• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • nennesjuttioåtta
    MulleNuh skrev 2008-12-17 14:08:53 följande:
    haha a tad maby!

Ska du säga som skriver i fel tråd. Pfffff!
  • MulleNuh

aaaa men duuurå..

nennesjuttioåtta skrev 2008-12-17 14:13:13 följande:
    Ska du säga som skriver i fel tråd. Pfffff!
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-12-17 12:07:47 följande:
    Va?! Vad får dig att tro det???
    *asg*
    Bara...en.....liten....känsla...jag fick!

Stardusty:
    "Sammanfattning av tråden; några är seriösa, några vill bara tjaffsa emot varan och några är helt ute och cyklar."

Kort o koncist!
  • MulleNuh

Tur jag tog hjälmen på mig i morse!

ingenjörsbruden skrev 2008-12-17 15:47:01 följande:
    *asg*Bara...en.....liten....känsla...jag fick! Stardusty:"Sammanfattning av tråden; några är seriösa, några vill bara tjaffsa emot varan och några är helt ute och cyklar." Kort o koncist!
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-12-17 15:58:55 följande:
    Tur jag tog hjälmen på mig i morse!
    Öhhh...skriver du i fel tråd nu igen?!
  • MulleNuh

nej peppar peppar.. Rätt tråd! Jag är alltså en av dom som är ute och cyklar!!

ingenjörsbruden skrev 2008-12-17 17:04:23 följande:
    Öhhh...skriver du i fel tråd nu igen?!
  • MolsonCanadian

Det är ju i Sverige klart mindre tolererat att man väljer att inte bo ihop innan man gifter sig än tvärtom.

J D skrev 2008-12-17 14:08:55 följande:

Jag håller inte med om att båda normerna innehåller lika stor grad av dekonstruktion.
  • MolsonCanadian

Mig veterligen är det två i den här tråden som diskuterat utifrån att de själva inte vill bo ihop innan de gifter sig. Dorm och OWEW (stavning?). Vidare är det faktiskt förespråkare för sammanboende som hävdat att sammanboende används som en enklare utväg och är mindre seriöst.

nennesjuttioåtta skrev 2008-12-17 13:46:00 följande:
    Herrejösses, popcornen är slut! Den här tråden är det verkligen Svenska hjärtan-klass på! Det här med vad bibeln säger blev ju riktigt kul att se, vilken action det var där ett tag! Jag tycker att det snarare är vi som valt att bo ihop får "försvara" oss mot påstående likt:-det är oromantiskt och en förolämpning att bara flytta ihop-vi älskar inte varandra tillräckligt-vi är som rumskamrater endast-vi bor ihop i väntan på något bättreEtt lika dumt och sårande påstående skulle kunna vara att era män friar till er så att de äntligen får ligga någongång. Men det tror (och hoppas) inte jag.Jag har aldrig tyckt att ni som väntar på att flytta ihop tills ni är gifta gör något fel, däremot är det konstigt i mina ögon. Jag har helller inte ifrågasatt hur mycket ni älskar varandra. Däremot är jag nyfiken på hur och varför ni tänker så.
  • shakynose
    MolsonCanadian skrev 2008-12-17 18:36:48 följande:
    Mig veterligen är det två i den här tråden som diskuterat utifrån att de själva inte vill bo ihop innan de gifter sig. Dorm och OWEW (stavning?). Vidare är det faktiskt förespråkare för sammanboende som hävdat att sammanboende används som en enklare utväg och är mindre seriöst.
    Jag har aldrig sagt att man är mindre seriös som sambo! Kanske andra ser det så, men jag hanterar inte mina företaganden med mindre allvar bara för att jag är medveten om att jag har alternativa utvägar om jag inte skulle lyckas.
  • J D

MolsonCanadian skrev 2008-12-17 18:31:56 följande:
    Det är ju i Sverige klart mindre tolererat att man väljer att inte bo ihop innan man gifter sig än tvärtom. J D skrev 2008-12-17 14:08:55 följande:

Jaha, men det var inte alls det jag skrev. Jag förde upp att den ena normen innehåller ett större drag av dekonstruktionism och därför rent samhällsvetenskapligt kan uppfattas som mer fri och således rätt.

Att sammanboedet tolereras mer kan ju möjligen bero på att vi i Sverige har kommit mycket längre i att dekonstruera normer än vad man gjort i andra länder. Det kan ju möjligen också vara därför som vi har kommit så långt i jämställdhetsarbetet. Självklart sticker det i ögonen när man ser saker som andra inte ser- dvs. de strukturella sambanden. Detta kan lätt tolkas som att man inte tolererar ngt men jag tror att det många gånger handlar om frustration över att vissa inte ser utanför de fördefinierade, äldre normerna.

Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?