• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • passionsblomman

Hej hej! Ingenjöris, jag väntar på T-shirt från ditt företag!

Hividis, vad rolig du är jag garvar högt härhemma...

Jag hör inte till dem Gud utrustade med några tuttar som kröver bokstäver långt bak i alfabetet, men om ni bara kunde FATTA vad med mjölk jag hade!

Jag var till Södersjukhuset med 30 liter bröstmjölk som jag hade sparat och frusit in!!!
    Hon som skulle ta proverna började nästab gråta för hon sa: jag FÅR bara ta prover på TVÅ påsar av allt det här, och godkänns inte de, så måste ALLT kasseras, och vi har jättebrist på mjölk.

Det är ju väldigt petigt m bakterier och så, bara det att det blir ju lätt det även om man är ren och allt egentligen är ok, så ska man lämna mjölk ska det kokas och tvättas m sprit och gu vet allt. Så hon tyckte det var helt fruktansvärt eftersom hon visste att det mesta var fullt duglig mat till de prematura bebbarna. Mycket riktigt så blev det inte tillräckligt bra procresultat.

MEN så ringde hon nästa dag för de hade hört av sig från Akademiska i Uppsala och undrat om det fanns mjölk över som de kunde få...
    ...det fanns det ju om jag kunde tänka mig att skänka den till Cancerforskningen istället!
    Det tycker jag känns kul att ha bidragit med!

• lanovia 08

Oj de kallar jag mjölkproduktion. vilken tur att det gick att gör något vettigt av den.

• Hvidbrud

30 liter!!! Nä, du skojar!
    Härligt att du kunde hjälpa till tillslut i allafall!

Minman har lagar lunch till mig idag. Laxsallad. Jättegott, men det käns som jag har stått och idislat i en timme nu...
    tugga tugga tugga...

Känner mig lite friskare nu. Jag hoppas att jag fick din 7timmars och inte en danska 30dagars...

Får nog bara säga att vi PRÖVAR att få barn och att de rekomenderar att man inte dricker innan och eftersom vi hade missfall, vil vi göra allt vi kan för att det ska bli så bra förutsättningar som möjligt. Typ. Den får han köpa!

• passionsblomman

Hihi, nä skojar inte alls. jag kan säga att jag förbrukade GANSKA många paket sådana där amningsinlägg...Kunde inte åka hemifrån utan väskan full. Och om en bebis skrek ute på stan började det forsa mjölk!

Jag insåg varför min barnmorska sa till vänta barn gruppen "njut av torrperioden!" (alltså graviditeten!) sedan är allt ett enda kladd! Både här och där i en massa veckor.

• Baby S
    passionsblomman skrev 2009-01-30 13:54:20 följande:
    Hihi, nä skojar inte alls. jag kan säga att jag förbrukade GANSKA många paket sådana där amningsinlägg...Kunde inte åka hemifrån utan väskan full. Och om en bebis skrek ute på stan började det forsa mjölk! Jag insåg varför min barnmorska sa till vänta barn gruppen "njut av torrperioden!" (alltså graviditeten!) sedan är allt ett enda kladd! Både här och där i en massa veckor.
    Vad najs En dum fråga, för jag skummade bara nu, men pratade ni om missfallsriskerna? Vad skulle man undvika?
  • Hvidbrud

Passionsblomma: Hi hi! Tur att jag är en sån kladdmaja då. Det blir värre för perfektionisten till mak jag har. Men han ska ju inte släpa runt på tuttarna ialla fall. Så när det är mjölkfläckar i hla huset får han låta bli att klaga. Eller bara göra rent Skulle jag gilla....

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-01-30 15:12:54 följande:
    Passionsblomma: Hi hi! Tur att jag är en sån kladdmaja då. Det blir värre för perfektionisten till mak jag har. Men han ska ju inte släpa runt på tuttarna ialla fall. Så när det är mjölkfläckar i hla huset får han låta bli att klaga. Eller bara göra rent Skulle jag gilla....
    Hahahah! Hvidis, tror att våra makar kanske skulle behöva träffas efter att bäbbarna kommit!!! Så de kan oja sig lite! kladdmajor+perfektionister=sant eller hur?!
    Skönt att du redan mår bättre trots idisslandet!

Baby S: Här kommer en länk med lite rek om vad man bör undvika när man försöker bli o är gravid...
    www.vardguiden.se/templates/Article.aspx
  • Baby S
    ingenjörsbruden skrev 2009-01-30 15:25:15 följande:
    Hahahah! Hvidis, tror att våra makar kanske skulle behöva träffas efter att bäbbarna kommit!!! Så de kan oja sig lite! kladdmajor+perfektionister=sant eller hur?! Skönt att du redan mår bättre trots idisslandet! Baby S: Här kommer en länk med lite rek om vad man bör undvika när man försöker bli o är gravid... www.vardguiden.se/templates/Article.aspx
    Tack Jag funderar lite över detta med missfall ganska mycket ibland. Ser man till statistiken blir man ju mörkrädd, men då undrar jag också om det inte kan vara så att allt detta som man bör undvika som gravid stoppar man ju ändå i sig eller gör, innan man vet att man är gravid. Kan det inte vara så att det påverkar denna enorma risk för mf. En tanke bara, trots att den är mycket dyster.
  • Ore

I princip alla värktabletter utom alvedon ska man undvika. Gäller även om man försöker bli gravid. Kollade igenom alla varianter jag hade hemma när jag hade huvudvärk en dag.

Nu lät jag kanske som en värktablettpundare, men ipren funkar bäst vid mensvärk, magnecyl eller voltaren när jag har migrän, aspirin gör jag ansiktsmask av och maken föredrar alvedon (vilket var slut hemma när jag hade huvudvärk)

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4