Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
JAg tänkte så att jag börjar i liten skala och så kan jag förhoppningsvis utöka. Vi har dessutom precis köpt en liten gård, som ligger helt perfekt i Smålands glasrike. Så där kommer det bli en gårdsbutik om något år. Tror ni det är möjligt att fixa iordning gårsbutiken i samband med att man är mammaledig? Eller är det dumt att hålla på med det samtidigt? (Vet att det måste bli en bebis först...)
Jag är florist så...BLOMMOR!!!
Babblar inte ut mig FÖR mkt om det så här, då jag inte vill att ngn ska tro att jag är ute och raggar kunder-jag gör ju redan en hel del bröllop, och hoppas kunna hitta lite annorlunda vägar att jobba vidare med den typen av arbeten, så även begravning och scenarrangemang osv.
Det är mkt i huvudet...
Klart ni kan fixa med gåren, bara du inte tror att du ensam ska göra det medan mannen är på jobbet...
Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-21 18:32:48 följande:
(Är det en rolig, bra bransch btw? Funderade länge på att utbilda mig till florist, men hittade inga bra utbildningar..)
Inte skall jag göra det själv. Mannen har lovat att hjälpa mig, det är ju min stora dröm, så han har inte mycket val :)
Lycka till med företagsplanerna alla ni som ärsugna på det!
Det är en slitig och mycket underbetald bransch, som handlar MYCKET mindre om att skaaaapa än vad de flesta har en aning om. Man behöver en stark rygg, massor av tålamod och klara många typer av stress.
MEN om man gillar att ha med folk att göra och har ett intresse av att hjälpa DEM med vad DE vill ha, är det väldigt roligt trots kyla, disk och jordsäckar...
Är man mest intresserad av att "göra fint" och skapa sådant man SJÄLV gillar, ska man hellre jobba med ngt annat, och skapa till eget husbehov. Tycker jag.
Sedan är det en lika skitig bransch som restaurang, taxi ,frisör och allt annat, där det florerar massor av okunniga människor som inte är seriösa för fem öre. Det gör det svårt för dem som vill göra rätt och som har kompetens.
Så, det är ingen dans på rosor, och man inser att rosor innan de är behandlade har jäkligt mycket taggar...
....men det är hur kul som helst att tex göra DEN buketten till en brud, eller göra en begravning vacker och stämningsfull, och man får mycket feedback när det blir bra!
Baby S skrev 2009-01-21 19:09:12 följande:
Hmm.. Ja, helt ärligt är jag rätt less på att jobba med människor i denna bemärkelse. Men jag looove blommor.. Jobbar hellre med papper, hihi..
Fast nu trånar man ju efter bebis så hellre byter jag bajsblöjor än gör NÅGOT annat
Ja, känner du dig less på folk så bli INTE florist! Det märks väldigt väl när butikspersonal inte orkar...
Ta du och jobba på bebis med glädje och under den tiden du är hemma, lovar jag att det komer att komma nya tankar om vad du vill göra sedan.
Du får komma på blomkurs hos mig när du dööör av leda på alla blöjor och blöta bh-inlägg!
Baby S skrev 2009-01-21 19:31:53 följande:
Tro mig, det kommer en dag då du kommer att starta en tråd om det...
Baby S skrev 2009-01-21 19:43:28 följande:
Ack, vad jag längtar.....