Men för mig är giftermål något man gör EN gång i livet... Ja, vi levde som gifta fast vi inte var det och tur var väl det, att vi inte gifte oss, för jag ångrar att jag ens träffade honom!!
Det ÄR lättare att flytta i sär än att skilja sig.. Jag skulle aldrig gifta om mig om jag väl varit gift en gång... Därför är det tur att jag gifter mig med min drömprins nu! Men skulle vi skilja oss (hemska tanke) skulle jag aldrig gifta om mig med någon annan..
Och hade jag gift mig med aset till ex, så hade vi skiljt oss efter 4-5 månader....
OWEW skrev 2008-12-19 11:38:31 följande:
Det är svårt att hänvisa till statistiken. Det är sånt som jag läst i tidningar, hört på radio och sett på TV. Det har säkert inte ni som förespråkar samboskapet kunnat undgå heller egentligen... Men som sagt, allt är inte svart-vitt och det betyder naturligtvis inte att alla som väljer att vänta med att bo ihop innan håller ihop livet ut.Jag gillar inte sådana här kommentarer:"Jag hade varit skiljd två gånger om jag hade gift mig innan vi flyttat ihop.. Den ena var en sjuk typ som misshandlade mig, den sidan visade han inte förrän vi flyttade ihop..." Rent praktiskt sett är det ingen skilland på att vara gift eller att bo sambos. Om du hade gift dig med aset som misshandlade dig och sedan skiljt dig hade ingen höjt på ögonbrynen för det. Ni levde som gifta i vilket fall.Det är rätt sjukt att det ses som konstigare att ha varit gift ett år och skiljt sig än att ha varit sambos i 10 år och sen gått skilda vägar.