "uppenbart romantiska" men gjorda av kärlek.

Det tog slut men alla var så arga på mig för att jag dumpade en sån fantastisk kille...
  • älskarlivet

Det var ju så att de som inte stod mig så nära tyckte också att mitt ex var såååå trevlig och helt underbar.. Men de som stod mig nära förstod rätt snart att något inte stod rätt till..

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 09:53:36 följande:
    Usch! Som sagt så beklagar jag! Familjen brukar kunna vara klarsynt och synd att man inte lyssnar mer när man är "kär" ibland. Dock hade jag motsatt problem med mitt ex. Han var så underbar och älskad av alla men han var egentligen manipulativ, osäker, krävande (ringde säkert en gång i halvtimmen) och svartsjuk. Dock inget våld eller övergrepp utan han var väldigt kärleksfull mot mig men ändå så körde han mig totalt i botten känslomässigt. Tyckte det var så gulligt i början att han "brydde" sig så mycket men jag var bara en "trofe" till i samlingen av lyckades steg i livet. Dock var han väldigt romantisk och det saknar jag ibland då min man INTE är det för 5 öre. Jobbar på att lära mig värdera om romantik från alla uppenbara saker på film till de saker min man gör i vardagen som kanske inte är "uppenbart romantiska" men gjorda av kärlek. Det tog slut men alla var så arga på mig för att jag dumpade en sån fantastisk kille...
  • Miafiahallonfjärt

Jo mamma såg ju också hur dåligt jag mådde. Var ju nästan självmordsbenägen för att jag inte ville "såra" honom eftersom han var så "gullig" mellan varven och det var MIG det var fel på.. Iofs så var vi ju två i förhållandet och psykopat var han inte men är ändå glad att vi inte han stadga oss mer. Och glad att jag upptäckte de sidorna innan vi han flytta ihop. Var ihop i 4 år fram coh tillbaka de 2 sista åren.

• Risajkling

Min sambo friade till mig långt innan vi flyttade ihop, inga gemensamma barn men jag har en son sedan en tidigare relation..

Vi gifter oss för att få växla de löftena med våra vänner och familj med Gud som vittne.

Plus att det känns så otroligt romantiskt och viktigt att ge våran kärlek en heeel dag

Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?