• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Baby S
    passionsblomman skrev 2009-01-22 18:00:18 följande:
    Men har du fått den medicinen då?Baby S skrev 2009-01-22 17:59:02 följande:
    Ja, jag har tagit den i flera år. Men jag hittar inte någon läkare som tar mig på allvar. Allmänläkare och privatläkare är lika illa enligt min erfarenhet. Jag vill till en expert, men då krävs remiss och jag vågar ärligt talat inte be min läkare om det för han är så otroligt nonchalant och grinig.
    Han påstår att jag ligger lite högt, men jag fick inte provresultaten så jag har ingen aning om vad han går efter för referensramar. Dessutom ville han inte erkänna att det krävs ett annat värde för att ligga perfekt och ha maximal förutsättning till att bli gravid.
    Men jag kämpar vidare... Lite tråkigt bara att man ska behöva lämna läkarens rum snyftandes för att han inte tar oron på allvar.
    Nu vart det långt och gnälligt, jag ber om ursäkt..
  • passionsblomman

Nä, mendet är ju viktigt att man känner förtroende inom vården och detskiftar ju verkligen utifrån vem man möter.

Men är det detta som gör att du liksom låser dig vid försökandet? Det ÄR ju generellt sett inte alls ngt konstigt eller ett enda dugg ovanligt med de 7 månader du försökt. Men jag fattar ju att en sådan diagnos stressar. Men kan du inte försöka se det som att om läkare inte ser orsak till oro, så kanske han har rätt?

Annars måste du nog be om den där remissen ändå, så det blir klarhet i saken.

Baby S skrev 2009-01-22 18:07:19 följande:

Ja, jag har tagit den i flera år. Men jag hittar inte någon läkare som tar mig på allvar. Allmänläkare och privatläkare är lika illa enligt min erfarenhet. Jag vill till en expert, men då krävs remiss och jag vågar ärligt talat inte be min läkare om det för han är så otroligt nonchalant och grinig. Han påstår att jag ligger lite högt, men jag fick inte provresultaten så jag har ingen aning om vad han går efter för referensramar. Dessutom ville han inte erkänna att det krävs ett annat värde för att ligga perfekt och ha maximal förutsättning till att bli gravid. Men jag kämpar vidare... Lite tråkigt bara att man ska behöva lämna läkarens rum snyftandes för att han inte tar oron på allvar.Nu vart det långt och gnälligt, jag ber om ursäkt..
  • Baby S
    passionsblomman skrev 2009-01-22 18:12:21 följande:
    Nä, mendet är ju viktigt att man känner förtroende inom vården och detskiftar ju verkligen utifrån vem man möter.Men är det detta som gör att du liksom låser dig vid försökandet? Det ÄR ju generellt sett inte alls ngt konstigt eller ett enda dugg ovanligt med de 7 månader du försökt. Men jag fattar ju att en sådan diagnos stressar. Men kan du inte försöka se det som att om läkare inte ser orsak till oro, så kanske han har rätt?Annars måste du nog be om den där remissen ändå, så det blir klarhet i saken.Baby S skrev 2009-01-22 18:07:19 följande:
    Jo, det har du rätt i. Jag försöker att inte stressa upp mig för mycket över detta, men det finns ju i bakhuvudet tyvärr. Hade det inte varit för det och det faktum att jag blev så lätt gravid förut så hade jag nog inte varit så nojjig förrän det gått det där året som alla talar om.

Känns ju som att han trots allt borde veta vad han snackar om, det var ju ändå han som upptäckte skiten till att börja med.. Men jag kommer nog att kräva en remiss till en endokrinolog om det inte blir nåt under detta år.

Håller tummar och tår......
  • passionsblomman

Ja, andas lugnt och försök njuta av din tillvaro nu tills året gått, så inte tiden bara går åt till oro. Inte för gravidchansernas skull, utanför din egen! Och ditt äktenskaps! För det blir jobbigt att nojja för mycket, och det hjälper ju ändå inte!

kram på dig.

• lanovia 08

ja december verkar varit kanon! Och det är så gött att se att det finns tjejer som lyckas i denna tråd trots att vi är så uppstressade hela bunten.

Ja jag föredrar också skalpering då går det ju fort ialla fall till skillnad från den här långdragna tortyren. Så nu kapitulerar jag *kryperuppurdetdjupahåldärjaglegatgömtidrygtenvecka,rörlitesteltpåarmarobenochskakaravmigjorden,börjarfläktamedarmarobenochskrikaalltvadjagkan* Nu tusan får indianerna hitta mig om det är meningen att de skall hitta mig. Jag vill inte ha mens men jag vill heller inte gå här o vänta. Bättre att eländet kommer igång så vi kan börja på nästa försök.

Jag trodde verkligen indianerna skulle komma antågande för några dar sedan. De brukar göra sin entré när vi myser. Och de visade sina fula nyllen efter mys i början av veckan men därefter har det varit dött som i graven. Till myset igår då de tittade fram, men nu är det borta igen. Gaah och suck!

ingenjörsbruden skrev 2009-01-22 17:15:05 följande:
    8+1, jag 7+0, Ankis är väl 7+?.... Toblerone....urk! *hahahhaha* Har varit o besiktigat ett sockerbruk idag...det har luktat massor av socker i luften....gissa vem som varit halvgrön i ansiktet?! Huvaligen! lanovia: Åhh din stackare.....skumt att taktiken funktade så tillvida att indianerna inte kommit ännu men att du känner av dem.....måste vara en ny tortyrmetod de har kommit på......nä tacka vet jag skalpering!
  • lanovia 08

NEJ!! Ni har smittat mig! Jag har alltid sagt att det heter sex och bara sex, ordet mys använder inte jag. Kommer ni ihåg när vi diskuterade det för ett tag sedan. haha lös mitt förra inlägg en gång till så ser ni hur bra det gick.

Jag sitter här klarvaken, vaknade kl 4 o kunde inte somna om. Så nu skall jag ge mig ut med hunden på promenad. Det har snöar för full (mysigt så länge det nu får ligga) så hunden kommer ju ha kul ute i alla fall.

Baby S, tror inte alls det behöver ta sig lätt andra gången bara för att det gjorde det första.Sedan har du ju bytt kille. Även om jag absolut inte tror att det är "fel" på din man så kanske ni två inte får till det lika snabbt som du och ditt ex...
    Om du inte litar på din läkare tycker jag du skall byta.

• Ankan80

Åhh....fick reda på igår att min bästis skall gifta sig på mitt BF-datum.
    Har ännu inte berättat att jag är gravid, men ville inte säga något. Jag vet ju inte exakt förrän vid UL om vi kommer så långt vill säga

• Ankan80

Japp, julbocken var väldigt aktiv i december
    Jag är i v. 7+5.

ingenjörsbruden skrev 2009-01-22 17:15:05 följande:
    Ja lite skumt är det...eller så är det väl att man regar vad det är man tittar på! Såg filmen "på smällen (Nocked up)" igår...("Lizzie" fr Greys Anatomi var huvudrollsinnehaverskan)....*asg* nja kanske inte en optimal bebis i magen film...men rolig)....fick se liiiiiiite fr förlossningen....o GUUUUUD vad jag knep ihop benen...lite försent nu eller?! )Hvidis: Tack för grattandet! Låter som en härlig semester o som en jättebra läkare!Måste bara reflektera.....december måste ha varit en kanon mys-månad.....Hvidis 8+1, jag 7+0, Ankis är väl 7+?.... Toblerone....urk! *hahahhaha* Har varit o besiktigat ett sockerbruk idag...det har luktat massor av socker i luften....gissa vem som varit halvgrön i ansiktet?! Huvaligen! lanovia: Åhh din stackare.....skumt att taktiken funktade så tillvida att indianerna inte kommit ännu men att du känner av dem.....måste vara en ny tortyrmetod de har kommit på......nä tacka vet jag skalpering!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4