• Lennarts Fru

Unga Fruar/Blivande fruar under 30?

Undrar om de finns många av oss yngre brudar här som är under 30 år?

Själv är jag lyckligt gift i 3 månader och snart två veckor och är 20 år gammal ? =)

• Svar på tråden Unga Fruar/Blivande fruar under 30?
  • Svanboet

Låter roligt att få gifta sig i smyg och överraska när man kommer hem igen med rinar på fingret.

Är det många här som har funderat på att "smita" och göra det i smyg?

• paradisfågel

Svanboet, vi funderade lite på de.. Men sen kände vi att det var så många som vi ville ha med o få dela dagen med så vi bestämde oss att stanna hemma ändå..

• rocksteady

klart attd et är många som vill vara med och fira dagen, men jag och min kille kände att vi ville göra det här, e inte så mycket för gifta sig traditionen i övrigt.

Sen komemr vi ha en stor grym fest när vi kommer hem!

• jojanna

våra planer har varit lite det ena och det andra.. först var det meningen att vi skulle åka iväg och gifta oss ismyg, men pappersbyråkratin i det landet gjorde att vi skippade den tanken ganska snabbt.. Nu är planerna borgerlig vigsel hemma, bröllopsress och stor fest när vi kommer hem.. Problemet nu är att desto fler jag berättar detta åt desto mer skulle jag bara vilja vara han och jag, 2vittnen + vf.. Men hemlit är det ivarjefall inte mer..

• Ouno

Vi gifter oss 1 aug nästa år, jag kommer då att vara 28 år (29 i sep) och min blivande 32 år. *Längtar*

• Diz

bröllopsblomma skrev 2008-12-01 09:44:41

Goaste: Vi ska också gifta oss den 22/8 -09 då jag 27 och han 9 år äldre. Har också förlovat oss, köpt hus och bil (dock ingen volvo) men inga barn än. Hoppas kunna börja efter bröllopet.
    [/citat]
    Goaste skrev 2008-12-01 13:05:38 följande:
    [citat]
    följande:Oj då, vilket kul sammanträffande!
    Hahha, såg detta nu... det blir än mer mysko ska jag säga tjejer...
    Vår första tanke var att gifta oss -09, då hade jag varit 27, maken är 9 år äldre. Vi har två söner (2½ & 6mån) tillsammans + hans två sen tidigare, har köpt hus och minibuss samt har katt.
  • Goaste

Diz skrev 2008-12-02 11:38:25 följande:

bröllopsblomma skrev 2008-12-01 09:44:41
    Hahha, såg detta nu... det blir än mer mysko ska jag säga tjejer... Vår första tanke var att gifta oss -09, då hade jag varit 27, maken är 9 år äldre. Vi har två söner (2½ & 6mån) tillsammans + hans två sen tidigare, har köpt hus och minibuss samt har katt.
    Mysko var ordet!!!
  • Svanboet

Jag lyssnade på sången i tråden för oss som ska dansa med farsgubben på bröllopet... underbar låt som fick tårarna att rulla nedför kinderna. Varning för rinnande smink säger jag bara!

• Lennarts Fru

ja verkligen.. lyssnar på den helatiden .. den är ju så vacker ..

Svanboet skrev 2008-12-02 15:43:32 följande:
    Jag lyssnade på sången i tråden för oss som ska dansa med farsgubben på bröllopet... underbar låt som fick tårarna att rulla nedför kinderna. Varning för rinnande smink säger jag bara!
  • MiaAnd

Lennarts fru, tråkigt att folk ska vara så småsinta och skrämmande att "professionella" yrkesmän/kvinnor har en sådan snedvriden människosyn, speciellt som de jobbar med människor. Tyvärr är det väl fortfarande så att en kvinnosyn hägrar som går ut på att kvinnan är den som ska ta hand om. Ofta är det väl oxå så att kvinnan är den som har lättast för att prata om känslor, medan mannen är mer tillknäppt, men det gäller såklart inte alla och det ska man veta om man är utbildad för att jobba på soc eller försäkr.kassan! Skrämmande! Men jag är föga förvånad. Har flera närstående med dåliga erfarenheter av båda myndigheterna. Kanske vill de ha det till att ert äktenskap är dåligt, för att deras egna är så miserabla. Jag tror att de tar ut sin egen bitterhet på dig. Inte vad du behöver uppe på allt annat! Hoppas att det ordnar sig för dig!

Jag är f ö 25 år och min blivande make kommer att vara 27 år när vi gifter oss. Vi har en ganska tajt budget, då jag fortfarande studerar. Så om nån har några bra billiga tips på t ex dukning, inbjudningar, mat, tårta eller nåt annat så tas det tacksamt emot! =)

Svar på tråden Unga Fruar/Blivande fruar under 30?