• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ore

Hej hej!

Jag sitter och försöker övertala mina tankar att inte gå på högvarv... Men på något vis känns det som att jag blivit gravid den här gången... Och aj vad ont det kommer göra om det inte är så... Så nu måste jag försöka tagga ner tankarna...

• passionsblomman

Tagga ner tankarna vore bra... särskilt på NATTEN!!! jag har en stark tendens att alltid ligga och hålla på med alla möjliga saker i huvudet på nätterna. Hittar inte Off-knappen, utan kan ligga och tepetsera, ge svar på tal, binda brudbuketter, formulera jobbrev, fundera på lämpligaste tiden för att skaffa hndvalp, vad som vore mysigt att göra med familjen i sommar....etc etc

Fattar ni? Helt jäkla värdelöst är det och jag vill bara sova men så får jag huvudvärk och blääää! Jag måste börja meditera eller ngt tror jag. Är det NÅGON som känner igen sig? Jag blir så less på mig själv!
    Nu inatt har jag exempelvis legat och funderat över porrdiskussionen och vad jag egentligen tycker och varför!
    Hur jävla nödvändigt (ursäkta språket) kan det vara att fundera över det på SOVTID!!!

Att jag reflekterar över vad andra och jag själv säger och tycker, är ju bra anser jag. Men det vore ju gott att mer medvetet klara att styra NÄR!

Oj, vilken utläggning om detta nu då...sorry!

Jag har iallafall ringt min barnmorska nu på morgonen. Hennes telefontid var inställd pga hög arbetsbelastning, och hon hänvisade tillen annan om det var ngt akut. Jag vill prata med just henne, för hon är så himla bra och jag hade henne under min förra graviditet...så jag får väl ringa imorgon igen då. jag kan ju iallafall inte gå dit på ngn undersökning på en vecka.

• Ankan80

Hej alla härliga människor!!

I morse var jag på inskrivning med provtagning o grejer. Är ju lite skraj för det här med sprutor men det gick hur bra som helst. Undvek helt att titta på hur lång nålen var och tittade på en skojig tavla som hängde bredvid britsen under tiden

Sen såg jag röret efteråt. Gud va mycket blod sa jag! Nu måste jag hem o producera mer hehe....Men det var inte såååå farligt mycket enligt BM.
    Hon är supertrevlig och bra förresten.
    Blodproverna får jag inte svar på förrän nästa besök. Hon skulle ringa om det var något allvarligt fel. Mitt blodvärde var högre än förra gången även om det var normalt då med.
    Blodtrycket var också något högre men även det normalt.

Då min bror har diabetes skall jag även göra en glukosbelastning. Alla brukar få göra en, men jag skall få göra två.
    Då skall man vänta 8 timmar med mat o dryck (= under natten) och sen hos BM får man dricka 3dl glukoslösning, vänta ytterligare 2 timmar o sen göra ett blodprov.
    Så väldigt lång väntan innan man får äta o dricka!!!

Oj va långt.....sorry

• Ankan80

Hej alla härliga människor!!

I morse var jag på inskrivning med provtagning o grejer. Är ju lite skraj för det här med sprutor men det gick hur bra som helst. Undvek helt att titta på hur lång nålen var och tittade på en skojig tavla som hängde bredvid britsen under tiden

Sen såg jag röret efteråt. Gud va mycket blod sa jag! Nu måste jag hem o producera mer hehe....Men det var inte såååå farligt mycket enligt BM.
    Hon är supertrevlig och bra förresten.
    Blodproverna får jag inte svar på förrän nästa besök. Hon skulle ringa om det var något allvarligt fel. Mitt blodvärde var högre än förra gången även om det var normalt då med.
    Blodtrycket var också något högre men även det normalt.

Då min bror har diabetes skall jag även göra en glukosbelastning. Alla brukar få göra en, men jag skall få göra två.
    Då skall man vänta 8 timmar med mat o dryck (= under natten) och sen hos BM får man dricka 3dl glukoslösning, vänta ytterligare 2 timmar o sen göra ett blodprov.
    Så väldigt lång väntan innan man får äta o dricka!!!

Oj va långt.....sorry

• Ankan80

Ja, ligga o grubbla är jag också bra på. Gör jag mest om jag är uppe i varv innan jag lägger mig. Så nervarvning i god tid är bra. Försöker inte börja fundera heller för då är det kört.

Kommer ihåg att jag räknade matte en hel natt dagen före ett matteprov. På morgonen försov jag mig, men hann ändå i tid. Ingen bra början för ett prov, men tror ändå det gick bra, då jag tränat hela natten

• passionsblomman

Helloooo Ankan! Vad kul med inskrivning! känns det lite mer "på riktigt" nu då? det minns jag att jag kände, att det liksom blev dokumenterat och så, med journal och beräknade datum och siffror och kurvor och allt...

Vad är det där glukosgrejen? det gjorde inte jag. Är det bara om man befarar risk för diabetes?

Ingenjörsbruden: STACKARS dig som kräks!!!
    Det är verkligen helt övervidrigt.

• Idefixen

Hejsan!

Har varit in å tjuvläst lite i er tråd!
    Åh ja blir sååå sugen på att skaffa en till liten bebis. (fick en liten dotter i aug) men hon börjar ju bli så stor nu!
    Vi har pratat om att starta syskon verkstad efter bröllopet i maj. Eller om vi börjar redan i april, vi får se.
    Så ja tänkte kolla om de är okej att jag hänger med i er tråd?!

Grattis till alla er som plussat!

• Ankan80

Ja, det känns så spännande nu och mer verkligt.
    Japp, det är pga risk för graviddiabetes. Kanske inte alla landsting som har det som standard.
    Men har man en släkting som har det är det tydligen extra viktigt..

passionsblomman skrev 2009-01-28 10:44:29 följande:
    Helloooo Ankan! Vad kul med inskrivning! känns det lite mer "på riktigt" nu då? det minns jag att jag kände, att det liksom blev dokumenterat och så, med journal och beräknade datum och siffror och kurvor och allt...Vad är det där glukosgrejen? det gjorde inte jag. Är det bara om man befarar risk för diabetes?Ingenjörsbruden: STACKARS dig som kräks!!! Det är verkligen helt övervidrigt.
  • Ankan80

Välkommer Idefixen!! Bara att babbla på

• passionsblomman

Hej Idefixen! Vad roligt att du vill vara med oss!
    Och vad balt att du redan känner att du vill ha fler barn! Det tog bra mycket längre tid innan jag var säker på det...

...fast nu är jag väldigt säker

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4