Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
För ett tag sedan blev min svägerska jätteledsen för att hennes lilla dotter ramlade och slog sig, hon tyckte att hon borda ha varit mer uppmärksam och hon kände sig som en dålig mamma som inte "skyddade" dottern. Då sa min svärmor (hennes mamma) att "Det finns inget sätt att vara en perfekt mamma, men det finns väldigt många sätt att vara en bra mamma". Det tyckte jag var bra sagt!
borde, inte borda
Har berättat för honom hur sämst han fick mig att känna mig.... både igår, och idag.
Han sa att han bara ville hjälpa till.... själv tror ja att han kom dit bara för att han blev så arg på mig.
Men, sak samma. Han bad om ursäkt och sa att han inte ville köra över mig, han ville bara hjälpa.
Aja, nog gnällt om de....
Jag har världens finaste dotter här hemma!
Vissa gånger är jag bara så trött att jag inte orkar med gnöliga nätter, och då rinner de över.
Sånt som händer I guess.
*kramar dig*
En gång, när sonen var liten och alla i mammagruppen genomförde den sk 5-minutersmetoden för att få barnen att somna själva i sina sängar, skulle jag också göra det.
Dum som jag var gav jag mig på det ensam också, för "annars skulle det ju vara synd om min man som jobbar natt"
Man ska alltså gå in i barnets rum var 5:e minut och säga vänligt men bvestämt "nu ska du sova" och så gå ut igen.
Första eldprovskvällarna heter det"räkna med att första kvälle kan ta en timme, sedan en halv, sedan en kvart etc"
När min son hade skrikit som en besatt i TRE timmar (och man skulle ju INTE ta upp honom för då var allt förstört)
stod jag inne i badrummet med tvättmaskinen på och grät så det sprutade och ringde min man och hulkade fram "SÄG att jag inte är en dålig mamma!"
Jag sket småningom i den jävla metoden, för allt är inte för alla och det där funkade inte för oss.
Jag får fortfarande ont när jag minns det där märker jag...han fyller 8 om några veckor, och verkar inte så skadad...ändå tänker jag "Gud vad hemskt!"
5 minuters metoden skulle min syster och hennes kille göra. Efter en halvtimme började hennes kille gråta och trots våra protester sprang han in och tog upp henne, hehe.
det som är det fina med att vara moster! Man kan fuska lite och låta dem va uppe och se film (tänker på de som var 5 då) och muta dem med godis ;)
Tycker dock INTE om att min ysster fått alla fyra barnen att kalla mig för TANT!
När jag fick en brorson, kallade jag mig själv Tant-Frida ibörjan. men det fick min bror satt stopp för. han gillade Faster-Frida mer. men jag tycker att det låter ännu tantigare... Nu har ungarna blivit så stora att jag bara är Frida, eller "André å dåmm" som min yngsta brorsor refererade till oss... Scyst... sen jag mött min man har man blivit en "dåmm"... Lille guldklimpen...
Har varit en hormonpöl i några dagar nu. Inte särskilt mycket människa/hustru/kvinna. bara en trött pöl... Men det går väl över?
Hoppar in och säger hej!
Jag är en blivande brud med en dotter på dryga 5 månader som passar på att använda min resterande mammaledighet till att planera bröllop (förutom att ta hand om dottern och hemmet).
Att ibland önska bort barnet är bekant även för mig även att hon för det mesta är världens underbaraste. Sömnbrist är ingen höjdare. Jag VET!