• Lennarts Fru

Unga Fruar/Blivande fruar under 30?

Undrar om de finns många av oss yngre brudar här som är under 30 år?

Själv är jag lyckligt gift i 3 månader och snart två veckor och är 20 år gammal ? =)

• Svar på tråden Unga Fruar/Blivande fruar under 30?
  • Finyare

Jag själv är 23 år på bröllopet, hinner fylla innan vi gifter oss. Vi har varit förlovade i snart två år. 21/3 - 07 förlovade vi oss. Själva förlovningen var ingen överraskning för släkt och vänner. Men för släkten blev tydligen beslutet om att gifta oss det. Kan ju säga att många i min släkt inte gift sig utan är nöjda med att vara förlovade. Min far vart jätte glad, mor och syster såg ut som om jag lastat på dem en massa problem, syster ska vara tärna men det är allt dem har på sig, mina vänner har varit jätte positiva! Än så länge är det inga skumma kommentarer om ålder på mig eller honom. Skiljer ju 11 år mellan oss.
    oj, vad långt det blev... Vigseln kommer ske 8/8 -09.

• nni

E ung blivande brud antar jag. :) Kommer va 25 år när det hela händer. Kan ju tillägga att vi e på femte förlovningsåret så känner oss redo för nästa steg :) Ingen kommer att bli chockade iheller tror vi.

• Kickelina

Oj, va länge folk har varit förlovade :D Såå mysigt! Vi kör på den "gamla"modellen :D Med ett år emellan ungefär.

Min syster blev inte heller så jätteglad.. Det känns inte så i alla fall eftersom hon inte ens har frågat hur ringen ser ut.. =/

• J D

Kickelina skrev 2009-01-04 14:54:23 följande:
    Oj, va länge folk har varit förlovade :D Såå mysigt! Vi kör på den "gamla"modellen :D Med ett år emellan ungefär. Min syster blev inte heller så jätteglad.. Det känns inte så i alla fall eftersom hon inte ens har frågat hur ringen ser ut.. =/

Vi gifter oss också inom ett år- eller snarare exakt ett år efter förlovningen/frieriet .

• Kickelina

Det känns rätt för oss :D Direkt på förlovningsdagen började folk fråga om datum för bröllopet :D Och jag längtar :D:D

• J D

Kickelina skrev 2009-01-04 15:23:16 följande:
    Det känns rätt för oss :D Direkt på förlovningsdagen började folk fråga om datum för bröllopet :D Och jag längtar :D:D

Ja, för oss med, vi skulle inte ha förlovat oss om vi inte hade tänkt att gifta oss snart.

• augustidröm
    Twixiee skrev 2009-01-03 08:33:02 följande:
    Här är ju forumet som passar mig som handen i handsken! Jag gifter mig i juni-09 och då har jag fyllt 23år..Jag trodde aldrig att jag skulle gifta mig före 30, och under en period så trodde jag att jag inte skulle gifta mig överhuvudtaget. Tänk vad livet dra iväg i olika riktningar Jag har en fråga, som kanske verkar lite underlig men hur reagerade era föräldrar/släkt/vänner när ni berättade att ni skulle gifta er (med tanke på er unga ålder)? Jag har lite svårt att tolka vissa reaktioner.. Ha det så bra, och trevlig helg!
    när jag gifter mig är jag 24 och två barnsmamma.. min familj blev jätte glada då vi "äntligen" skulle gfta oss...har varit tillsammans i 8 år så de tyckte minsann de var på tiden...haha min ålder tänker de nog inte på...
  • Prazzen

Här hör jag också hemma
    Kommer vara 26 år när vi säger jag med en sambo (blivande man) som är 32 år.
    Vi har varit tillsammans i 3 år när vi gifter oss och förlovade i 2 år.

Dom som vi har berättat för har bara varit positiva!

• svartvitabruden

Kan joina här med 25 nu och är väl *räkna* 27 när jag blir gift

50 kg på 15 månader - start 090101
  • Lennarts Fru

jag och min man gifte oss enligt de gamla traditionerna, inom ett år efter förlovning. Vi förlovade oss den 24 december -07 och vi gifte oss den 17 augusti -08

Svar på tråden Unga Fruar/Blivande fruar under 30?