Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Då har vi lika många försök bakom oss. Och visst misströstar man som tusan mellan varven. Men det är väl som passionsblomman säger...
Välkommen förresten Baby S.
Baby S skrev 2009-01-20 19:10:30 följande:
ja här har det snabbt blivit en trevlig och tråd som knappt går att slita sig ifrån.
Maken frågade med glimten i ögat igår om inte ni "kompisar på nätet" borde ta o träffas någon gång.Undrar just om han tycker jag har börjat bli lite väl fast i denna tråd??
lanovia 08 skrev 2009-01-20 20:32:54 följande:
Hej,
Kan man haka på här även om man inte har börjat att faktiskt försöka att bli gravid ännu? Skulle dock må bra av lite råd så här inför, ska sätta igång efter bröllopet i juni...och jag har inte riktigt koll på hur min kropp är funtad. Hm.
Nej det verkar inte så... Innan jag började med ppiller var min cykel otroligt oregelbunden. Iblande gick det en månad, som längst väntade jag 72 dar... (och var ung och rädd för att testa mig, det var en plåga! ) Nu slutade jag efter 12 års pillerätande i september, och av någon konstig anledning kom ingen blödning då den borde. Kroppen borde ju inte veta att jag itne tänkte börja med pillrena igen efter en vecka så det borde ju ha dragit igång som vanligt, men det dröjde 2 hela veckor innan någon form av blödning kom. Sen tog det tre veckor till och den riktiga mensen kom. Sen tog det 43 dagar (om jag räknar sätt. Hur räknar man egentligen?) och nu har jag väntat i 46 dagar sedan dess...
Jag har aldrig ätit p-piller någon längre tid så jag kan inte tala från erfarenhet. Däremot har jag läst och förstått av andra att det kan dröja månader innan mensen är back to normal. Så det löser sig säkert
Åh, ännu en kompis som är gravid, har snart inte en enda person i min närhet som inte nyss blivit mamma eller är gravid. Var hos min kompis igår, hon har en son som är en månad gammal och jag tog hand om honom medan hon tvättade. Tröstade och vaggade tills han sov i min famn, sen låg han där i mina armar och snusade en hel timme, gud vad jag njöt! Man kan ju inte låta bli och längta trots att alla säger att man ska hålla sig till neutrala tankar.
En sak jag har reagerat på är att när jag berättar för folk att vi vill skaffa barn så börjar de flestas svar med "ja, men tänk på att....." och sen räknar de upp allt som kan vara jobbigt med att skaffa barn och hur livet aldrig blir detsamma. Det förstår jag väl men något positivt måste det väl föra med sig också? Eller vad säger ni, ni som redan är mammor? =)
Jag upplever samma sak, att alla omkring mig antingen har fått eller ska ha barn, så det känns skönt att veta att vi snart ska börja vi med. Längtar som en galning!
Tja, med tanke på att många anser att barn är meningen med livet, så måste det ju finnas något positivt med att skaffa barn...
Baby S skrev 2009-01-20 21:11:04 följande: