Unga Fruar/Blivande fruar under 30?
Undrar om de finns många av oss yngre brudar här som är under 30 år?
Själv är jag lyckligt gift i 3 månader och snart två veckor och är 20 år gammal ? =)
Undrar om de finns många av oss yngre brudar här som är under 30 år?
Själv är jag lyckligt gift i 3 månader och snart två veckor och är 20 år gammal ? =)
Vi förlovade oss nu i december och vi gifter oss juli 2010. Då kommer jag vara 24 år :)
Jag är 28 år min sambo och jag har varit tilsammans i 10 år har 2 flickor 5år och 2 år. gifter oss i sommar vi har alltid sagt att när vi varit tilsammans i 10 år gifter vi oss.
IdaLii, ville bara tipsa om en tråd www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html där flera brudar som tänkt gifta sig 2010 samlats och diskuterar allt mellan himmel och jord..
jag är så arg, besviken och ittiterad !
jag sålde min klänning till en tjej i norrköping.
jag skulle sälja klänningen för 2200kr med frakt och jag kom överens med tjejen att vi gör så här: Jag får in hälften av pengarna (1100kr), sen skickar jag klänningen och sen skulle jag få restrerande av pengarna.
i tisdags kom klänningen fram till henne, men hon hävdade att de var en smutsfläck på draperingen i midjan och en grönskfläck på baksidan av ryggen på klänningen å smuts längst kanten fram men jag ifrågasatte det eftersom att jag tvättat klänningen och ingen fläck fanns när jag skickade den. eftersom jag viste att den var tvättad så sa jag: skicka tillbaka klänningen eller sätt in överenskommen summa. då valde tjejen att
skicka tillbaka klänningen pch hon skulel göra de idag på eftermiddagen, men på dagen skrev jag ett sms till henne "okej, vi gör så här, jag betalar 400kr av dom 800kr som kemtvätten kostar då är ni skyldig mig bara 700kr" men hon sa emot och sa "jag sätter in 500kr" men då sa jag NEJ. jag har många spekulanter på klänningen som är villig att betala den dubbla summan så 700kr eller skicka tillbaka den.
så sa hon att hon skulle fundera till imorgon så hon fick kolla upp fler alternativ och jag sa okej. Men en stund senare så fick jag ett sms "sätt in pengarna vi redan betalat på mitt konto då så skickar jag tillbaka klänningen sen" men då sa hjag åter igen NEJ ! jag tog risken att skicka en av mina käraste ägodelar till henne innan jag ens fått alla pengar, ska jag dåp he tillbaka den summan jag
redan fått å ta en risk till ! att stå där utan pengar OCH UTAN KLÄNNING ! där ska hon stå som en vinnare med en gratis klänning !
nej tack !
jag har bilder som togs innan klänningen skickades och då fanns där ingen smuts !
undra om jag någonsin får tillabka min klänning?
Har du ngt av er överenskommelse skriftligt? Det räcker med mail så kan man nog få tyst på henne. Om du har det via mail så kan du inboxa mig här så kan jag skriva ihop ett litet mail med juridisk ton som du kan skicka henne.
är 21 år killen 28 blir är 22 då vi gifter oss i oktober bara någr amånader kvar vill tiden ska gå fort fort fort
From: jessievdl06@hotmail.com
To: idatallhed@hotmail.com
Subject: RE: Ang. Brudklänning / forever yours
Date: Thu, 8 Jan 2009 21:27:06 +0100
japp stämmer Nu ska ja hoppa i säng, upp tidigt imorgon.
krya på dig..// Jessie
--------------------------------------------------------------------------------
From: idatallhed@hotmail.com
To: jessievdl06@hotmail.com
Subject: RE: Ang. Brudklänning / forever yours
Date: Thu, 8 Jan 2009 21:25:03 +0100
okej.
så då har ni 1100kr kvar att betala då när paketet ska hämtas? =)
där är de, de står att vi var överens om att de var de som var kvar att betala ! räcker de?
Japp, jag skriver ihop ngt och så skickar jag det till dig. Förhoppningsvis hinner jag göra det idag.
tack så jätte mycket !
Lennarts fru, va tråkigt att höra att de inte gick så bra med säljandet av din klänning! Hoppas JD kan hjälpa dig så de ordnar upp sig!