• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ninnispinnis

Haha, det var bra sagt!

Jag är förresten 31...

lanovia 08 skrev 2009-01-26 10:27:56 följande:

Sedan har jag börjat fundera på ålder, nu är jag 28, börjar det inte bli hög tid för mig att få barn?? Vad gäller namn så har vi inte diskuterat det så mycket. TAr det när det kommer liksom. Först skall vi få till bullen sedan kan vi börja fundera seriösare på garneringen.
  • lanovia 08

Precis sånt jag behöver höra. Jag har fått för mig att jag är sent ute för att få barn (vet att detta bara är spöken i min hjärna).

Ninnispinnis skrev 2009-01-26 11:41:34 följande:
    Haha, det var bra sagt! Jag är förresten 31... lanovia 08 skrev 2009-01-26 10:27:56 följande:
  • ingenjörsbruden
    JustMeAndMyLove skrev 2009-01-26 11:26:11 följande:
    Fast det är inte menat som dubbelnamn, utan som för och mellan namn :)Isak och Isabella, det är riktigt fina namn!
    Jaha du menade mellannamn.....

Ja jag har ju ett dubbelnamn till tilltalsnamn OCH 2 mellannamn....har för mig att man kan ha ett par stycken men är inte helt säker.

Vi har funderat på gamla släktnamn som mellannamn Britta, Carna (uttalas med mjukt o långt C i början....) Gustav, Gunnar, Arne, Edwin mm Men så långt har vi inte kommit i planeringen!

Jag blir 30 i sommar.....lanovia, 28 är ingenting!
  • Ninnispinnis

Hehe

Eftersom jag bytte karriär och började studera på universitetet ganska sent (27 år) så har vi egentligen hela tiden planerat att jag skulle vara ungefär 31-32 år när vi får första barnet. Vi räknade med att jag skulle plugga 4 år och sedan jobba något år innan det var dags. Nu pluggade jag bara 3 år och fick jobb direkt, så egentligen ligger jag ju till och med lite före

Självklart vet jag ju att fertiliteten sjunker med åldern, men det var ändå viktigt för mig att plugga klart och jobba in mig lite först. Sedan prioroterade vi ju bröllop och bröllopsresa, så det är ju först nu vi verkligen vill och försöker skaffa barn. Jag får påminna mig om detta när jag blir otålig

• Emmet99

Höhöhöhööööööhöhö...höhö.. Jag är gravid....

• Ninnispinnis

GRATTIS EMMET!

Vad kul! Testade du idag?

• Ankan80

Grattis!!!! Va roligt! Härlig känsla eller hur?

Emmet99 skrev 2009-01-26 13:16:23 följande:
    Höhöhöhööööööhöhö...höhö.. Jag är gravid....
  • Baby S

lanovia 08 skrev 2009-01-26 10:27:56 följande:

Vad bra om graviditetsstressen lagt sig Ninnis. Som sagt för mig är det lugnt att vänta bara jag vet att jag kan bli gravid. Är rädd för att man skall nå det magiska 1 året och behöva hjälp. Eftersom vi skall till Grekland o segla i sommar är det ju egentligen bra om jag slipper vara höggravid där.Sedan har jag börjat fundera på ålder, nu är jag 28, börjar det inte bli hög tid för mig att få barn?? Vad gäller namn så har vi inte diskuterat det så mycket. TAr det när det kommer liksom. Först skall vi få till bullen sedan kan vi börja fundera seriösare på garneringen.
    Haha, jag blir 29 strax och jag har haft barnlängtan sen jag var 22. Men klockan började inte ticka förrän förrän häromåret. Och då menar jag TIIIIIIICKA!

Mina namn är också klara och redo att klistras fast på ungarna om de behagar dyka upp någon gång.
    Har flera möjliga alternativ, så får se vilket som blir hugget i sten
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4