• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • lanovia 08

Ninnis, skumt. Men har för mig att jag har läst om folk som haft rosa när det varit gravida. Visst är BIM nära för dig?

Ingejöris glömde svara dig förut. Skulle gärna gära änglar åt dig, men då jag bor i Göteborg är tyvärr inte snön så mycket långvarigare här än i skåne. Tror redan det är för sent.

För en lite stund sedan kom indianerna inridandes. På hästar den här gången. Fybövelen vad less jag blev!! 8 dagar sen, kan lova att jag har hunnit börja hoppas ordentligt!!!
    Undra om det var ett MF eller bara skum mens.

• Baby S

Rosa flytningar och annat mysigt där nere ska inte vara någon fara så länge man inte blöder rött, mycket och / eller har ont.

Det är snarare helt normalt så vitt jag vet.

Lanovia hade du haft vanliga menskänningar fram tills nu då?

• Ankan80

Hvidbrud - Nej jag sover än så länge som en stock

Lanovia - Nej va tråkigt! Inte roligt alls när kroppen lurar en på det viset! Kram

• Ulf och Nathalie

Ja, vad skall man säga annat än att varje barn man ser på gatorna, lekandes i lekparker och med mammorna i affären, de är verkligen mirakel!

Jag och min M2B började försöka vid årsskiftet. Jag är arbetslös sen samma tid och det vore ju perfekt att få bli gravid nu. Vi hoppas att det inte tar allt för lång tid...Jag tycker så synd om er alla som har väntat i ett halvår och ännu längre en del.
    Om det händer mig kommer jag att bli superdeppig.
    Lycka till till er alla!

• Ninnispinnis

Det är 29 dagar sedan sista mens/blödningen startade, men min cykel har ju varit mellan 28 och 35 dagar de sista 4 månaderna, så jag vet inte riktigt...

Smygtestade faktiskt igår, men det var negativt. Har ju lovat mig själv att inte vara desperat och testa innan det har gått långt över BIM, men jag föll dit ändå...

Skämdes lite och tänkte inte säga att jag testat, men jag kan ju inte ljuga för er...

• Baby S

Samma här. Testade negativt igår, bim+3. Så rimligtvis är det ju inget att hoppas på...
    Men jag köper aldrig mer några gravtester, nej detta hade jag hemma sedan toktesteri tiden som tack och lov är förbi. Jag är sååå less på de där hånanden minustecknen...!!

Någon som är duktig på detta med låghormon eller vad folk nu kallar det?

• lanovia 08

Nej inte ett dugg roligt! Blev så jäkla ledsen nu. Bättre blev det inte när jag förstod hur ledsen maken blev. Han har fram tills nu varit väldigt lugn, men denna gång märktes det att han verkligen trodde på det.

Ankan80 skrev 2009-01-23 14:31:36 följande:
    Hvidbrud - Nej jag sover än så länge som en stock Lanovia - Nej va tråkigt! Inte roligt alls när kroppen lurar en på det viset! Kram
  • Baby S

lanovia 08 skrev 2009-01-23 15:35:15 följande:

Nej inte ett dugg roligt! Blev så jäkla ledsen nu. Bättre blev det inte när jag förstod hur ledsen maken blev. Han har fram tills nu varit väldigt lugn, men denna gång märktes det att han verkligen trodde på det.
    Förlåt om jag är korkad men jag minns inte, hur länge har Ni försökt?
    Ps, jag vet hur det känns, jag är så besviken jag med. Återigen.....
  • lanovia 08

Nej. Jag har haft mensvärk i 2½v. Det brukar jag i vanliga fall bara få precis innan mensen kommer igång.
    Jag har dessutom sedan jag slutade med piller mått illa och haft ont i brösten när mensen närmat sig. Men denna gång har detta uteblivit. Så det är väl egentligen inte mycket som varit som det brukar.

Baby S skrev 2009-01-23 14:22:34 följande:

Rosa flytningar och annat mysigt där nere ska inte vara någon fara så länge man inte blöder rött, mycket och / eller har ont. Det är snarare helt normalt så vitt jag vet. Lanovia hade du haft vanliga menskänningar fram tills nu då?
  • Baby S

lanovia 08 skrev 2009-01-23 15:37:28 följande:

Nej. Jag har haft mensvärk i 2½v. Det brukar jag i vanliga fall bara få precis innan mensen kommer igång.Jag har dessutom sedan jag slutade med piller mått illa och haft ont i brösten när mensen närmat sig. Men denna gång har detta uteblivit. Så det är väl egentligen inte mycket som varit som det brukar.Baby S skrev 2009-01-23 14:22:34 följande:
    Precis så har jag haft det. Denna gång väcktes mina förhoppningar enbart för att den katastrofala ömheten i brösten helt uteblivit som alltid, UTAN undantag infinner sig en vecka innan bim.

Men det betydde visst inget.

Mensvärk hade jag en annan gång ända från ÄL till bim, det betydde heller visst inget.
    Kroppen är ond mot våra psyken ibland.
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4