• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • lanovia 08

Jag vet inte. Idag har magen än så länge hållt sig snäll. Har också funderat på det där med kosten. Jag får väl försöka se om det är något särskilt jag äter som sätter igång eländet.

Annars så är det kanske min kropps nya sätt att driva mig till vansinne.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-03 13:24:17 följande:
    Lanovia: va jobbigt med magont nästan hela tiden....det är inte något kost-påverkat? Tex mjölkkänslig.. Håller tummen för ÄL i helgen o ruvning i 2 veckor! JustMeAndMyLove: Ja herregud...ÅTTLINGAR o ensamstående o arbetslös! Inget drömsenario direkt.....men hon är visst "besatt" av barn läste jag någonstans...
  • lanovia 08

Ninnis hur har det gått för dig med BIM o blödningar etc?

• Ankan80

"Boa" ?

Samla in bebis grejer eller?

ingenjörsbruden skrev 2009-02-04 10:37:15 följande:
    Hahahaha....kronprinsen kanske drygar ut sin inkomst eller?! Håller med om att hussnack gör en rätt avis.....vi vet ju iofs att vi kommer att ha ett hus......men det är ju SÅ länge tills dess! Jag har börjat "boa"...liiiiiite tidigaste laget...men jag tror att jag måste ta lite efterhand annars blir det för stressigt i min hjärna om allt ska fixas i slutet av grav.
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-02-04 10:55:16 följande:

Jag vet inte. Idag har magen än så länge hållt sig snäll. Har också funderat på det där med kosten. Jag får väl försöka se om det är något särskilt jag äter som sätter igång eländet.Annars så är det kanske min kropps nya sätt att driva mig till vansinne.
    Det där är så svårt att komma fram till.....lillbrorsan blev sjuk när han började skolan....kom till skolan o spydde....blev hämtad.....men det hände flera gånger o ofta.....till slut kom mamma fram till att han var känslig för mjölk.....inte allergisk men ett helt glas med oboy på morgonen var det som gjorde att han spydde senare.....men kokte mamma mjölken så funkade det bra.
    Har en kompis som har IBS....o det är inte lätt. Men hon har med mkt möda kommit fram till att röd paprika kan hon INTE äta.
  • Ninnispinnis

Det kom aldrig någon mer blödning, bara flytningar. Testade ju dock negativt och har inga symptom, så jag utgår från att det bara var ett litet gäng fega indianer

Borde i så fall ha ÄL söndag-måndag nånting, så det blir till att ligga i till helgen Min älskade man kommer hem ikväll, så det passar ju bra!

Själv då?

lanovia 08 skrev 2009-02-04 10:56:27 följande:

Ninnis hur har det gått för dig med BIM o blödningar etc?
  • Hvidbrud

Ingenjören: Längtar efter att börja boa/nesta... Mest efter att måla väggar (med ofarlig färg) hänga upp gardiner och köpa bebiskläder! Och sånna små skor! Åååhh!!
    Men först ska vi ju hitta ett stäle att bo. Vi är på gatan den 15 Maj, så det är snart. Har sökt om ett hus/ovanvåning i Limhamn. Inte så nära stationen som jag önskar, men det ska nog gå. Min pappa bor då på krälavstånd, så han kunde ju ge en hjälpande hand ibland.

Vill inte heller köpa allt nytt. Det blir nog blocket och IKEA som gäller för oss. Det käns bara så länge till UL och allt...

Lite orolig är jag över min butik också... Är lite rädd för att jag måste sälja den Det går inte runt ekonomiskt att hyra in någon. Suck. Det får jag räkna på sen...

• lanovia 08

Vad tråkigt om du skall behöva stänga den. Antar att det varit en del jobb för att få igång den.

Hvidbrud skrev 2009-02-04 12:44:52 följande:
    Ingenjören: Längtar efter att börja boa/nesta... Mest efter att måla väggar (med ofarlig färg) hänga upp gardiner och köpa bebiskläder! Och sånna små skor! Åååhh!! Men först ska vi ju hitta ett stäle att bo. Vi är på gatan den 15 Maj, så det är snart. Har sökt om ett hus/ovanvåning i Limhamn. Inte så nära stationen som jag önskar, men det ska nog gå. Min pappa bor då på krälavstånd, så han kunde ju ge en hjälpande hand ibland.Vill inte heller köpa allt nytt. Det blir nog blocket och IKEA som gäller för oss. Det käns bara så länge till UL och allt...Lite orolig är jag över min butik också... Är lite rädd för att jag måste sälja den Det går inte runt ekonomiskt att hyra in någon. Suck. Det får jag räkna på sen...
  • lanovia 08

Ingejöris, ja det kan nog vara krångligt att reda ut. Jag väljer att hoppas på att det är något sådant. Just nu är jag förkyld o hängig så jag tänkte att jag väntar tills det har gått över innan jag agerar mot magen.

Ninnis, befinner mig ungefär som dig i cykeln. Gissar på ÄL i slutet av veckan /helgen. Men har ingen aning. Det beror sig ju lite på hur min cykel är denna månad. Orkar inte riktigt bry mig just nu. Jag blir nog gravid någon gång får vi hoppas.
    Har dock starka misstankar på att det faktiskt var MF förra månaden.

• Hvidbrud

Åh, vad jag håller tummarna för er tjejer! Men det är ju det roliga ni har framför er! När man senae är hormonstinn är det ju inte hela tiden man har lust.

Ja, det har ju tagit två år att få butiken till att köra runt försvarligt. Med kunder, marknadsförning och word-to-mouth... Känns lie surt, men tänk att vaa nybakt amamm och ska stå där och tänka på om hyran är betald och om skatten kommit in och om den anstälda sköter sig. Är det inte bättre att bara fokusera på födsel, baby och vara mamma och börja om på nytt om ett år?

• Ankan80

Åhhh.det hade varit roligt att ha en egen affär.
    Inom vilket område (kläder, inredning, etc) är det?
    Lite nyfiken

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4