Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Vet du, jag är nog så nära en soffpotatis man kan komma, eller tränar iaf mkt oregelbundet.
Jag har i mitt liv ALDRIG ätit så nyttigt som jag gjorde under min grviditet, jag hade turen att int samla en massa vätska osv. Jag gick inte upp mer än bebben+moderkaka, fostervatten osv.
Däremot var ju hullet tämligen löst efteråt, och jag fick ta det lite piano med promenaderna för jag syddes en del efter förlossningen och var inte alls i form för att göra några pass alls på ett tag.
Min viktuppgång efter min sons födelse beror HELT på fika och godis i glada mammors lag och att jag ammade så in i baljan ofta att jag had svårt att få till lagad mat till mig själv. Det är inte bra att leva på mackor!
Så, jag drog på mig kilon EFTERÅT, onödigt nog.
Men jag kan ju tillägga att när jag tex i våras insåg att jag fruktansvärt nog vägde MER än i sista grav.veckan, och fick NOG , GICK jag bokstavligen ner 9 kg på 8 v, med hjälp av snabba stavgångspromenader på minimunm 1 timme/dag och så såg jag till att ha halva tallriken m grönsaker.
(att jag skitit i att stava hela hösten och gått upp rätt många av de där kilona igen, behöver vi inte gå in djupare på... )
Therese 83 skrev 2009-01-20 14:26:08 följande:
Hej på er brudar.. Dyker in här istället då
Jag är mycket astronomiskt enormt sjukt mycket sugen på att bli mamma. Hoppas det blir min tur snart! Ska skumma er tråd lite...
Välkommen till Tråden För Dig! Baby S
Bockar och bugar
Tio månader, hjälp!
Jag är på 7:e och misströstar något oförklarligt
För oss tog det ett år. Det är inte ovanligt.
Misströsta inte!
Baby S skrev 2009-01-20 18:56:54 följande:
Nä, jag vet. Jag besitter numera onaturligt mycket gravid info
Men man undrar ju vad som tar sån förbaskad tid, ibland går det på första men nu som sagt.. 7:e försöket. Tvångstankarna dyker ju upp så smått vare sig man vill eller ej verkar det som.
*snyft, snyft, självömkan...*
7 små simturer , mer är det inte...
Fast det är långt mellan chanserna, när man längtar.
Åh, vilken snäll och mysig tråd! Hoppade in här och började läsa på sida 61 eller nåt och snabbt blev det som en följetong som man inte vill lägga ifrån sig: Hur går det för Lanovia och hur kommer det gå för passionsblomman med jobb.
Lycka till alla, för eller senare, på något sätt, blir det resultat!