• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-01-17 14:16:13 följande:
    Välkommen tillbaka ingenjörsbruden!!! Var härligt att ha dig tillbaka!!! Grattis än en gång.Ni vill vi se lite bilder från bröllopet Själv sitter jag o försöker hålla illamåendet stånget. Jäkla trist alltså. O nu börjar nog maken fatta lite varför man inte orkar göra så mycket som förr.
    *KRAAAAAAAAAAAM*

Så kul att vi är nästan lika långt!

Har gjort en upptäckt ang illamåendet......om jag undviker socker (är dock inte så sugen på det nu heller) så håller blodsockret sig på jämnare nivå o jag slipper illamåendet.

Har lagt in lite foton NU!!! Blev dock i fel ordning.....men men....ni förstår nog ändå!
    Kan säga att fotona är inte så jättebra i mina ögon.....men de ger iallafall en halvhyfsad uppfattning!

Har än så länge inte märkt så mkt med orken.....men har märkt att man går på ett annat sätt...mkt mjukare för att undvika "skump" i magen....
  • ingenjörsbruden

Hmmm...vad ska man tänka på nu i början på grav?

Vad man bör undvika i matväg.....

Tid hos barnmorska?

Har noll koll....hur är proceduren?

• Blivande fru L

Hej ingenjören! Välkommen hem!

Boka tid till MVC. Drick inte alkohol! Det är det viktigaste. Tänk på att äta ofta och lite för att hålla illamåndet borta.

Du hittar kostråd för gravida här: www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV

Må så gott! Kram.

• Ankan80

Va fina ni var!!

Jag tycker socker hjälper mot mitt illamående

ingenjörsbruden skrev 2009-01-17 14:26:12 följande:
    *KRAAAAAAAAAAAM* Så kul att vi är nästan lika långt! Har gjort en upptäckt ang illamåendet......om jag undviker socker (är dock inte så sugen på det nu heller) så håller blodsockret sig på jämnare nivå o jag slipper illamåendet. Har lagt in lite foton NU!!! Blev dock i fel ordning.....men men....ni förstår nog ändå! Kan säga att fotona är inte så jättebra i mina ögon.....men de ger iallafall en halvhyfsad uppfattning! Har än så länge inte märkt så mkt med orken.....men har märkt att man går på ett annat sätt...mkt mjukare för att undvika "skump" i magen....
  • ingenjörsbruden

Tack, blivande frun!
    Ok..ska ringa MVC på måndag! Skrev ut lite smått o gott från länken du skickade!! Tack!

Ankan80 skrev 2009-01-17 16:14:15 följande:
    Va fina ni var!! Jag tycker socker hjälper mot mitt illamående
    Tack!
    Mmmmm...jag håller med....illamåendet dämpas fort.....men det kommer igen.....gick på werters-godis på flyget hem....överlevde resan..... men idag mår jag ypperligt för jag har skippat alla snabba kolhydrater o socker. Har inte känt av något illamående alls o då har vi städat hela lgh, tvättat 3 veckors tvätt, fixat med bröllopspresenterna, slängt en himla massa gammalt skräp. Men det är som med allting....högst personligt!
  • Ankan80

hmmm...men det ligger nog något i det du säger....för det tar längre tid innan illamåendet kommer tillbaka efter en riktig måltid.

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-01-18 09:18:13 följande:
    hmmm...men det ligger nog något i det du säger....för det tar längre tid innan illamåendet kommer tillbaka efter en riktig måltid.
    Ja. kanske.....bara en tes jag provar......vet att någon tjej här fick rådet av barnmorskan att undvika socker.....men jag kommer inte riktigt ihåg exakt varför.....men illamående misstänker jag att det var.
    Jag provar gärna allt bara jag slipper att vara illamående i 9 mån!!

Jag är ju inte pinnsmal sen innan (hahahaha långt där ifrån) o har alltid haft en stooor aptit.....men nu kan jag inte äta mer än 1/4del av vad jag åt innan....äter jag mer mår jag illa.....tror att kroppen känner vad som är bra för den.
  • lanovia 08

Ankan var kopte du dina grav test?

• passionsblomman

Ingenjörsbruden: hihi, ja nu kommer alla frågor som inställer sig i huvudet EFTER alla frågor som är INNAN...

Jaghade mina första månader på vår/sommar och åt kopiösa mängder Nektariner! Jag kunde inte stiga upp ibland, eller kände "ligg kvar så går det kanske bra.." och jag började dagen med dessa fantastiska frukter (som jag inte alls äter så många av annars) och jag hade jämt frukt med mig om jag var iväg ngnstans. Tur att det var det jag "skulle" ha och inte chips...

• lanovia 08

Slängde bara iväg frågan snabbt från hotellet i förmiddags. Men Ankan eller någon annan var har ni köpt de billiga testen? Börjar känna att apotekets tester kan bli dyra i längden. Ialla fall om jag skall fortsätta som jag håller på: är nu på BIM +3. Inte en tillstymmelse till mens. Testade både igår morse och imorse, negativt båda gångerna. Så förmodligen är ju mensen bara sen... Men kan ju inte låta bli att fundera på "mensvärken" som jag haft i två veckor nu.

Ingenjörsbruden välkommen hem och än en gång stort grattis!!

Jenny, än kan du kanske vänta ett tag med att sluta med piller, men som sagt det kan ta ett tag innan hormonerna fattar vad som händer.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4