• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • lanovia 08

Ja konstigt vad det är skillnad på andra och en själv. Kan tänka mig att blivande fru L känner igen sig som skall rådge i sitt yrke.

Ninnispinnis skrev 2009-01-29 16:08:44 följande:
    Självklart är det så! Och när jag ska stötta någon annan är jag så klok och förståndig, men när det gäller mig själv så faller logiken...
  • lanovia 08

Då tar jag tåget någon gång. Eller ännu bättre, vi har faktiskt helt seriösa planer på att någon gång inom kanske närmsta månaderna ta en helg i Malmö dels för att hälsa på några vänner i Lund. kanske kunde man göra slag i saken då.

• Blivande fru L

Jepp! Precis så är det!

lanovia 08 skrev 2009-01-29 20:35:06 följande:

Ja konstigt vad det är skillnad på andra och en själv. Kan tänka mig att blivande fru L känner igen sig som skall rådge i sitt yrke.
    Känner igen mig i beskrivningen av att känna glädje för gravida vänner men samtidigt ett styng av avundsjuka.
  • lanovia 08

Oh, vad kloka alla är. Ni får mig att känna mig lite bättre. Men ändå jag känner mig hemsk. Självklart gläds jag med kompisen, herregud de har ju kämpat länge. Känner verkligen inte igen mig i reaktionen, jag brukar ju bara bli jätteglad för andra. jag har alltid varit den som är lika glad som kompisarna själva när det träffar nya killar, förlovar sig, gifter sig eller vad de nu hittar på. Men denna gång blev reaktionen konstig.
    Har ialla fall kommit på en anledning till min reaktion. Och det är att jag har någon romantisk idé om hur roligt det vore att vara mammaledig samtidigt som någon kompis. Och ju längre tid det tar för mig och någon annan blir gravid desto mindre blir ju chansen. Förstår ni min tanke?
    Egentligen är det ju precis som Ninnis brukar säga ingen brådska bara man vet att det kommer fungera.

och jag gör konstiga och röriga inlägg som vanligt...

• lanovia 08

Ore jag tror jag skall börja rabbla ditt mantra tills jag fått in det i min skall. För det är ju precis så det är.

• lanovia 08

Det var väl inte mer ego än någon annans inlägg här? Inte mer än mina ialla fall.

Ninnispinnis skrev 2009-01-29 16:13:11 följande:
    Jag har faktiskt kunnat verkligen glädjas åt de vänner som har blivit gravida. Ett litet stick av avudssjuka känns så klart, men det är skillnad på att vara avundssjuk och att vara missunsam, tycker jag.Även om jag är lite låg idag så känner fortfarande inte mig desperat eller ledsen för att det inte sker NU, jag skulle bara så himla gärna vilja veta att allt är friskt och ok... DÅ skulle jag verkligen kunna slappna av och ta det som det kommer. För jag har ingen brådska egentligen, bara jag vet ATT det kommer.Beklagar ännu ett långt ego-inlägg från mig...
  • MolsonCanadian

Kanske inte alls passar in här, men nu är det klart att vi får remiss till klinisk genetik så vi kan reda ut om vi alls ska testa att få barn.

• lanovia 08

Appropå kompisar som lätt blir gravida jag har det absolut värsta exemplet.
    Har ett kompispar som väntar sitt andra barn nu. Inget av dem har varit planerat, båda gångerna har de varit på semester och efteråt har kommentaren varit: oj vad hände, vi var visst fulla och struntade i att skydda oss en kväll.
    Morr kan man ju säga!

• lanovia 08

Och där satt huvudet på spiken!

passionsblomman skrev 2009-01-29 16:30:03 följande:
    Det har du verkligen rätt i!Det är inte ngt man lyckas eller misslyckas med. Tror vi i vårt samhälle idag är så vana att kunna välja, kontrollera och styra det allra mesta i våra liv, så det blir väldigt svåårt att förhålla sig till att det faktiskt inte går fullt ut och det där allra sista i händelsekedjan är det inte föräldrarna som styr.
  • lanovia 08

Vaddå om ni skall testa? Har någon av er någon allvarlig sjukdom i släkten eller vad?

MolsonCanadian skrev 2009-01-29 20:50:03 följande:
    Kanske inte alls passar in här, men nu är det klart att vi får remiss till klinisk genetik så vi kan reda ut om vi alls ska testa att få barn.
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4