• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Baby S
    Emmet99 skrev 2009-01-26 13:16:23 följande:
    Höhöhöhööööööhöhö...höhö.. Jag är gravid....
    Grattis. Vad roligt
  • ingenjörsbruden

Baby S skrev 2009-01-26 14:14:57 följande:

lanovia 08 skrev 2009-01-26 10:27:56 följande:
    Haha, jag blir 29 strax och jag har haft barnlängtan sen jag var 22. Men klockan började inte ticka förrän förrän häromåret. Och då menar jag TIIIIIIICKA! Mina namn är också klara och redo att klistras fast på ungarna om de behagar dyka upp någon gång. Har flera möjliga alternativ, så får se vilket som blir hugget i sten
    Ja jag har varit svag för barn sen tonåren....men alltid haft planerna spikade, utbildning först, sen jobb, gift innan barn! Vi hann med nöd o näppe gifta oss....

Idag har jag bokat en KUB-test!
    Man mäter en spalt i nacken på fostret (med hjälp av ultraljudsbild) (NUPPtest) men som kombineras med ett avancerat blodprov ( Nupptest+blodprov=KUB) där man med 92% säkerhet kan hitta kromosonförändringar mm. (NUPP = 70%)
    Dyrt som attan men det tycker vi det är värt om man kan få så pass bra besked.
  • Ankan80

Hur mycket kostar det?

Är det i denna man tar fostervattenprov?

Då behöver man inte vänta till v. 17 för att få se bebisen, för det måste ju gå då?

• Emmet99

tack!!! :D:D Testade igår. Fortfarande chock-tillstånd, hahaha! Har fortfarande 2 dagar till bim så..hoppas det går vägen

• Baby S
    Emmet99 skrev 2009-01-26 14:46:42 följande:
    tack!!! :D:D Testade igår. Fortfarande chock-tillstånd, hahaha! Har fortfarande 2 dagar till bim så..hoppas det går vägen
    Förlåt, men hur länge har du försökt?
  • Emmet99

detta var tionde försöket :D:D:D:D:D

• Baby S
    Emmet99 skrev 2009-01-26 14:50:01 följande:
    detta var tionde försöket :D:D:D:D:D
    Puuuuuuuuuust!!!!! Då behöver jag inte få ännu mer ångest alltså, TACK för det!
    Och du, stort jävla grattis, hoppas allt går vägen nu också
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-01-26 14:31:01 följande:
    Hur mycket kostar det?Är det i denna man tar fostervattenprov?Då behöver man inte vänta till v. 17 för att få se bebisen, för det måste ju gå då?
    På den kliniken vi ska gå så kostar KUB-testet 2500...*gulp*
    Men vi resonerar som så att sen kan vi slappna av mer.
    Nopp inget fostervattenprov...

KUB är en "variant" av NUPP (=man mäter längden på en spalt i nacken på fostret på ultraljudet) där man även tar blodprov o därmed får bättre statistik på antalet upptäckta förändringar...92% istället för 70% på NUPP. Men kan bara göras när man är i v11+4 o fram till 13+?.....
    Tyckte att de förklarade det så himla bra på denna sidan....finns även andra undersökningar man kan göra....allt från vanligt ultraljud men tidigare än v18-20.

www.emmaultraljudsklinik.se/index.php&view=article&id=45&Itemid=54

Blev rek dit av barnmorskan.
  • lanovia 08

Tjoho!!!! Grattis!!!!!! Gud vad underbart!

Emmet99 skrev 2009-01-26 13:16:23 följande:
    Höhöhöhööööööhöhö...höhö.. Jag är gravid....
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4