• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Hvidbrud

Ah!

Vill också se snart!! Vi får beväpna oss med tålamod...

Jag har redan köpt mammabyxor... Gick inte med gummibandstrixet längre... (tror att det har att göra med att jag hade en relativt lågkolhydratkost innan graviditeten, men det får man ju inte när man väl är på smällen. Så macka efter macka efter macka har satt sig på höften och magen + svullna tarmar...) De är de skönaste byxorna jag har... Värmer skönt om magen.

Min man drömde inatt att vi skule få tvillingar!! Tycker att en i taget räcker...

• lanovia 08

Äl närmar sig tror jag. Borde om allt återgår till den gamla vanliga cykeln vara i slutet av veckan. Men jag försöker att inte bry mig.
    Annars mår jag fortfarande konstigt. Har ont i magen ännu. Inte riktigt på samma mensvärksvis och inte hela tiden. Men ont och tillräckligt ofta för mig som aldrig har det annars mer än vid mens. Vet inte om jag borde göra något åt det snart eller om det bara är kroppen som spökar.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-03 08:25:49 följande:
    Men nu vill jag höra hur det går för alla som väntar på ÄL och eller BIM.....hur går det?
  • lanovia 08

Vilken sötis!

passionsblomman skrev 2009-02-03 08:34:18 följande:
    Morning ladies!Igår ritade min son en tackning. Han skulle visa lite nya gubbar han lärt sig. Smileysar sa han. Okej.I vanlig ordning ritar han sig själv, pappa och mig......och en liten liten plutt som han stod och höll i handen.-Vem är det där då?-Jooo, det är IFALL vi får något fler barn så jag blir en storebror!Är han inte rätt söt min lilla stora pojke?
  • JustMeAndMyLove

Tänk att få åttlingar som den där kvinnan i USA då? :O
    Vist älskar jag bebisar men tänk ÅTTA kruppbarn eller ÅTTA TONÅRINGAR när den tiden kommer.
    Och så hade hon väl sex stycken redan, nästan orättvist :P

• Ankan80

Jag kan inte ha mina jeans längre. Funkar väl på morgonen, men sen är det kört så fort man ätit. Hade man inte varit gravid hade jag haft dödens ångest nu

Var har du köpt mammabyxorna?

Skall du göra KUB eller Nupp?
    Eller du måste också vänta till v. 17-18 för rul?

Hvidbrud skrev 2009-02-03 12:32:13 följande:
    Ah! Vill också se snart!! Vi får beväpna oss med tålamod... Jag har redan köpt mammabyxor... Gick inte med gummibandstrixet längre... (tror att det har att göra med att jag hade en relativt lågkolhydratkost innan graviditeten, men det får man ju inte när man väl är på smällen. Så macka efter macka efter macka har satt sig på höften och magen + svullna tarmar...) De är de skönaste byxorna jag har... Värmer skönt om magen.Min man drömde inatt att vi skule få tvillingar!! Tycker att en i taget räcker...
  • ingenjörsbruden

Ja riktigt kaffe är SÅ SÅ gott....fast inte det vi har här på jobbet....rävpiss. Om jag är ute på stan så brukar jag ta en stor cappuccino på Espressohouse....men då dricker jag inget annat koffein den dagen....
    så det blir mest thevatten med citrondroppar i.....försöker hålla mig till 2 koppar koffein om dagen. Är det samma förhållningsregler i Danmark?

Åhh Ninnis...förkylningen vill inte ge sig? Låter annars som ett gott the

Ankan80: Va skönt att illamåendet verkar vara mindre...finns inget värre än att må illa hela tiden.... Spökveckor? Vad är det? *suck* Nu har jag missat ngt igen!!!

Är osså nyfiken.....men försöker att inte tänka så mkt på det än...har ju 3 veckor dit!! Men det ska bli skönt att få veta om allt ser bra ut o även få reda på KUB-testet.

Hvidis: Va mysiga dina mammabyxor låter! Får nog ta o ge mig ut o shoppa någon kväll i veckan.....
    Var har de bäst/snyggast mammakläder?

Lanovia: va jobbigt med magont nästan hela tiden....det är inte något kost-påverkat? Tex mjölkkänslig..
    Håller tummen för ÄL i helgen o ruvning i 2 veckor!

JustMeAndMyLove: Ja herregud...ÅTTLINGAR o ensamstående o arbetslös! Inget drömsenario direkt.....men hon är visst "besatt" av barn läste jag någonstans...

• Ore
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-03 13:24:17 följande:
    Ja herregud...ÅTTLINGAR o ensamstående o arbetslös! Inget drömsenario direkt.....men hon är visst "besatt" av barn läste jag någonstans...
    Mmm, tydligen hade hon befruktade embryon i frysen och satte in alla på en gång på någon mindre nogräknad klinik...

Och jag har också hört att hon skulle ha sex barn sedan innan...
  • passionsblomman
    Ore skrev 2009-02-03 13:25:57 följande:
    Mmm, tydligen hade hon befruktade embryon i frysen och satte in alla på en gång på någon mindre nogräknad klinik... Och jag har också hört att hon skulle ha sex barn sedan innan...
  • JustMeAndMyLove

Ahaaaa, det var inte en helt "naturlig" graviditet då?
    Säger inte att det är onaturligt men ja ni vet hur jag menar.

14 barn.. I min familj är vi 6 barn och det tycker jag räcker gott och väl :P

Men sen får hon säkert bra betalt för nån dokumentär som de som fick 5 enäggstjejer :) Mins inte hur många hundra blöjor de bytte på en månad, men mycket var det.

Ore skrev 2009-02-03 13:25:57 följande:
    Mmm, tydligen hade hon befruktade embryon i frysen och satte in alla på en gång på någon mindre nogräknad klinik... Och jag har också hört att hon skulle ha sex barn sedan innan...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4