Unga Fruar/Blivande fruar under 30?
Undrar om de finns många av oss yngre brudar här som är under 30 år?
Själv är jag lyckligt gift i 3 månader och snart två veckor och är 20 år gammal ? =)
Undrar om de finns många av oss yngre brudar här som är under 30 år?
Själv är jag lyckligt gift i 3 månader och snart två veckor och är 20 år gammal ? =)
Vill man ha tips och ideer är det bara att surfa runt som attan här på forumet för här finns allt från pryttlar, pyssel och mer konkreta tips.
Innan jag och min man var gifta och vi även då hade sociala bidrag så räknades inte vi som sambo utan dom hävdade att jag räknades som en "tillfälligt inneboende". jag och min man protesterade och ifrågasastte varför. Det berodde inte på min ålder eller så, utan de berodde på att jag fortfarande inte hade gått ut skolan. Jag sa att jag är ju sjukskriven och går inte skola utan har hoppat av i hopp om att kunna plugga om nått år istället, så då ska inte jag räknas som sambo förens jag pluggat klart och om jag då aldrig utbildar mig så kommer jag aldrig vara sambo. Visst låter de sjukt. Men så var tydligen fallet ! :S
När vi hade gift oss så räknades vi fortfarande inte som sambos ! Men nu har vi ny handläggare som verkligen inte kan fatta de argumentet att man måste gått klart skolan för att vara sambo ! det är ju sjukt. Det verkar som om dom gör allt för att jävlas med mig.
vill tillägga att dom inte ens ville godkänna att jag skulle få ekonomiskt stöd. Dom tyckte att jag skulle flytta och bo hemma .. men eftersom att min mamma skulle flytta från stan så kunde jag bo hos min pappa.
jag föklarade att pappa är en av anledningarna till mitt psykiska mående och en stor anledningt ill att jag har psykolog kontakt och är sjukskriven eftersom att han behandlat mig illa.. men de godtog inte dom förens min mamma förklarade hur min barndom varit och trots de så tyckte dom dew var fel att jag skulle bo med min älskling.. Men efter många om och men och intyg från läkare och psykologer så blev jag beviljat ekonomiskt stöd.
fick dock gå med 0kr i inkomst i 4 månader.. det var tufft!
Lennarts fru:
Du har inte haft det lätt det vill jag lova. Inte för att man ska jämföra men jag förstår att du tycker det känns som de är idioter på socialkontoret. Min lillebror fick problem med min pappa i samband med att våra föräldrar skiljde sig. Han praktiskt taget slängde ut grabben innan han ens fyllt 20. Behandlade honom ille, förbjöd honom att äta maten hemma och krävde honom på pengar och ersättning för saker som var helt galna (typ toalettpapper). När min bor vände sig till socialkontoret för att få hjälp till eget boende kallades han och pappa till ett möte där de förväntade sig att brosan skulle förklara för socialen varför han inte ville bo med pappan och pappan skulle få en chans att förklara sig. Då vräker pappa ur sig att det bror sitter och säge är lögn! Och de j-larna tror på pappan.
Efter många om och men fick jag gå emellan och ta hand om bror så han fick komma bort från den destruktiva miljön och socialen lyfte inte ett finger. Vid den tiden gick jag själv på studiebidrag och räknades som en belastning för min sambo. Trots det kunde min bror inte få hjälp att klara vardagsekonomin, han får ingen hjälp att reda ut sina psykologiska och emotionella ärr och hela den här baletten är en av orsakerna till att sådan osämja råder i familjen att "familjen" inte kan vistas i samma rum. Jag förstår att det känns som om socialen och andra myndigheter gör allt för att jävlas.
tack allihopa för erat stöd..
man känner sig inte lika illa till mods och lika knäpp när man märker att de finns fler liknande fall och när folk förstår en =)
idag har jag färgat håret.. min man har hjälpt mig att färga och slinga =) riktit bra blev de... en röd-brun färg och en ljusare röd-orange slingning..
Och i denna djungel har jag gått vilse...
Jag letar lokal för vigsel och efterföljande fest och det är en djungel, en djungel som jag nu gått vilse i. Egentligen har jag inte alls bråttom att hitta nått men det skulle ju givetvis underlätta planeringen att veta att vi får vara där vi vill vara och jag slipper leta med ljus och lykta efter de lokaler som blir över när alla andra valt. Jag vill dessutom inte välja datum efter när lokalen är ledig utan få det datum vi vill använda.
Hur hittar man igen alla lokaler som inte är vanliga arrangörer av bröllopsfester så att man kan få styra själv och inte bara anlita och betala? Sen kommer givetvis frågan, vart går gränsen för hur många gäster man bör vara för att det ena eller andra alternativet ska vara bättre, lokal med catering eller hel-arrangör?
Hur har ni andra brudar och gummar resonerat och valt?
Hej Svanboet
här på BT kan man få massa oväntade tips.
vi gifte oss i fjärilshuset i hagaparken och inte ngn av de runt oss inkl VF visste att man kunde gifta sig där....
och det var underbart vackert!
Googla! Till exempel: Lokal Uthyres Göteborg. Eller starta en tråd där du skriver stad och lokal sökes så kan säker en massa personer tipsa.
Prismässigt så det nästan alltid billigare att hyra lokal och catera.