• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ore

Innan bröllopet var jag helt på det klara med att vi skulle vänta till efteråt. Nu när det gått några månader och jag fortfarande inte är gravid, så kan jag undra vad jag väntade på... Men jag tror att jag hade väntat ändå.

Det är ju tyvärr inga garantier för att en ev. graviditet går bra, en del får missfall och det skulle jag nog inte vilja behöva hantera innan bröllopet...

• Jenny står brud 090801

TAck för era snabba svar. Visst kan det vara så att det ändå inte skulle ta sig innan bröllopet, det vet man ju aldrig... Och det är ju absolut inte roligt att behöva hantera ett missfall innan bröllopet. Eftersom jag fortfarande är ganska ung (23år), så är det väl inte så att jag behöver stressa av den anledingen. Det är bara så att hela min kropp riktigt skriker efter en bebis :)

Vet att det är klokast att vänta men jag är ju så sugen...

• passionsblomman

Vaddå klokast? Sugen är väl bra?

Har du din man i livet med dig på barnlängtan, så finns väl inga hinder eller oförståndigheter?

Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-19 21:40:30 följande:

TAck för era snabba svar. Visst kan det vara så att det ändå inte skulle ta sig innan bröllopet, det vet man ju aldrig... Och det är ju absolut inte roligt att behöva hantera ett missfall innan bröllopet. Eftersom jag fortfarande är ganska ung (23år), så är det väl inte så att jag behöver stressa av den anledingen. Det är bara så att hela min kropp riktigt skriker efter en bebis :) Vet att det är klokast att vänta men jag är ju så sugen...
  • Jenny står brud 090801

Visst är han med mig i barnlängtan... men han är mer inne på att vi skall vänta tills i sommar...

• passionsblomman

DÅ är det nog klokt att orka vänta lite... så han hänger med i det hela...Och så får du hålla motivationen uppe...

Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-19 21:46:56 följande:

Visst är han med mig i barnlängtan... men han är mer inne på att vi skall vänta tills i sommar...
  • Jenny står brud 090801

Ja det ärväl kanske det... då behöver jag ju inte oroa mig för att må illa och vara trött och så inför och under bröllopet, även om det skulle vara värt det!

• Ninnispinnis

Min cykel har diffat några dagar fram och tillbaks, mellan 28 och 35 (misstänker dock tidigt MF när den var 35 dagar), så därför vet jag inte riktigt när jag kan förvänta BIM...

28 dagar är på torsdag, så någon gång i helgen någon gång misstänker jag

ingenjörsbruden skrev 2009-01-19 15:56:18 följande:
    Mellan torsdag o torsdag?.....Eeeeh...hur menade du nu då? Håller tummen!!!!!
  • Ninnispinnis

Ja, den danska kronan är ju dyr för oss svenskar... Men det är mycket trevligt att få lön i danska kronor och sedan överföra den till svenska kronor...

London var underbart, så skönt att komma iväg och bara rå om varandra

lanovia 08 skrev 2009-01-19 19:59:28 följande:

Ninnis, kph var kanon! Väldigt kallt och dyrt men trevligt med en myshelg.Hur hade ni det i London?
  • Ninnispinnis

Känner precis som du, Ore!

Ångrar lite nu att vi inte slutade med preventivmedel tidigare eftersom det inte har tagit sig än, men samtidigt kände vi ju då att vi helst ville vänta till efter bröllopet...

Jaja man kan ju inte se in i framtiden, och det är kanske tur det...

Ore skrev 2009-01-19 21:33:34 följande:
    Innan bröllopet var jag helt på det klara med att vi skulle vänta till efteråt. Nu när det gått några månader och jag fortfarande inte är gravid, så kan jag undra vad jag väntade på... Men jag tror att jag hade väntat ändå. Det är ju tyvärr inga garantier för att en ev. graviditet går bra, en del får missfall och det skulle jag nog inte vilja behöva hantera innan bröllopet...
  • ingenjörsbruden

Jenny: Vänta eller inte...jätteindividuellt. Jag slutade med p-piller 4 månader innan bröllopet o vi använde inget kompletterande skydd.....blev det ngt så blev det......jag höll lite koll på ÄL, BIM osv medans mannen inte hade någon större tanke på sånt.......men vid ÄL i veckan innan bröllopet så kände jag att det inte var lönt att tänka på ÄL o verkligen ta sig tid för lite mys....det fick bli bröllopet i första hand......men det vissade sig att den inställningen gjorde att det blidde ett litet pluss där i den veckan! Superkul att det blev så inpå bröllopet!

Men så här i efterhand....jag skulle nog inte velat ha varit gravid på bröllopet....den dagen var underbar o att slippa tänka på vad man drack o åt var väldigt skönt!

Så det kan vara en god idé att kanske låta kroppen får rensa ut pillerpåverkan MEN det kan innebära mer hudproblem....det fick jag......men hade turen att det gick över till bröllopet....Mensen kan som vissa redan har skrivit vara väldigt oregelbunden....så risken finns för mens på bröllopsdagen.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4