• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 16:56:04 följande:
    Så det är okej för dig att människor själva får känna efter om de vill ha sex eller inte, men inte om de vill bo ihop med någon eller inte?Det första är det inte befogat att ifrågasätta, men väl det andra - har jag förstått dig rätt då?
    Nej det har du inte.
  • MolsonCanadian

Nähä?
    Är det inte längre befogat att ifrågasätta att människor väljer att inte bo ihop innan de gifter sig?

shakynose skrev 2008-12-16 16:58:48 följande:
    Nej det har du inte.
  • Stardusty

Har inte orkat läsa allt, men jag tycker att det är bra att man bor ihop åtminstone nåt år innan man gifter sig. Det är när man lever ihop som man får se de vardagliga sakerna och hur det faktiskt funkar att leva tillsammans. Jag tex hade innan vi förlovade oss varit en hel del hos min man, både när han var själv och när hans varannan-vecka-barn var där. Och det var inga problem alls de gånger jag var där, tvärtom var allt toppen. Sen flyttade vi ihop och jag fick se hur det är att bo med någon annans barn varannan vecka, vilket inte alltid varit en dans på rosor. Och jag fick även se hur det var att bo med min man utan allt "gulle-gull" och mys som vi alltid hade när vi väl umgicks. Jag älskar honom lika mycket ändå, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte finns saker vi båda två behöver jobba med och detta kom vi till insikt med båda två när vi flyttade ihop.

Jag menar inte att ett äktenskap inte håller om man inte bott ihop innan, men jag tror för bådas skull att det är en väldigt bra idé att göra det.

• shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 17:11:42 följande:
    Nähä?Är det inte längre befogat att ifrågasätta att människor väljer att inte bo ihop innan de gifter sig?
    Jo, och du har fortfarande inte förstått mig rätt.
  • MolsonCanadian

Du är välkommen att upplysa mig.

shakynose skrev 2008-12-16 17:27:51 följande:
    Jo, och du har fortfarande inte förstått mig rätt.
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-16 18:37:25 följande:
    Du är välkommen att upplysa mig.
    Jag tycker inte att jag varit luddig på något sätt, men okej!
    Här är en sammanfattning av mina åsikter:

1. Att gifta sig är större och allvarligare än att bli sambo. I juridisk mening.
    2. Innan man fattar stora och allvarliga beslut är det upp till individen att skaffa underlag för sitt beslut. För det är tack och lov upp till var och en. O.T:Sverige är faktiskt världens mest demokratiska land! (enligt the economist)
    3. De som medvetet berövar sig själva insikter om den blivande maken är knäppgökar.

Men lyckligtvis omfattas även knäppgökarna av de demokratiska principerna, så ni får ligga eller inte ligga! Allt är okej för mig!
  • 090208

Snalla ni, inget religions-snack tack.

Vissa ar religiosa, so what..? Ingen big deal. Min man t.ex ar muslim light.
    Det finns manga mer eller mindre religiosa som bade bor ihop och kelar innan aktenskapet. Oavsett religion, oavsett vart dom vaxt upp. Uppenbarligen.
    Och det finns nog en hel del religions-befriade som valjer att INTE bo ihop eller kela innan man gangat sig.

Sa bother not med den diskussionen, har ingenting med saken att gora. Naja, inte sa himla mycket om ni tanker efter. Detta sex/bo-snacket ar individuellt.

• 090208

*naaaw*

MulleNuh skrev 2008-12-15 22:09:50 följande:
    Men vi sexade på efter dag 3 om du nu vill veta!! Love at first sight!
  • 090208

Dags att lasa detta nu som forst...

Men jo, det var PRECIS sa har jag menade.

älskarlivet skrev 2008-12-16 08:02:32 följande:
    Jag är kristen, men jag är sambo innan giftermål, och hade sex med min sambo på första dejten.Däremot vill jag vänta med barn till efter vigseln, men det handlar om att jag vill enbart vara brud och inte mamma på vårt bröllop!
  • MulleNuh

haha eller horny at first sight..

090208 skrev 2008-12-16 20:36:35 följande:
    *naaaw*
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?