• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Dags for sangen har!

Tack for att jag far nojja av mig har

• Tinga

Men Muggles - inte kan du sitta här och lukta illa! Visa lite hänsyn mot Vickans känsliga luktsinne!

• Tinga

Kängu & Muggles - jo, jag tänkte också att folk tolkar ljud till mamma och pappa för att de så gärna vill höra det, men det låter ändå otroligt att folk verkligen tror att deras barn pratar så tidigt som före 5 månaders ålder.

Såg förresten just att jag gjorde en lite lustig felskrivning i tidigare inlägg; jag hoppas verkligen att våra barn inte börjar parta före 8 månaders ålder - hellre prat isåfall! Själv var jag tidig med pratande, men ganska sen med partande.

Mrs B - vad kul att födelsedagen blev lyckad till slut!

• viktualia
    Tinga skrev 2009-01-27 21:55:33 följande:
    Men Muggles - inte kan du sitta här och lukta illa! Visa lite hänsyn mot Vickans känsliga luktsinne!
    *asgarv*

nu är det dags att sussa.. måste bara våga mig ut i det stinkande huset en sväng och gå på dass... isch..

kram på er alla!!!
  • _koko_

Jetlag är ju roligt... Och inte kan jag vara på jobbet före 9 heller eftersom det är min förstå dag och jag måste bli insläppt.

vickan - stort grattis till plusset!

cicci - Krya på dig!! Och ha det underbart i val thorens, har varit där en gång och tyckte skidåkningen var toppen. Byn däremot är ju inte världsmysig.

sweet - Nytt jobb?! Och headhuntad också! Jättegrattis!

piggis - Skit med mäklaren, bra att ni byter!

Nu är det bäst jag postar så det inte blir för långt, forts följer!

• _koko_

Så, var var jag?

nenne - Tänker på dig hela tiden och önskar jag kunde ta bort allt det jobbiga. Skulle så gärna vilja kunna ge er ett plus!!! Jag hoppas att du även denna gång orkar kravla dig upp ur avgrunden, jag har skickat ner både sprit och rep, vad mer vill du ha? KRAM!

lappis - Hoppas hoppas hoppas på nya akupunktören!! Det låter ju lovande iaf! Ska bli väldigt spännande att följa framöver!

telis - Hua, diskbråck! Men skönt som sagt att du slipper operation! Har för mig att jag också hört det som mugglan tipsade om.

muggles - Jobbigt med ledsen moa på dagis, hoppas det går över fort! Conny är översocial och går gärna till vem som helst, men det går säkert över lagom till dagisstart.

Han säger fö fortfarande ingenting "riktigt", men vi tar det med ro, det kommer.

• _koko_

Grattis i efterskott till frejis, muggles och mrs b, missade jag någon nu?

Verkar som att conny börjar tycka att det är morgon också, får fortsätta lite senare. Kram!

• _koko_

Kanske klarar han sig en stund till, han är iaf inte ledsen ännu.

fruLlan - Tänkte försöka ringa dig på lunchen idag. Mitt nya uppdrag verkar dock galet stressigt, så vi får se.

Ang maten i Thailand har jasg varit i bangkok, på koh samui och phuket (patong o karon), och ALLTID ätit jättegott så det var verkligen konstigt. Det starka var bara starkt och köttet ofta torrt och smaklöst. Ironiskt nog var de bäst på västerländsk mat... Och hela resesällskapet tyckte så, så det hade inte med graviditeten att göra.

Och apropå graviditet är jag sjukt less på att må illa! Jag har inte kräkts något, men ett par gånger har det varit nära. Det, tillsammans med .mitt sötsug och den sjuka mängd finnar jag fått gör att jag verkligen tror att det är en tjej den här gången. Känns både och, jätteku
    l om vi får en av varje, men jag hade gärna "gett" conny en lillebror också. Dvs jag bli glad vad det än blir.

• _koko_

Jag tror han somnade om tom, grymt!

Tänkte skriva om hur det är att resa med ettåring också,men det är för mycket för att orka skriva med telefonen, så det får vänta tills jag sitter vid en dator.
    tjoho, nu har det gått en timme, nu kan jag nästan gå upp.
    Börjar bli lite jobbigt att andas under täcket, hahaha!

• Liten med Mindre

koko - En smygsurfare! Jetlag är inte att leka med. Hoppas verkligen att illamåendet ger med sig. Kan såna där armband hjälpa?

Tinga - Mindre har klämt fram ljuden mama och papa sen hon var 6 månader, men fortfarande är vi osäkra på om hon faktiskt menar oss eller ej. Fast frågar jag "Var är pappa?" så kan hon ibland titta sig omkring efter honom. Men hon snackar i alla fall en väldig massa goja. Så gulligt att lyssna på!

Jag väntar bara att hon gör som med gåendet - från nästan inget till allt på en vecka.

Vickan - maken har målat hela vår lägenhet med 2 lager oljefärg, förutom badrummet. Till o med bakom kaklet i köket. Han hatar rök, och gubben som bodde innan hade rökt inne i 25 år utan att renovera. Nu känns det inte någonstans. Men jag kan tänka mig att det tar ett tag innan färglukten går ur huset tyvärr. Det är ju inte riktigt årstid för att vädra längre stunder.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!