Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Men jag kan ju visst inte ens skriva ordentligt idag ser jag nu.. bläää.
Tack.. Jag uppskattar faktiskt verkligen folk som är äckligt positiva fast jag först bara vill strypa dom (förlåt!!). Jag vet ju att du har rätt. Även om jag inte tror för ett ögonblick på detta med att stress skulle blockera fertiliteten på något sätt. Många verkar tro det. Inte så länge man har ÄL iaf.
Men gud, varför är det så svårt att känna GENUIN glädje för sina vänner bara för att man själv vill ha det dom får?! Det hjälper väl kanske inte heller att dom andra får sina jäkla pluss utan hälften av mina försök...
Jag är verkligen ledsen att jag gnäller och gnölar och har mig, ska gå och dra något gammalt över mig tror jag.. återvänder med ett påklistrat smajl, lovar...
Jag tror verkligen i själ och hjärta att det där med att "när man slappnar av så plötsligt blir det" mer är fråga om att förr eller senare sätter det sig för de allra flesta, och att man slutar gå och vara helt fixerad, är nog mer en sund överlevnadsinsikt, för man inser ngnstans att man inte kan leva på det sättet.
Upplevelsen av "ja, se på den, jag slutade älta och tadaaa" däremot, är ju inte ett dugg konstig.
Man KAN ju inte tänka sig till den där befruktningen, hur smidigt det än vore.
Däremot tror jag saker som nattarbete och annat som faktiskt stör kroppens rytm, kan påverka, så att ens cykel ändras osv.
Vet du Ninnis, jag har min underbara barnmorska högt på min lista, men faktum är att vi varit så jäkla nerbäddade ända sedan jul att jag ara haft en vecka sedan jag blev arbetslös
(jobbade sista dan den 9/1, och då gick veckan åt till arbetsförmedlingen, pappersjoxande och planering av uppstarten till firman och Formexmässan. VIPS var en borta och nu sitter jag här med toarullen vid min sida och fräser så jag får sår under snoken och hostar blodblandat slem.. GANSKA tråkigt har vi , sonen och jag.
När jag hämtade honom i skolan i måndags hade han 39 i feber och idag är han iaf feberfri.
Jäkla virus! Man blir ju så TRÖTT! jag som skulle ut och stva och röja upp hela stugan och ...
Iallafall, ska absolut prata med BM när det här ger med sig.
Hade ett långsnack med min bästa vän som hade värsta procedurerna för att få till ÄL och så, men nu har de en underbar liten kille. Hon fick en spruta som skulle kicka igång en Äl som likosm var på G, och så fick de ordinerat sex tre ggr det dygnet. De fick ställa klockan!
Hon sa att de aldrig garvat så mkt som då, men bebis blev det!
jag vet tyvärr inte om det där skulle funka, för det KAN bli lite väl presst för mannen det där, och då kanske det helt enklet inte blir genomförbart...
Ursäkta att jag lägger näsan i blöt.. Men det du pratar om passionsblomman, det rör sig alltså om äl-stimulerande preparat, vad nu den medicinen heter och så finns det visst på spruta också, för de som ingen ägglossning har överhuvudtaget?
Jag har förstått att det är mycket effektivt iallafall.
(Pergo...)
Ja, ajg kommer inte ihåg mitt i allt vi pratade om, men det gick ut på att få exajkt koll på den ÄL som redan var på g..
Baby S skrev 2009-01-21 17:52:01 följande:
Detta rör igentligen inte bebisämnet men jag blir så nyfiken på Passionsblommans planer på att starta företag. Vad är det för slags företag du vill starta?
Jag har själv ett litet företag som jag startade för något år sedan, fast bredvid mitt vanliga arbete. Min dröm är att kunna jobba mer med det sen... Själv syr jag kläder,blir faktiskt ganska mycket egendesignade barnkläder, men gör annat hantverk också :)
Går också i dessa planer. Det enda som stör egentligen är väl finansieringen.. Och det faktum att jag skulle vilja tutta eld på arbetsförmedlingen, men men!