Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Hmm... Visserligen står det att det är tillfällig effekt. Men tillfällig kan betyda olika, tror jag... Tillfällig kan för vissa var någon dag eller två, för någon annan en månad. Det går inte att förutsäga hur man själv reagerar på det.
När jag kollade så gick jag nog bara på råden på apotekets sida, att det inte skulle tas av den som försökte bli gravid...
Men jag läser oftare på Fass än någon annanstans, och jag har visserligen frågat apoteket om detta men de kunde bara säga att det inte rekommenderas.
Fast anledningen till att det inte rekommenderas är ju för att tabletten är anti- inflammatorisk och jag kan inte tänka mig att den effekten sitter i under flera dagar. Hmm.
Hi hi tjejer ni är för roliga!
oh ajajaj skrattar så jag kiknar.
Tror att Iprens effekter är väldigt kortvarig. Den bryts ju ner snabbt av kroppen. Men jag tar det säkra framför det osäkra och äter inte Ipren alls just nu. Håller mig till Alvedon. Tyvärr är ju Ipren bättre (detta kommer från mig som jobbar hos dem som tillverkar Alvedon) ialla fall om man har riktig rejäl huvudvärk, men det är ju bara att stå ut.
Vi är barnvakter till mina brorsbarn nu, 4 och 1 år. Mitt hjärta smälter. Först satt vi o såg på Fem myror är fler än fyra elefanter. Killen på 4 år satti min famn, tjejen på 1år somnade i mannens knä. Var så sött att se dem. Nu sitter han och läser saga för killen som skall sova. Tjejen sover hårt i sängen, hon som brukar vara svår att få att somna somnade med en gång.
Så snart skall vi gå ner o sätta oss i soffan o se på film (läs somna) i väntan på att föräldrarna kommer hem.
Och nu tvingas maken sjunga bäbä vita lamm. haha
Jo men jag läste precis att ägglossningen kan vara rubbad hos överviktiga. Och då blir det ju svårare.
Baby S skrev 2009-01-30 16:34:52 följande:
lanovia 08 skrev 2009-01-30 20:35:51 följande:
Idag funderar jag på fullaste allvar att aldrig skaffa barn. Världen är så sjuk... Det finns så många vidriga människor överallt som inte gör annat än att skada andra.
Såg idag min ena granne bli misshandlad av en annan granne (som förstås bor mitt emot mig) Innan det har jag haft grannar som misshandlat sina flickvänner, en som slog in vår dörr med en yxa och en gång var det till och med skottlossning i lägenheten ovanför mig.
Vågar man föda barn till den här världen? Vågar man ta risken att förlora något så dyrbart som ens barn?