• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ankan80
    Ninnispinnis skrev 2009-01-22 10:03:57 följande:
    Tänkte på det här att det i genomsnitt tar 7 månader att bli gravid. Det innebär ju inte att de flesta blir gravida efter 7 månader. En del blir ju gravida nästan direkt, och sänker således genomsnittet rejält. Det borde ju rimligtvis betyda att (minst) lika många får vänta betydligt längre än 7 månader innan det tar sig. Bara en tanke...
    Jo, men så är det.
  • lanovia 08

Har fullt upp på jobbet just nu. Igår satt jag imöte 9 timmar, så jag har bara hunnit i o läsa lite snabbt. Nu tar jag med en snabbis att skriva lite.

Ninnis, absolut är det så. Det finns ju en anledning till att man inte får hjälp förrän efter ett år.

Passionsblomman var längesedan du skrev det nu. Men har också svårt för allt snack om att det är först när du slappnar av som det blir någon bebis. Då undrar jag varför jag inte blev gravid första månaderna. Vi började ju försöka innan bröllopet och då var min inställning mycket mer, händer det så händer det. För att inte prata om denna gång när vi befann oss ifjällen under ÄL...

Ninnis håller med visst skulle det vara kul o träffas. Men känns som vi är väldigt utspridda över landet. Men som sagt när vi alla sitter där med en bebis kanske vi får ta tåget till nån bra träffpunkt.

• lanovia 08

Förövrigt befinner jag mig nu på BIM+7. Har haft några lugnare dagar med idag värker magen något grymt. Har dock inte tid att bry mig just nu. Känner på mig att mensen är påväg.

• Ninnispinnis

Usch, Lanovia, det låter inget vidare! Har du testat igen sedan sist du skrev?

Var är Hvidis förresten?? Borde väl vara hemma från semestern nu? Blir ju lite bekymrad när du inte skriver...

Baby S, jag är nog inte lika desperat att det måste hända NU. Däremot brottas jag nog mer med tankar och bekymringar om att det är något fel. Jag hade gärna velat veta att allt är som det ska och att det kommer att ske förr eller senare. Då hade jag nog kunnat slappna av ännu mer och ta det som det kommer.

• Hvidbrud

Hi hi Ninnis, här är jag!
    Skulle bara läsa hundra sider som ni hunnit skriva medan jag var borta.

Grattis ingenjören, vad härligt!

Själv ä jag nu inne i vecka 9 8+1, och har först fått tid hos läkaren i nästa vecka. Så är det att vara egen företagare kombinerat med att ha en läkare som är 4barns-mamma...
    Hoppas att allt är som det ska, skäns skönt att börja närma sig de 12v.

Semestern var jätteskön! Det var kallt och det regnade några dager. Men att känna ljuset och titta på havet var bara fantatiskt. Och SOVA! Sov ng 14 timmar de första 3 nätterna.
    Nu räcker det med 8-9. Men jag vaknar så tidigt. Jag sm brukade kunna sova till 12!

Har fått köpa grav-byxor... Inga byxor kan knäppas längre... De nya är jätte sköna! Man kan liksom bara låta magen välla ut. Inget med att dra in magen längre för att se smal ut... Det gör bara ont och det hjälper inte ens.

Oj, lite långt...
    Har saknat er häliga tjejer! Och välkomna alla nya!

• lanovia 08

Välkommen tillbaka Hvidis!! Skönt att höra att ni haft det bra? Vart var ni?? Teneriffa? (eller hittar jag på efter eget bevåg nu).

Vaddå toblerone, kan jag aldrig tro. Bebis i magen måste det vara och inget annat som kräver större byxor.
    Passionsblomman för din del är det nog bara kroppen som börjar ställa om sig till grav mage.

Ninnis, jag testade igår och det var lika negativt och stendött som innan. Jag testar en ny teknik denna månad. Den går ut på att inte skjuta skarpt på inidianerna utan att gömma mig istället. Verkar som jag lyckats lite för bra.

• passionsblomman

Toblerone.... Jag vann på tivoli en sådan där JÄTTEask en sommar. Det var över 50 små inuti...Vi bjöd hem grannfamiljen på kaffe med toblerone för att inta äta RIKTIGT alla själva...

men de var goda!

Hvidbrud skrev 2009-01-22 15:20:33 följande:
    LOL (min mage har nog lite med toblerone att göra också )
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-01-21 21:01:08 följande:
    När man väl ÄR gravig, så är det BARA hemsaka filmer om sorgliga saker som involverar barn, så man gråter tills ögona blöder...Hormoner...neeej då! Min sambo stängde av tillslut! Baby S skrev 2009-01-21 20:54:20 följande:
    Ja lite skumt är det...eller så är det väl att man regar vad det är man tittar på!
    Såg filmen "på smällen (Nocked up)" igår...("Lizzie" fr Greys Anatomi var huvudrollsinnehaverskan)....*asg* nja kanske inte en optimal bebis i magen film...men rolig)....fick se liiiiiiite fr förlossningen....o GUUUUUD vad jag knep ihop benen...lite försent nu eller?! )

Hvidis: Tack för grattandet! Låter som en härlig semester o som en jättebra läkare!

Måste bara reflektera.....december måste ha varit en kanon mys-månad.....Hvidis 8+1, jag 7+0, Ankis är väl 7+?....

Toblerone....urk! *hahahhaha* Har varit o besiktigat ett sockerbruk idag...det har luktat massor av socker i luften....gissa vem som varit halvgrön i ansiktet?! Huvaligen!

lanovia: Åhh din stackare.....skumt att taktiken funktade så tillvida att indianerna inte kommit ännu men att du känner av dem.....måste vara en ny tortyrmetod de har kommit på......nä tacka vet jag skalpering!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4