• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Drom

Alla kristna bör vänta med att flytta in hos sin respektive (bortsett från dem som kan hålla sig från sex under samma tak)

Det här är ingen fråga om att man har olika tradititoner,

MulleNuh skrev 2008-12-15 22:04:46 följande:
    Jag känner MÅNGA troende. Så nej du behöver inte lära mig religion. Detta är däremot en sådan sak som ÄR olika och inget man lär sig bara så där..Det verkar ligga som släkttradition eller nåt?! Eftersom alla kristna jag känner INTE gör på detta vis.
  • MulleNuh

Bör kanske, men inget som görs.. Eftersom jag trodde på fullaste allvar att det var VÄLDIGT ovanligt och gammaldags.

Drom skrev 2008-12-15 22:06:58 följande:
    Alla kristna bör vänta med att flytta in hos sin respektive (bortsett från dem som kan hålla sig från sex under samma tak)Det här är ingen fråga om att man har olika tradititoner,
  • Nibla

Så man kan inte vara seriösa med varandra om man inte är gifta? Eller hur menar du?

Drom skrev 2008-12-15 22:02:41 följande:
    Hade ni sex innan ni blev tillsammans/seriösa? det är ju ocskå intressant ur en annan synvinkel?
  • MulleNuh

haha nej vi hade itne sex innan vi blev tillsammans. Då hade vi ju inte träffats!

Men vi sexade på efter dag 3 om du nu vill veta!! Love at first sight!

Hade ni sex innan ni blev tillsammans/seriösa? det är ju ocskå intressant ur en annan synvinkel?
  • Drom

nej, det tror jag knappast det är ovanligt, du bor i sverige, och därför känner du som du gör!

Men tro mig, åk runt lite och studera andras sätt o leva så kommer du lära dig mkt!

Nu talar jag inte från min egen synvinkel eftersom jag tycker som jag gör. utan det är för att jag har rest en hel del själv, både med jobb, skola och kyrkan och lärt mig oerhört om hur det är i andra länder.

jag har även studerat religion och fått en bra uppfattning om folks sätt att se på saken

MulleNuh skrev 2008-12-15 22:08:19 följande:
    Bör kanske, men inget som görs.. Eftersom jag trodde på fullaste allvar att det var VÄLDIGT ovanligt och gammaldags.
  • Drom

och det är OVANLIGT, att man bor med sin kära innan äktenskap! om du jämför med vår avlånga land!

• Sobeit

Vi hade inte sex innan vi blev seriösa. Varken min m2b eller jag var ute efter något oseriöst.

• Nibla

Vilka länder syftar du på?

Drom skrev 2008-12-15 22:12:26 följande:
    och det är OVANLIGT, att man bor med sin kära innan äktenskap! om du jämför med vår avlånga land!
  • Hemlig2009

Jag trodde ärligt talat att det inte var många som levde så längre. De kristna i min närhet har då både haft sex och varit sambo. Och det gör dem väl inte till mindre kristna?

Drom skrev 2008-12-15 21:58:03 följande:
    och därför anser man att man "bör" inte flytta ihop med sin respektive innan äktenskap.Och jag tror knappast att man bara bor sambos utan att ha sex med varandra, måste vara påfrestande:)
  • Drom

jag tror knappast att man är mindre kristen, Men ordet "bör/helst" är fortfarande det jag använder och inte "måste".

Hemlig2009 skrev 2008-12-15 22:15:58 följande:
    Jag trodde ärligt talat att det inte var många som levde så längre. De kristna i min närhet har då både haft sex och varit sambo. Och det gör dem väl inte till mindre kristna?
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?