• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ninnispinnis

Jamen då är du så klart hjärtligt välkommen!

Ankan80 skrev 2009-01-29 13:47:09 följande:
    Jag vill också!!! bor i Helsinghåla! fast ändå Höganäs
  • Hvidbrud

Ih! Ja, Ninnis, det vill jag gärna! I en svarta bliten, sen metron til Knugens Nytorv. Smidigt värre!
    Och Ih, Ja, Ninnis. Mammagrupp!! Dt gör ju inget om ditt barn blir lite yngre, så har du bara mer saker du kan låna från mammagruppen ju.
    Har mensen kommit igång eller? Åh, jag önskar verkligen att man liksom kunde hjälpa er att bli gravida! Tänk om jag kände till en hemlig punkt på kroppen om man skulle trycka på så att man blev super fertil... Eller någon häftig häxblandning! Det skulle jag vilja kunna!
    Men det jag kan göra nu är ju bara att önska er det bästa och forstätta gnida magen mot skärmen och hoppas att det smittar!
    *Fertilitetskramar*

• Ninnispinnis

Tack, söta du! Nej, det har inte kommit mer än den ena blödningen, men inget plus heller så det var nog bara en fjuttmens. I så fall var cykeln 30 dagar, vilket iofs är bra... Ska sluta noja nu och tänka posistivt.

Ja, svarta blixten till Kastrup och sen metron till Knugens Nytorv blir ju perfekt

• lanovia 08

Jag är en så fruktansvärd hemsk människa. Fick veta att en kompis är gravid och de har tydligen försökt i ca 1 år. Tro inte att jag lyckades bli riktigt glad för henne. Klart jag gläds med dem men en stor del av mig kände bara avvundsjuka! GAAAAHH!!! Blir tokig på mig själv. Er kan jag glädjas med men en kompis var tydligen svårt att känna glädje för. Skämmes på mig!!!!

• lanovia 08

Får jag också vara med på någon träff om jag tar tåget från göteborg? Är ju inte så fruktansvärt långt.

• Ore

Jag tror att du blev riktigt glad för hennes skull, men samtidigt avundsjuk för egen del...

Själv håller jag mig till att vara avundsjuk på dem som plussar direkt... De är gravida, och har inte ens behövt genomlida väntan på BIM och alla hemska tankesnurror, och all besvikelse när mensen kommer... Fast å andra sidan, när det väl tar sig så borde man väl vara ännu litet gladare om det har tagit ett tag... Eller?

• Baby S

lanovia 08 skrev 2009-01-29 15:26:42 följande:

Jag är en så fruktansvärd hemsk människa. Fick veta att en kompis är gravid och de har tydligen försökt i ca 1 år. Tro inte att jag lyckades bli riktigt glad för henne. Klart jag gläds med dem men en stor del av mig kände bara avvundsjuka! GAAAAHH!!! Blir tokig på mig själv. Er kan jag glädjas med men en kompis var tydligen svårt att känna glädje för. Skämmes på mig!!!!
    Jag är precis likadan så jag är inte ett dugg bättre själv. Man känner knappt igen sig själv i det gröna monster man ser i spegeln varje gång en kompis blir gravid. Speciellt när går så fort för dom.
  • Ankan80

Åhh...jag fick reda på att en kompis tjej var gravid precis vid jul....skall väl ha i juli.....

Som "tur" var så plussade jag ju i samma veva, men nog kändes det lite. Tror det är väldigt mänskligt!

• Ore

Det är en stor skräck om någon av mina kompisar skulle säga att de är gravida... Jag vet två som litet löst pratat om att det nog är dags snart. En av dem pratade om att sluta med p-piller vid jul, men sedan har jag inte hört så mycket mer... Men skulle hon nu komma och vara gravid, på en gång, så skulle jag också bli litet grönt monster tror jag...

Men men, man kan inte påverka så mycket själv om man blir gravid eller inte. Alltså är det ingen prestation att bli gravid, och inget misslyckande att inte bli det. Det är bara något som sker, när det sker...

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4