• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • passionsblomman

Nä, gör inte det. Jag vet var den är om du skulle behöva den...

lanovia 08 skrev 2009-01-28 16:38:48 följande:

Hoppas inte behöva den tråden på länge... Vill inte ens spara adressen.
  • lanovia 08

Ja hundar är inte grattis. Inte att hålla vid liv sedan heller.
    Vi har en labrador (världens sötaste! ), 2 år gammal.

Men hur är planen för er? Valp innan bebis eller både och samtidigt?

passionsblomman skrev 2009-01-28 13:34:23 följande:
    Jaaaa visst ÄR de så himla fina! Men Usch vad med pengar det kostar med sådana där småhundar nu efter boomen som blev för några år sedan! Vi har haft hund när jag växte upp, men det skulle bli nytt för mig att fostra en från valp själv. Måste gå kurser då.Jag skulle vilja prova sådan där Agility-stavas det så? för det tror jag både jag och hunden hade tyckt var roligt att göra ihop.Vad för hund har du?lanovia 08 skrev 2009-01-28 13:28:30 följande:
  • Baby S

Såg precis världens sötaste bebis madrass på nätet.. Åh den dagen man kan få börja köpa grejer!!!!!!
    Jag är lite skrockfull så jag skulle aldrig kunna köpa ens en strumpa innan jag är gravid. Men det var nära ett par ggr, när jag sett sååååååååå bedårande bebiskläder.. Åh suck! !!!

• passionsblomman

Plan? Ska man ha de också...*asg* valp-tidigast i sommar, för jag vill ha koll på varifrån och allt och måste spara ihop till den lite mer också. Bebis tar jag emot närsomhelst!

Jag kan gärna hämta en valp och vara gravid samtidigt.

lanovia 08 skrev 2009-01-28 16:41:25 följande:

Ja hundar är inte grattis. Inte att hålla vid liv sedan heller. Vi har en labrador (världens sötaste! ), 2 år gammal.Men hur är planen för er? Valp innan bebis eller både och samtidigt?
  • ingenjörsbruden

Passionsblomman: Jo mellan varven in på toa så är det rätt ok.....har än så länge inte fått behålla något i magen.....vare sig det var nyponsoppa eller vatten.....så tillslut blev jag trött o gjorde popcorn...o det har jag fått behålla....so far iallafall!

Ninnis: Knytet mår bra!

Baby S skrev 2009-01-28 16:47:33 följande:

Såg precis världens sötaste bebis madrass på nätet.. Åh den dagen man kan få börja köpa grejer!!!!!! Jag är lite skrockfull så jag skulle aldrig kunna köpa ens en strumpa innan jag är gravid. Men det var nära ett par ggr, när jag sett sååååååååå bedårande bebiskläder.. Åh suck! !!!
    Jag är osså så skrockfull....min svägerska köpte innan hon var gravid o för dem tog det 1 år innan de plussade....då hade hon fått pergotime.
    Har dock idag suttit o kikat lite på nätet på babyland, babyproffsen o vad ikea har......shit va dyrt allt är!! Blir nog en del fr Ikea misstänker jag... Men deras färger på textilier är inte så jätteroliga eller variationsrika.
    Får väl börja kika på blocket osv efter säng o vagn....
    Inte för att jag är snål men för att jag tycker att det är onödigt att lägga massor av tusenlappar på ngt som barnet bara använder en kort tid.....
  • Baby S

Nä det gör man ju inte. Men ett undantag kommer jag göra. Världens sötaste lilla puma dress för bebben.... ååååååh!

• Ore

Baby S skrev 2009-01-28 16:47:33 följande:

Såg precis världens sötaste bebis madrass på nätet.. Åh den dagen man kan få börja köpa grejer!!!!!! Jag är lite skrockfull så jag skulle aldrig kunna köpa ens en strumpa innan jag är gravid. Men det var nära ett par ggr, när jag sett sååååååååå bedårande bebiskläder.. Åh suck! !!!
    Nej, jag vill inte heller köpa grejer innan... Men än så länge är det ingen fara, jag har syskonbarn och kompisbarn som jag kan handla grejer till.
  • Hvidbrud

Nä, vi köper inte heller. Väldigt skrockfull... Men lite blir det nog!
    Min brors fru är satt till att föda samma dag som oss (har inte berättat det för dem ännu, men de kunde inte hålla sig!)
    Hade räknat att få låna/ärva lite av deras andra två barns grejer, men det får jag nog glömma nu. Ska bli kul md kusiner på samma dag! Vi kan ligga där och krysta och hålla varandra i handen... (men då måste jag först hitta det där huset vi ska bo i vid svågertorp, så jag kan föda i sverige...) Hi hi!

Har presis beställt tid till nackkefoldtest+doubleblodprov, som det heter här i danmark. den 26Feb!! Iiiih!!! Första bilderna!

• Hvidbrud

images.google.com/imgres&imgrefurl=recept.nu/1.163701/recept.nu_redaktionen/huvudratt/kott/penne_med_oxfile_och_gradde&usg=__f1tOoAStiONqJASJBUNo5-jY6CU=&h=263&w=230&sz=45&hl=da&start=11&sig2=_1bXdrpuZLxDZd3bYVbXfg&um=1&tbnid=KAkVyxmZVAxxVM:&tbnh=112&tbnw=98&ei=XZqASYeNBs2n-gatqbHFBA&prev=/images%3Fq%3Dhelstekt%2Boxfil%25C3%25A9%26um%3D1%26hl%3Dda%26lr%3D%26rls%3Dcom.microsoft:da-dk:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7RNWN_en%26sa%3DN Vill ha!!!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4