• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • älskarlivet

Så var mitt ex också, och framför allt på semestern var han gullig..
    Sen hade han en son också och visst kommer barn först, men jag ville att vi skulle vara som en familj, men många gånger tyckte han att jag kunde vara hemma så åkte han iväg med sin son på något istället...

Vi var tillsammans 11 månader sammanlagt och efter några månader efter det träffade jag min nuvarande sambo, men kunde inte lita på honom förrän långt senare.. Ändå vågade jag bli sambo när jag och min kille varit tillsammans 6 månader och det gick ju bra och nu ska vi gifta oss!

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-12 10:01:30 följande:
    Jo mamma såg ju också hur dåligt jag mådde. Var ju nästan självmordsbenägen för att jag inte ville "såra" honom eftersom han var så "gullig" mellan varven och det var MIG det var fel på.. Iofs så var vi ju två i förhållandet och psykopat var han inte men är ändå glad att vi inte han stadga oss mer. Och glad att jag upptäckte de sidorna innan vi han flytta ihop. Var ihop i 4 år fram coh tillbaka de 2 sista åren.
  • Miafiahallonfjärt
    älskarlivet skrev 2008-12-12 10:09:09 följande:
    Så var mitt ex också, och framför allt på semestern var han gullig..Sen hade han en son också och visst kommer barn först, men jag ville att vi skulle vara som en familj, men många gånger tyckte han att jag kunde vara hemma så åkte han iväg med sin son på något istället...Vi var tillsammans 11 månader sammanlagt och efter några månader efter det träffade jag min nuvarande sambo, men kunde inte lita på honom förrän långt senare.. Ändå vågade jag bli sambo när jag och min kille varit tillsammans 6 månader och det gick ju bra och nu ska vi gifta oss!
    Skönt att det ordnat sig iaf!
  • Plummis83

Tråkigt att du fått stå ut med så mkt från den killen, men samtidigt är jag glad att du vågade lämna honom!!
    Finns ju tyvärr många som inte vågar lämna sina respektive!!

älskarlivet skrev 2008-12-12 10:09:09 följande:
    Så var mitt ex också, och framför allt på semestern var han gullig..Sen hade han en son också och visst kommer barn först, men jag ville att vi skulle vara som en familj, men många gånger tyckte han att jag kunde vara hemma så åkte han iväg med sin son på något istället...Vi var tillsammans 11 månader sammanlagt och efter några månader efter det träffade jag min nuvarande sambo, men kunde inte lita på honom förrän långt senare.. Ändå vågade jag bli sambo när jag och min kille varit tillsammans 6 månader och det gick ju bra och nu ska vi gifta oss!
  • MolsonCanadian

Jag råkar ha utbildning i riskbedömning av psykopati. Nej, det är inget psykopatdrag att isolera någon från familj och vänner. Det är snarare psykotiskt.

älskarlivet skrev 2008-12-12 09:29:17 följande:
    Vad har du för utbildning då som kan säga om han var psykopat eller itne? Han isolerade mig från min familj, mina vänner, han har alla psykopatdrag!
  • MolsonCanadian

Det räcker med det lilla som har uppgetts för att det ska vara klarlagt att han inte är psykopat. En psykopat bryr sig inte om psykisk misshandel och psykopater ägnar sig inte åt sexuella övergrepp. Det ingår inte i psykopatin. Då är det annat som gör att han ägnar sig åt sådant.

Jag förstår inte varför det är upprörande att han inte är psykopat. Han blir inte mindre otrevlig för det.

chokladflingan skrev 2008-12-12 09:33:06 följande:
    Ja men faktiskt, vem vet bättre än älskarlivet själv hur han var? Hon skriver ju här tydligt att hon inte berättar allt.
  • älskarlivet

Märkligt att alla hans drag stämmer in på psykopatdragen, men skit samma, du vet ju ändå inte vad som hänt, så jag behöver inte din diagnos..

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 10:51:25 följande:
    Jag råkar ha utbildning i riskbedömning av psykopati. Nej, det är inget psykopatdrag att isolera någon från familj och vänner. Det är snarare psykotiskt.
  • MolsonCanadian

Nej. Då är det inte psykopatin som styr. En psykopat som samtidigt lider av mani kan möjligen ägna sig åt viss kvinnomisshandel, men det är extremt sällsynt eftersom psykopati och mani tar ut varandra.

MulleNuh skrev 2008-12-12 09:38:19 följande:
    Det kan dom visst göra..
  • MolsonCanadian

Det du beskriver av honom stämmer inte in alls på psykopatdragen utan motsäger dem.

Nej, om det känns bättre att beskriva honom som psykopat ska du förstås göra det. Jag kan mycket väl förstå att människor har behov av att göra det, för att på något sätt förmedla vilken vidrig människa det är fråga om. Det är inget nytt.
    Men inom psykiatrin så är han per definition inte psykopat.

älskarlivet skrev 2008-12-12 10:55:06 följande:
    Märkligt att alla hans drag stämmer in på psykopatdragen, men skit samma, du vet ju ändå inte vad som hänt, så jag behöver inte din diagnos..
  • älskarlivet

Men lägg ner, spelar roll liksom...

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 10:59:21 följande:
    Det du beskriver av honom stämmer inte in alls på psykopatdragen utan motsäger dem. Nej, om det känns bättre att beskriva honom som psykopat ska du förstås göra det. Jag kan mycket väl förstå att människor har behov av att göra det, för att på något sätt förmedla vilken vidrig människa det är fråga om. Det är inget nytt. Men inom psykiatrin så är han per definition inte psykopat.
  • Plummis83

Men snälla nån!! Nu börjas det igen, MEN om nu älskarlivet skriver att hon inte vill skriva allting som hänt osv så vet du ju inte om han är psykopat eller inte!! Är ju bara hon och de som vet om allting som kan bedöma om han är psykopat eller inte!! Tror knappast de säger så om nån bara för de har haft ett helvetet med personen i fråga!! Så lägg ner!!

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 10:55:55 följande:
    Nej. Då är det inte psykopatin som styr. En psykopat som samtidigt lider av mani kan möjligen ägna sig åt viss kvinnomisshandel, men det är extremt sällsynt eftersom psykopati och mani tar ut varandra.
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?