Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Jag har haft funderingar på det där. Betyder det att de la in befruktade ägg? eller att de lägger in ägg och sen gör en insiminering?
För varför skule man placera åtta befruktade ägg på en gång?
Vi har haft lite tankar på att verkligen skapa ett gemensamt barn genom att man tar ägg från den ena och låter den andra bära på barnet. Vet inte ens om det är möjligt men tanken har dykt upp ibland. Men om det är stor chans/risk att få femlingar eller åttlingar kanske det är att gapa efter för mycket :P
Se på tusen, den kvinnan viste vad hon gjorde, hon jobbar ju på en fertilitetsklinik.. åttlingmamman menar jag.
Förstår dock inte varför hennes mamma säger upp kontakten.. låter som att det är lite kaos i hennes familj redan och så åtta till.
Hoppas det går bra för dem alla!
Aha, okej. Då lärde man sig något nytt idag :)
Jo det är klart, måste vara stor risk att kroppen stöter bort ett främmande ägg? hmm, ja det är en intresant tanke i alla fall om det skulle fungera. :)
Tänk vad häftigt om det skulle fungera!
Nu är det nybakta bullar i glädjas-tråden! Vassego!
Ingenjören: I danmark rekomenderar de 3 koppar max. eller 200mg. AJg är lite känslig, så jag håller mig till en. Även om 3 skulle kännas bra ibland... Men jag har en känsla av att mitt missfall i höstas hade med koffein att göra... Kanske inte bara, men att det var en faktor. Jag gör Japansk Thé Ceremoni, och när themästaren är på besök sitter man i två dagar och vispar thé. Det smakar himelskt och är fullpackat med koffein, så 5-6 stora skålar tror jag satte igång något... Men man vet ju aldrig. Denna gången är jag lite (mycket!) mer försiktig.
JustMeAndMyLove: Jag tror att det är ett stort ingrepp att ta ut ägg (tror jag) Men vist ville det vara häftigt att bära sin älskades barn även i ett lesbiskt förhållande. Jag har två väninnor som har blivit insiminerade här i Kbh. De fick välja max höjd och ögonfärg på pappan, så då valde de en med samma färger som den andra mamman. Gissa om världens gulligaste bebis kom ut! Åh! (fast han liknar kronprinsens son jättemycket...)
allt detta hus snack... Åh! har också lust. Bara det är drömhuset vi ska titta på på söndag! (tvivlar lite...)
Nä nu ska jag gå på bullfest! Kram!
Oj då...
hmmmm ojdå! Kanske även kungafamiljen har det skrallt i kassan.