• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Ikväll ska jag börja på en GI-kurs på fyra gånger, "Dämpa din krämpa, minska din vikt"! Jag och mamma ska gå, inte för att jag har berättat något om våra skaffa-barn-problem för mina föräldrar.

• BrudSommar2006

Näpp, nu försvinner jag ner i mitt depphål igen, måste jobba.

• gosnosen

EA - då har ni ju all tid i världen! Men jag förstår din otålighet i allra högsta grad.

BS - en jättekram! Har ju bara smygläst senaste tiden och har nog missat varför du inte kan få barn nu?

• Ore

Mrs B: Härligt att firandet tog sig igår!

Cicci: Krya på dig!

Telis: Skönt med diagnos, och att du slipper operation. Och tack för input om Amarone-vin, hade tänkt mig prisklass runt 200 kr, så det ska nog gå att hitta något bra, även till en blivande sommelier...

EA: Tant-besök på gång, usch...

Lappis: Spännande med ny akupunktör!

Gosnosen: Sydafrika låter härligt (har en kompis som är där nu)

Själv satt jag och surfade litet på resor igår, Egypten, Tunisien eller Marocko ska jag nog föreslå för kompisen... Fast tar hon en plats i landslaget inom sin sport så vill/kan hon nog inte åka...

För övrigt bankar jag bort starka graviditetsförhoppningar för fullt... Vet inte varför, men det här försöket känns så enormt hoppfullt i mitt huvud (kanske för att jag införde ÄL-stickor?). Men så starka förhoppningar vill jag inte ha... Men det är ju ett tag kvar till BIM (typ 9/2, tror jag...)

• Fru E

BS-dag 1 är första dagen med rött, dvs när tanten kommer på allvar inte första dagen med spottings efter vad jag har hört....klart det inte är kört för er än!! Finns många chanser än och vi stöttar dig

Bönor kan du köpa på burk så du behöver inte koka egna, vi köper alltid på burk. Smidigare kan det inte bli. Pesto borde du kunna köpa färdig med annars är det bara att slänga ner alla ingredienser i en mixer och trycka på start

• Ore

EA: Bra, då hoppas jag att det blir BIM och inte BOM då... Fast hoppas lagom mycket.

BS: Kram till dig, depphålet är inget vidare... Och även om jag förstår att det inte känns helt hoppfullt så är det ju inte kört! Det finns många sätt att få igång ÄL på, både naturliga och med medicin. Och det kan ju räcka med en ÄL för att bli gravid...

• Liten med Mindre

Heja dig BS!
    Förändringen är säkert jobbigast i början.

Utöver bönor på burk kan du ju koka stor sats och stoppa i frysen. Sen tillsätta så mycket som känns bra i maten.

Jag har också en Paulún bok hemma - om matlådor. Det är väldiga mängder kött i de rätterna, lite mindre pasta och sås. Kan bli dyrt i längden, fast recepten vi prövat har varit ok eller riktigt goda.

Gosnosen - vad skoj med nytt jobb! Klart du inte vill såsa med gamla saker nu.

• Liten med Mindre

BS - själv deppar jag inte just nu, men jag är väldigt ambivalent till att bli med barn igen. Vill gärna, för att inte bli ännu äldre och ev få mer problem. Vill också ha barnen relativt samlat i tiden.

Men - jag skulle vilja hitta tillbaka till mig själv, träningslust, hobbyaktiviteter etc först. Bli av med ryggontet, hitta hus och gå på bröllop i början av december utan att vara höggravid.

Jag tror nog att din ÄL kommer tillbaka igen när kroppen är mindre stressad av diverse anledningar. Försök använda tiden till såna positiva saker som du ser att du kanske egentligen skulle vilja göra innan ni blir fler... (Kanske hjälper det att skriva ned vad det är du skulle vilja hinna under tiden, och se till att göra något av det. Så att allt inte känns som en lång förslösad väntan.)

KRAM!

• Fru E

Liten-bra tips det där med att göra saker under tiden och inte göra verkstan till enda målet i livet försöker anamma det mer och mer och blir bättre på det även om det tar tid

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!