• Drom

Hur många av er bor INTE med er fästman?

Det skulle vara intressant och veta hur många av er bor inte med er respektive? och som inte har barn. Jag har läst i många diskussioner att ni diskuerar om era barn och bröllop samtigt. Kanske man inte är ensam om att INTE bo med sin fästman och INTE ha några barn ännu?

diskutera gärna:)

• Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?
  • Stardusty

Du är verkligen så fruktansvärt löjlig när du debatterar. Det är väl ändå en avsevärd skillnad på att veta om man överlever eller inte om man hoppar utför ett stup än att veta om ens förhållande blir bättre eller sämre om man bor ihop eller isär?

MolsonCanadian skrev 2008-12-19 13:04:37 följande:
    Nej, definitivt inte. Du medgav ju att det inte är befogat att ifrågasätta varför man väljer att inte ha sex, medan det är befogat att ifrågasätta varför man väljer att inte flytta ihop. Dvs, i det ena fallet accepterar du just att människor är tänkande och kännande. I det andra fallet inte. Nä, men hoppa du utför ett stup innan du vet säkert vad du själv föredrar. Eller varför inte skjuta lite heroin? Det är möjligt att du inte kan tänka och känna utan att själv testa innan, men jag tror inte att det tillhör det vanliga bland tänkande och kännande människor. De flesta tror jag förstår att de inte behöver hoppa utför ett stup för att veta att de inte skulle mår bra av det.
  • MolsonCanadian

Nej, det är inte en avsevärd skillnad vad gäller förmågan att tänka och känna.

Stardusty skrev 2008-12-19 13:21:02 följande:
    Du är verkligen så fruktansvärt löjlig när du debatterar. Det är väl ändå en avsevärd skillnad på att veta om man överlever eller inte om man hoppar utför ett stup än att veta om ens förhållande blir bättre eller sämre om man bor ihop eller isär?
  • Plummis83

Denna tråd bara spårar ur mer å mer...

Vart har TS tagit vägen då??

• älskarlivet

Men för mig är giftermål något man gör EN gång i livet... Ja, vi levde som gifta fast vi inte var det och tur var väl det, att vi inte gifte oss, för jag ångrar att jag ens träffade honom!!

Det ÄR lättare att flytta i sär än att skilja sig.. Jag skulle aldrig gifta om mig om jag väl varit gift en gång... Därför är det tur att jag gifter mig med min drömprins nu! Men skulle vi skilja oss (hemska tanke) skulle jag aldrig gifta om mig med någon annan..

Och hade jag gift mig med aset till ex, så hade vi skiljt oss efter 4-5 månader....

OWEW skrev 2008-12-19 11:38:31 följande:
    Det är svårt att hänvisa till statistiken. Det är sånt som jag läst i tidningar, hört på radio och sett på TV. Det har säkert inte ni som förespråkar samboskapet kunnat undgå heller egentligen... Men som sagt, allt är inte svart-vitt och det betyder naturligtvis inte att alla som väljer att vänta med att bo ihop innan håller ihop livet ut.Jag gillar inte sådana här kommentarer:"Jag hade varit skiljd två gånger om jag hade gift mig innan vi flyttat ihop.. Den ena var en sjuk typ som misshandlade mig, den sidan visade han inte förrän vi flyttade ihop..." Rent praktiskt sett är det ingen skilland på att vara gift eller att bo sambos. Om du hade gift dig med aset som misshandlade dig och sedan skiljt dig hade ingen höjt på ögonbrynen för det. Ni levde som gifta i vilket fall.Det är rätt sjukt att det ses som konstigare att ha varit gift ett år och skiljt sig än att ha varit sambos i 10 år och sen gått skilda vägar.
  • Plummis83

Samma här!! Tänker bara gifta mig 1 gång i livet å det är med min älskade sambo! Jag skulle aldrig klara av att gå å gifta mig å sen flytta ihop! Men nu har jag bott ihop med min sambo i 2 år och vet hur vi funkar ihop!!

älskarlivet skrev 2008-12-19 13:26:36 följande:
    Men för mig är giftermål något man gör EN gång i livet... Ja, vi levde som gifta fast vi inte var det och tur var väl det, att vi inte gifte oss, för jag ångrar att jag ens träffade honom!!Det ÄR lättare att flytta i sär än att skilja sig.. Jag skulle aldrig gifta om mig om jag väl varit gift en gång... Därför är det tur att jag gifter mig med min drömprins nu! Men skulle vi skilja oss (hemska tanke) skulle jag aldrig gifta om mig med någon annan..Och hade jag gift mig med aset till ex, så hade vi skiljt oss efter 4-5 månader....
  • Plummis83

MEN jag respekterar er som väljer att gifta er å sen flytta ihop MEN samtidigt förstår jag inte vitsen med det!

• älskarlivet

Vi har bott ihop i 10 månader nu, och gifter oss till sommaren, och det känns kanon!

Plummis83 skrev 2008-12-19 13:30:32 följande:
    Samma här!! Tänker bara gifta mig 1 gång i livet å det är med min älskade sambo! Jag skulle aldrig klara av att gå å gifta mig å sen flytta ihop! Men nu har jag bott ihop med min sambo i 2 år och vet hur vi funkar ihop!!
  • MolsonCanadian

Liksom somliga inte förstår vitsen med att flytta ihop och därefter gifta sig. Drar mig återigen till minnes den gamla killkompisen som efter att ha blivit sambo med sin dåvarande flickvän uttryckte att han tyckte att vitsen med både förlovning och giftermål försvann när de redan bodde ihop.

Plummis83 skrev 2008-12-19 13:31:24 följande:
    MEN jag respekterar er som väljer att gifta er å sen flytta ihop MEN samtidigt förstår jag inte vitsen med det!
  • MulleNuh

Men så där kan väl ENBART troende tänka?

Och nu menar jag absolut inget negativt om troende!!!! Men så måste det väl vara?

MolsonCanadian skrev 2008-12-19 13:44:56 följande:
    Liksom somliga inte förstår vitsen med att flytta ihop och därefter gifta sig. Drar mig återigen till minnes den gamla killkompisen som efter att ha blivit sambo med sin dåvarande flickvän uttryckte att han tyckte att vitsen med både förlovning och giftermål försvann när de redan bodde ihop.
  • MolsonCanadian

Uppenbarligen inte.

MulleNuh skrev 2008-12-19 13:50:42 följande:
    Men så där kan väl ENBART troende tänka?Och nu menar jag absolut inget negativt om troende!!!! Men så måste det väl vara?
Svar på tråden Hur många av er bor INTE med er fästman?