• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ninnispinnis

Varsågod, Ingenjöis:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3194847.html

Pallra dig genast dit!

Angående gravid trots preventivmedel så blev min mamma gravid med min lillasyster trots p-stavar, oregelbunden mens och en ålder av 39 år...

Passionsblomman, måste bara fråga om du har pratat med gyn/bm? Nu hindrar ju inte jobbet dig...

• Ore

P-piller och andra preventivmedel med hormon är tänkta att hindra ÄL, men det är inte säkert att de gör det, det beror helt och hållet på hur kroppen reagerar på hormonet... Det verkar nämligen även så att det ska hindra ett befruktat ägg från att fästa i livmodern, och på litet andra sätt...

Så rent praktiskt, om man fortfarande har ÄL trots p-piller så skulle man kunna ha ett befruktat ägg ganska ofta, som dock inte fastnar...

Hur kroppen reagerar på hormon kan även ändra sig, en kompis till mig blev immun mot hormonerna i hennes p-piller. Hon fick en blödning mitt bland hormonpillren, och BM sa att hon var tvungen att byta piller. Hon var just då glad att hon inte hade någon pojkvän och inget aktivt sexliv. (Hon var dessutom 19 år och skulle börja läsa på högskolan)

• Ore

BM = Barnmorska, inte blivande make (honom hade hon inte träffat då...)

• Ninnispinnis

Haha, i mitt inlägg är det också barnmorska jag syftade på... BT har ju lite andra förkortningar än FL (som jag ju har bannlyst mig själv från )

Ore skrev 2009-01-21 11:03:29 följande:
    BM = Barnmorska, inte blivande make (honom hade hon inte träffat då...)
  • ingenjörsbruden

Ninnis: jag har sällat mig till skaran nu!

Hahahaha jäkla förkortningar!! Blir lite rolig läsning om man använder BT´s förklaringar!!

Har berättat för chefen idag......hon tyckte det var JÄTTEKUL! Hon har själv 3 gossar hemma.
    Annars är det ingen annan mer än ni här inne o mannen som vet.
    Chefen började jobba 2 veckor efter förlossningen...dock inte heltid.....halvtid eller nåt liknande.....hon hade ett samtal med mig för ett par år sen om att det INTE var meningen att jag skulle känna någon press att jobba så tidigt!! *hahahahaha*
    Nog för att man gillar sitt jobb....men INTE så mkt!!

Har tänkt att bjuda på middag eller nåt o berätta för familjen om ett par veckor.....men måste nog dela upp alla då lgh är LITE för trång.....så vem ska man berätta först för? Min sida eller mannens?! *hahahaha* sicka i-lands problem!
    Ska man vänta till v 12 eller? ÄR ju jätteglada men vågar fortfarande inte räkna med att knytet ska klara sig.....men i v 12 så borde väl risken för MF vara mkt lägre?

• Baby S

Efter v.12 rasar risken för mf ner till ca 5% har jag läst.

• Ankan80

Usch ja! Vi får hoppas att de små liven trivs där inne

• Ninnispinnis

Det gör de helt säkert, Ankan! När ska du på inskrivning förresten? Eller har du redan varit?

Ingenjöris, vad skönt att din chef tog det så bra! Vi kommer nog att berätta för familjen och närmsta vännerna relativt omgående när det blir aktuellt. Jag tänker att de jag ändå hade delat ett eventuellt missfall med kan jag ju också dela graviditeten med från början (dvs familj och närmsta vänner)...

• Ankan80

Har varit på del 1 (förra veckan)
    Den 28 är det dags för del 2 med provtagning.

• Baby S

Suck. Idag är lite fruktansvärt ledsen och nedstämd. Fick precis besked av en vän att hon plussat och det är inte ens dags för bim. Själv är jag på bim+2 och ingen mens i sikte, men det känns att den komma skall.
    Snyft, jag är så glad för henne och alla andra man känner som får, men varför blir det aldrig jag.... Buhu... självömkan är enorm idag. Ni får ursäkta...

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4