• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Drom

Jo sant, jag känner faktist två som förlovade sig, flyttade ihop och sedan valde att inte gifta sig, kanske för att det inte är så stor skillnad mellan sambo och giftapar när man ändå bor ihop?

• Krystal

Du é inte ensam... här är en till

Jag bor på västkusten, min m2b i Stockholm...så det är ungefär 45 mil mellan oss, och har så varit i 5,5 år nu. Har en del med mitt jobb som anhörigvårdare att göra.
    Har tur att jag kan ta ledigt en-två veckor och åka och hälsa på honom. Sen vara hemma typ tre veckor..åka till honom två..o.s.v
    (Tur att man kan om man är ute i god kan få tag på billiga tågbiljetter )
    Barn har vi som sagt inga, och vi tänker inte ens försöka skaffa några innan vi gift oss.

Vi har ganska starka familjeband på var sin sida, så det ska bli intressant att se vem av oss som väljer att sträcka på dom och flytta till den andra

• MolsonCanadian

Och vad säger att man måste känna varandra "helt" för att gifta sig?
    Bevisligen går det ju utmärkt för en massa människor att gifta sig utan att ha bott ihop. För dem tror jag att inställningen är lösningsfokuserad - man är medveten om att problem kommer att dyka upp och man har beredskap för det. Knepigare än så behöver det inte vara.

MulleNuh skrev 2008-12-11 20:54:04 följande:
    Njae en fantastisk inställning kan man ju självklart ha, men det gör ju inte att man känner varandra?!Man lär känna en människa helt när man har levt tillsammans ett bra tag!
  • Drom

hahah..jag ska njuta av den stora karamellen på en gång:p hahahah

• MulleNuh

Ja förhoppningsvis går allt väl! Men det är en väldigt stor chansning.

MolsonCanadian skrev 2008-12-11 20:59:55 följande:
    Och vad säger att man måste känna varandra "helt" för att gifta sig?Bevisligen går det ju utmärkt för en massa människor att gifta sig utan att ha bott ihop. För dem tror jag att inställningen är lösningsfokuserad - man är medveten om att problem kommer att dyka upp och man har beredskap för det. Knepigare än så behöver det inte vara.
  • Pumpkin
    Drom skrev 2008-12-11 21:00:04 följande:
    hahah..jag ska njuta av den stora karamellen på en gång:p hahahah
    Det är ju ditt val och så länge som man är nöjd med sitt val så är det ju bra Själv är jag glad att vi har tagit allt var för sig, så man verkligen kunnat njuta av varje grej ett tag innan nästa steg så att säga.
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Drom

jag anser jag känner min fästman HELT även om jag inte bor med honom, varför ska jag behöva veta följande saker om honom?

tex

HUR MAN BORSTAR TÄNDERNA!
    HUR LÄNGE HAN DUSCHAR PÅ MORGONEN
    VILKA LJUD SOM KOMMER IFRÅN HONOM NÄR HAN ÄTER MED ÖPPEN MUN!

svar på dessa frågor får jag säker när jag bor med honom, men det betyder inte att jag kommer känna honom bättre?!

• Drom

inte för att reta upp någon nu, men enligt en undersökning som gjordes förra året på metro, så separerades fler sambos än gifta par, hur kommer det sig?

är det lättare att "släppa" problem och göra slut än att vara kvar och fixa problemet när man endast bor ihop?

• MulleNuh

Åhh fast sådana saker är ju inte direkt viktiga.

Det är andra saker som kommer upp.. Hur om blir i vissa situationer som man inte ser annars.
    Ja det finns massor! Jag lär mig fortfarande nya saker om min sambo och vi har bott ihop i 2 år. (inte länge alls)

Men! Jag kom absolut inte in här för att ifrågasätta eller nedvärdera någons val!
    Jag var bara nyfiken!

Drom skrev 2008-12-11 21:02:32 följande:
    jag anser jag känner min fästman HELT även om jag inte bor med honom, varför ska jag behöva veta följande saker om honom?texHUR MAN BORSTAR TÄNDERNA!HUR LÄNGE HAN DUSCHAR PÅ MORGONENVILKA LJUD SOM KOMMER IFRÅN HONOM NÄR HAN ÄTER MED ÖPPEN MUN!svar på dessa frågor får jag säker när jag bor med honom, men det betyder inte att jag kommer känna honom bättre?!
  • MolsonCanadian

Varför tycker du det?
    Fram till inte alltför längesedan så var det ju standard att man inte bodde ihop innan man gifte sig. Jag tycker nog i så fall att det är att "chansa" att flytta ihop först med någon slags tanke att "vi får se om vi passar ihop".

MulleNuh skrev 2008-12-11 21:01:16 följande:
    Ja förhoppningsvis går allt väl! Men det är en väldigt stor chansning.
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?