Mig veterligen är det två i den här tråden som diskuterat utifrån att de själva inte vill bo ihop innan de gifter sig. Dorm och OWEW (stavning?). Vidare är det faktiskt förespråkare för sammanboende som hävdat att sammanboende används som en enklare utväg och är mindre seriöst.
nennesjuttioåtta skrev 2008-12-17 13:46:00 följande:
Herrejösses, popcornen är slut! Den här tråden är det verkligen Svenska hjärtan-klass på! Det här med vad bibeln säger blev ju riktigt kul att se, vilken action det var där ett tag! Jag tycker att det snarare är vi som valt att bo ihop får "försvara" oss mot påstående likt:-det är oromantiskt och en förolämpning att bara flytta ihop-vi älskar inte varandra tillräckligt-vi är som rumskamrater endast-vi bor ihop i väntan på något bättreEtt lika dumt och sårande påstående skulle kunna vara att era män friar till er så att de äntligen får ligga någongång. Men det tror (och hoppas) inte jag.Jag har aldrig tyckt att ni som väntar på att flytta ihop tills ni är gifta gör något fel, däremot är det konstigt i mina ögon. Jag har helller inte ifrågasatt hur mycket ni älskar varandra. Däremot är jag nyfiken på hur och varför ni tänker så.