• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Hvidbrud

Baby S: Bra att du fick rätt svar av Ingenjören!

Har presis tuggat färdigt det sista... Jag undrar om han inte hade stoppat i ett helt salladshuvud, 3 morötter osv osv... (hoppas att jag fick tuggat ordentligt, annars kommer jag att hålla gubben vaken hela natten med mitt trumpetande... )

Kladdmaja+perfektionist är en konstig kombi. Jag tror helt ärligt att jag får mest ut av det. Hans gräns för vad man kallar en dammråtta kallar jag nystädat, så han hinner få nippran innan jag har släpat ut det förb*nn%esh monstret från gardroben.
    Men tack och lov för att man får äta med händerna hemma hos hans mamma! Då trivs jag!

• Baby S

Fast Ipren och alla de andra med samma innehåll är okej under själva lingonveckan men inte annars, om man då vill bli med barn alltså..

• passionsblomman

En gång i tiden jobbade jag som städare, (bland flera andra jobb)

Killen jag gick med grälade på mig när jag skulle byta i en tvålautomat:
    "Meh! Sådär kan du ju inte göra! Det blir ju en massa KLADD!"

replik:

-"Äh, den flicka får inte mycket roligt som är rädd för lite kladd!"

Tvärtyst kille med fågelholksmin säger efter en liten stund: Du är faktiskt riktigt rolig.

Jag tycker själv att jag var lite grann fyndig den gången...
    ..om man får säga så själv.

• Ankan80

hehe

passionsblomman skrev 2009-01-30 15:46:08 följande:
    En gång i tiden jobbade jag som städare, (bland flera andra jobb)Killen jag gick med grälade på mig när jag skulle byta i en tvålautomat:"Meh! Sådär kan du ju inte göra! Det blir ju en massa KLADD!"replik:-"Äh, den flicka får inte mycket roligt som är rädd för lite kladd!"Tvärtyst kille med fågelholksmin säger efter en liten stund: Du är faktiskt riktigt rolig.Jag tycker själv att jag var lite grann fyndig den gången.....om man får säga så själv.
  • ingenjörsbruden

Baby S skrev 2009-01-30 15:34:52 följande:

Fast Ipren och alla de andra med samma innehåll är okej under själva lingonveckan men inte annars, om man då vill bli med barn alltså..
    Ja du...det debatteras till höger o vänster om vad man bör o inte bör äta....saken är den att kroppen kan spara på en himla massa som inte är bra för fostret.....men tror nog att man får använda sitt sunda förnuft osså....alltså om du har grymma menssmärtor så måste man kunna ta en alvedon.....men annars är det nog bra att undvika det mesta av kosttillskott o piller.

Blir själv lite matt...för det står lite olika på vårdguidens rek o på livsmedlesverkets rek för gravida.....
    www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
    Enligt livsmedelsverket är det ok med varmrökt lax tex om den är nyförpackad, även sushi var ok om den är nygjord.....men vad jag har hört så ska sushi-fisken vara fryst innan den är ok att äta....pga några parasiter eller så......
    Man blir lätt förvirrad....!!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-01-30 15:46:08 följande:
    En gång i tiden jobbade jag som städare, (bland flera andra jobb)Killen jag gick med grälade på mig när jag skulle byta i en tvålautomat:"Meh! Sådär kan du ju inte göra! Det blir ju en massa KLADD!"replik:-"Äh, den flicka får inte mycket roligt som är rädd för lite kladd!"Tvärtyst kille med fågelholksmin säger efter en liten stund: Du är faktiskt riktigt rolig.Jag tycker själv att jag var lite grann fyndig den gången.....om man får säga så själv.
    *ASG* *hahahhaahasitterdubbelviktframfördatoroasgarvar!!*

*hihihi* *torkar en tår eller två*

den ska jag berätta för maken ikväll!! *fårnoggåoövapåattberättaenhelvitsmedbådebörjanmittoslut*
  • passionsblomman

Tur att den är kort!
    ingenjörsbruden skrev 2009-01-30 15:53:40 följande:
    Ja du...det debatteras till höger o vänster om vad man bör o inte bör äta....saken är den att kroppen kan spara på en himla massa som inte är bra för fostret.....men tror nog att man får använda sitt sunda förnuft osså....alltså om du har grymma menssmärtor så måste man kunna ta en alvedon.....men annars är det nog bra att undvika det mesta av kosttillskott o piller.Blir själv lite matt...för det står lite olika på vårdguidens rek o på livsmedlesverkets rek för gravida.....www.slv.se/templates/SLV_Page.aspxEnligt livsmedelsverket är det ok med varmrökt lax tex om den är nyförpackad, även sushi var ok om den är nygjord.....men vad jag har hört så ska sushi-fisken vara fryst innan den är ok att äta....pga några parasiter eller så......Man blir lätt förvirrad....!!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-01-30 15:58:25 följande:
    Tur att den är kort!
    hahahahah
    Ja men bara för det så är det inte säkert att jag lyckas berätta hela vitsen! Är helt omöjlig på sånt!!
  • passionsblomman

Idag tror jag vi får en ny tjej i tråden. Lilla Bruden är länkad och klar. Hon jobbar natt, så hon har nog vaknat snart...Hon lär studsa runt här och hojta bebis bebis bebis om jag känner henne rätt...hihi

• Ore

Från FASS (www.fass.se):

Ipren kan, som många andra antiinflammatoriska läkemdel (sk NSAID), försvåra möjligheten att bli gravid och rekommenderas därför inte till kvinnor som försöker bli gravida. Påverkan är tillfällig, dvs upphör när man slutar använda dessa typer av läkemedel.

Från apotekets hemsida:

Graviditet
    Intag av Ipren ska undvikas av kvinnor som försöker bli eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.

Liknande stod på alla värktabletter jag hade hemma, utom alvedon...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4