Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
I min mammagrupp var det HÄLFTEN som fått genomgå behandlingar av olika slag!
(nu är det bara jag och sambon av de tio paren som fortfarande "bara" har ett barn, så det har visst gått väldigt bra för de som fick behandling!)
Så sant så sant! Fast tror man har några dar på sig, men ändå det är inget konstigt att det inte funkar dierkt. Gäller bara att bli påmind om det ibland.
välkommen Jenny!!
Vet så väl hur det är. Jag befinner mig just nu på BIM+1. Ännu inte minsta antydan till mens. Jag kommer bli sååå besviken om /när mensen kommer igång.
Imorgon testar jag.
Nu åker vi på den hemliga resan om några timmar. Hinner jag inte titta in här igen innan får ni ha det så bra i helgen!!
Ma och Ma skrev 2009-01-15 19:59:52 följande:
Förresten tycker jag det är underbart att så många plusat denna månad. Det väljer jag att ta som ett tecken på att vi inte stressar upp varandra för mycket.
Word!
lanovia 08 skrev 2009-01-16 07:39:53 följande:
lanovia 08 skrev 2009-01-16 07:39:53 följande:
EFtersom vi skall börja bebisverkstan så snart vi gift oss i augusti funderar jag lite när det ärläge att sluta med p-pillerna. Jag vill ju inte riskera att ha mens på bröllopsdagen men vill ju att kroppen skall komma "igång". Hur har ni andra gjort?
TACK alla goa!! *snyft* Blir lite rörd av alla grattisar o glada tillrop!! *snyft* Har blivit ännu blödigare än innan...vilket borde vara tekniskt omöjligt!
Guuuud va jag har saknat er allihopa!!!
Grattar till plussen o skickar kram till de som har/haft indianer.....
Fattar själv knappt att det är sant...... ....
Men det är verkligen som någon skrivit innan.....det funkar när man slutar försöka....även om inte vi kämpat nämnvärt så har jag haft ÄL mm i bakhuvudet(dock ingen hets eller aktivt tänkande på det).....så när jag visste att vi hade ÄL veckan innan bröllopet så tänkte jag.....ÄSCH det är inte lönt nu...det räcker med bröllopsplanering/julfest på jobbet/bröllopsresan/jul!
Så vi kvinnor har nog någon konstig kontroll(?eller inte) på kroppen....
Misstänkte ganska tidigt att det var något p g.......veckan efter ÄL/Veckan innan BIM så började jag få "menskramper" i magen tidigt på morgonen så jag vaknade .....men under dagarna var allt ok....hade en natt när jag var riktigt kass i magen...men det kan ju vara både turistmage eller ett tecken....
Var så klart stingslig som f-n....men det brukar jag vara veckan innan mens....
Testade inte förrän 6+0 o då var jag ganska säker!
Är nu i 7+2....(det är väl veckor+dagar eller??!)
Magen tycker INTE om när något trycker....blir illamående då (mkt smått)...men det tog en stund på flyget innan jag insåg att bältet borde lossas lite....man lär sig.... *hihihi*
Är väldigt skönt att vara hemma...kollade nästan direkt i "ett barn blir till" för att se hur långt "knatten" kommit...
Men herregud va man ha tvätt, grejor o städning att göra...mannen blev lite sur när jag satte mig här....*hehehehe*
Lanovia: håller helt o hållet med dig....inte stressar vi varandra....det gör man bara själv....tycker att vi stöttar varandra o får prata av oss lite så att "gubbarna" slipper få alltför mkt sår i öronen!!! Håller tummen för dig!!
Ha en skön resa!
Håller tummen för alla som ännu inte plussat!! *håller tummen så hårt så den blir blå!!!!*
Välkomna alla nya!
Passionsblomman: Skickar en BAMSEKRAM! Har ni fått prova pergotime eller nått sånt ÄL-främjande?
Jenny: Det kan ta tid för kroppen att komma igång efter mens....men vissa är på banan direkt...medans andra kan det ta flera månader/år innan allt stabiliseras (o vissas cykler stabiliseras inte....) Jag slutade med pillerna 4 mån innan bröllopet....o skulle jag haft mens så hade det inte varit så farligt....använder menskopp o en dusch innan bröllopsnattmyset så är det inga problem för vår del....men det är personligt...sen finns det piller som kan skjuta på mensen.
Men det lättaste att reglera mensen är ju att använda p-piller.
Högst personligt beslut som måste passa ER. Lycka till!
KRAMAR till NINNIS o ANKIS osså!!
Välkommen tillbaka ingenjörsbruden!!!
Var härligt att ha dig tillbaka!!!
Grattis än en gång.
Ni vill vi se lite bilder från bröllopet
Själv sitter jag o försöker hålla illamåendet stånget. Jäkla trist alltså. O nu börjar nog maken fatta lite varför man inte orkar göra så mycket som förr.