• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • lanovia 08

Förlåt förlåt förlåt! Nu skall jag sluta spama denna tråd. Jag har visst gått loss på tangenterna.

• Blivande fru L

Lanovia - Jag förstår vad du menar! Jag har en kompis som började försöka bli gravid samtidigt som vi. Hon är höggravid nu och vi har inte kommit nån vart. Är uppriktigt glad för hennes skull men känner mig också lite stressad över att hinner springer ikapp mig och att våra barn inte kommer att vara jämngamla...

lanovia 08 skrev 2009-01-29 20:47:04 följande:

Har ialla fall kommit på en anledning till min reaktion. Och det är att jag har någon romantisk idé om hur roligt det vore att vara mammaledig samtidigt som någon kompis. Och ju längre tid det tar för mig och någon annan blir gravid desto mindre blir ju chansen. Förstår ni min tanke?
  • MolsonCanadian

Jag har två funktionshindrade systrar och vill inte ha barn om det finns risk att vi får barn med samma funktionshinder.

lanovia 08 skrev 2009-01-29 20:53:59 följande:

Vaddå om ni skall testa? Har någon av er någon allvarlig sjukdom i släkten eller vad?
  • Baby S
    MolsonCanadian skrev 2009-01-29 21:04:15 följande:
    Jag har två funktionshindrade systrar och vill inte ha barn om det finns risk att vi får barn med samma funktionshinder. lanovia 08 skrev 2009-01-29 20:53:59 följande:
    Blir det kanske adoption annars?
  • Ninnispinnis

Skönt att få komma på utredning i alla fall. Lycka till!

MolsonCanadian skrev 2009-01-29 20:50:03 följande:
    Kanske inte alls passar in här, men nu är det klart att vi får remiss till klinisk genetik så vi kan reda ut om vi alls ska testa att få barn.
  • MolsonCanadian

Nä, så gärna vill jag inte ha barn.

Baby S skrev 2009-01-29 21:09:32 följande:

Blir det kanske adoption annars?
  • MolsonCanadian

"Utredning" är det nog inte. De kollar generna bara. Det är inte så att vi är infertila (vad vi vet).

Ninnispinnis skrev 2009-01-29 21:11:51 följande:
    Skönt att få komma på utredning i alla fall. Lycka till!
  • Ninnispinnis

Lanovia, det känner jag precis igen! Det är egentligen det enda som stressar mig lite, att det hade varit kul att vara mammalediga samtidigt samt att barnen är jämngamla. Men sen inser jag att vi skaffar ju inte barn för någon annans skull

Dessutom kan det ju bli så att den dagen jag blir gravid så kanske någon av de inte allra närmaste vännerna också är gravid, och då kanske man kommer närmare den personen och lär känna varandra bättre? De andra vännerna har man ju kvar ändå!

Om vi inte har några irl-vänner kvar som är gravida när vi är det så får vi väl göra slag i saken med vår träff

• Emmet99
    Ninnispinnis skrev 2009-01-29 13:43:42 följande:
    Hvidis - jag pendlar med bil numera, sedan vi flyttade ut från stan för snart ett år sedan, men jag tror nog vi skulle känna igen varandra Hoppas ni får napp snart! Du kan ju åka med i min lilla svarta blixt över bron Ingenjören och Hvidis (och om det är någon annan som bor i Skåne/Cph) - vi får hoppas att jag också blir gravid snart, så kan vi ta en mammaträff sen
    Jag bor i Lund =)
  • passionsblomman

Oj, kan man kolla sån´t innan ?

Hur går det till?

MolsonCanadian skrev 2009-01-29 21:16:13 följande:
    "Utredning" är det nog inte. De kollar generna bara. Det är inte så att vi är infertila (vad vi vet).
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4