• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

Kängu
    Ja, jag är nöjd med mina presenter och dagen efter lunch.
    Skönt efter en sån dålig start.

• viktualia

Tjoho!

Vickan har landat vid datorn!

Nån undrade om renoveringen - japp den ska vara avslutad till september. Delar av jobbet behöver vi bygglov för men tidigt i sommar borde det hela vara fixat.

Själv är jag ytterligt tacksam över att maken målade det där taket. Stanken efter färgen är hemsk.. isch!

• muggles

kängu: om bältet inte hjälper så vet jag att akupunktur kan göra det. Fråga din BM.

EA: trist att 8:e försöker inte lyckades

• fru AM

Angående barnspråk: Min son hade faktiskt ett ljud ("PE") som betydde pappa, napp och sången "hoppe hare" när han var ca 5-6 månader ... Mamma började han säga långt senare kanske vid 10 månader. Livia var sen med allt prat. Runt året tror jag. Men hon är å andra sidan väldigt motoriskt utvecklad. Sonen satt i princip på sin rumpa tills han var ett år - då blev han en rumphasare (kröp alltså aldrig).

Beklagar EA:s spottings! Och blivande fru L - superjobbigt att ni måste åka till fastlandet för att lämnna simmarprov! Man (=jag) glömmer hur bra man har det när man bor i en huvudstad!

Vickan: har fått svar från Stadsmuséet nu. Trapphusets utseende förändrades väsentligt på 20-talet och de tycker således att det är 20-talet som gäller vad gäller färgsättning. (Men huset är från 1872.) Så härligt med folk som delar med sig av sina kunskaper - det gäller både dig och dem!!! Heja er!

• muggles

Tinga: jag trodde precis det som kängu skrev, att man vill tolka papappapapa och mamamamama som resp ord. Moa var faktiskt tidig med mamma som hon sa vid ca 8 mån. Men klart att i början är det nog mest ett lyckokast att det blir mamma ist f mamamama men jag såg ju till att reagera mkt på det så efter ca 1 vecka så hon det "på riktigt". Jag har funderat över det där; iaf i västerlandet så måste munnen och svalget mm vara uppbyggt så att de där ljuden kommer tidigt (dvs att barnen klarar dem tidigt) för nästan alla västerländska språk har ju "mama" och "papa" el varianter av dessa ord, det kan ju inte vara en slump... Själv sa jag tydligen mappa till både mamma och pappa när jag var liten

• viktualia

Telis - hoppas att ryggproblemen verkligen förbättras nu när du fått veta vad det är!

EA - *kramar om*

MrsB - grattis på födelsedagen!!

AM - bra att de svarade! kom de med förslag på färgsättning då?!?! *nyfiken*

• Fru E

Stor oroare som jag ar sa tror jag att jag oroar mig alldeles for mycket over varfor vi inte lyckas i barnverkstan........men samtidigt svart att lata bli nar det inte hander nat......vi har ju faktiskt inte forsokt orimligt manga ganger egentligen om man ser till medelvardet.
    Sa vi ar sakert normala och pluset kommer val men jag ar sa OTALIG!!! vill ju veta varfor det drojer och att det inte ar nat fel pa oss
    Nog om detta....

Ska koka lite te och forsoka bota mitt halsont

• muggles

Just det Telis: av en slump diskuterade vi diskbråck på lunchen idag och en kollega till mig har haft det. Han sa att det blev bättre för honom när han började stretcha baksidan av låren. Tydligen är det så att om de musklerna är förkortade så kan bäckenet hamna lite "snett" i vinkel till ryggen (nu vet jag inte alls vad jag pratar om här bara så ni vet - bara hörsägen alltihop), och då kan diskarna ta stryk el göra ont. Bara ett amatörtips som du kan testa! El kanske kolla med ngn kunnig först så du inte förvärrar saker...

• viktualia

själv har jag för övrigt gömt mig i sovrummet.. resten av huset stinker så sanslöst mycket av den äckliga färgen... gaaaaaaaaaaaa!

kanske ett gravsymptom - ännu värre känslighet för äckliga lukter än vanligt....hm...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!