Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Ska ni se "mirakel före födseln" på tv4+ nu kl 20.00. Missade första avsnittet, men skall tydligen handla om hur tvillingar,trillingar och fyrlingar kommuniserar inne i mammans mage. Häftligt! Nu börjar det.
Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-21 20:02:34 följande:
När man väl ÄR gravig, så är det BARA hemsaka filmer om sorgliga saker som involverar barn, så man gråter tills ögona blöder...Hormoner...neeej då!
Min sambo stängde av tillslut!
Baby S skrev 2009-01-21 20:54:20 följande:
Haha Ja, kan tänka mig att man går upp i det rätt ordentligt och blir rätt enspårig, grinig och trist att ha att göra med!
Det kan faktiskt jag! Jag inser definitivt att prioriteringar och livsstil blir totalt annorlunda. Tidigare har jag velat prioritera resor, lyxiga middagar, sovmorgnar, träning och egentid med & utan mannen, vilket jag förstår att det inte blir så mycket av när det kommer ett litet barn in i livet... Det är faktiskt först nu jag känner att jag är redo för det (samma för min man).
Vi var på en tillställning med 4 barn i åldrarna 0,5 till 4 år härom helgen, och det stillade suget efter skrikande barn litegrann
Vad jag menar är att jag absolut längtar efter barn, men jag passar på att njuta av de fördelar vårt "barnfria" liv har fram till dess, vilket gör att det int känns så hemskt att det tar lite tid.
Baby S skrev 2009-01-21 19:43:28 följande:
Ingenjörsbruden:
Jag var själv på första mötet. Jag hade läst på så mycket så det kändes som att jag fyllde i hennes meningar
Vi hann tom ta ett blodprov för HB o kolla mitt blodtryck för jag var lite nojig över det. Allt var normalt. Phu!
Andra mötet skall mannen följa med på. Lyckades få till en morgontid. Annars skall de tvunget ha mitt i allt.
Ja, vi fick också 8.15
Ingenjören, visst är det skillnad när det är ens egna barn, men jag insåg liksom hur mycket tillvaron förändras... Det kändes inte lika bråttom längre, även om jag så klart önskar att det händer.
Tänkte på det här att det i genomsnitt tar 7 månader att bli gravid. Det innebär ju inte att de flesta blir gravida efter 7 månader. En del blir ju gravida nästan direkt, och sänker således genomsnittet rejält. Det borde ju rimligtvis betyda att (minst) lika många får vänta betydligt längre än 7 månader innan det tar sig. Bara en tanke...