• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

AM & MrsB- Litet samhälle med ca 10.000 invånare är det vi ska flytta till. Ca 45 min från stan... så det är allt vischan
    Men det blir bra med större lägenhet och skönt för vovvarna med lite mer natur. Maken tycker det ska bli supermysigt, är mest jag som är lite tveksam. Behöver nog bara vänja mig vid tanken
    BF är 21 juni.

• Fru E

Kangu-vischan????? 10 000 invanare!!!!!!!! Jag ar uppvuxen i en by med 500 invanare DET kallar jag vischan

• kängu

Haha EA, jag är uppvuxen UTANFÖR en by med ca 800 invånare!! Så visst har jag bott på ställen som är mer vischan, men efter att ha bott i de centrala delarna av en större stad några år så känns 10.000 som landet

• Mrs  B

Muggles

Nästan alla barn klarar inskolningen bra, dvs det är okej när barnen ser sina föräldrar och det är bra när föräldrarna kommer och går i korta stunder.
    Men sen när det är "riktiga" dagar brukar barnen känna på sig att det är lite annorlunda och då är det lite skrämmande för barnen. Det är då det är viktigt att personalen går in och tar hand om barnen och får dem att känna sig hemma och trygga i gruppen. Oftast får man ha de mindre barnen i knäet en stund och sen efterhand brukar de bli nyfikna och vilja se sig om vad de andra barnen sysslar med.

En del barn behöver en sån här dag med närhet, andra behöver flera dagar på sig att vänja sig vid att vara med "främlingar". Liksom vuxna tar det tid att lita på en fröken/barn och känna sig hemma i nya miljöer.

Eftersom det är en ny värld blir det många nya intryck och det visar sig även när det gäller mat och sovvanor (både hemma och på dagis), men efter några dagar/vecka brukar barnen ha kommit ifas med sig själv igen.

Vad jag har varit med om så är korta lämningar bäst på morgonen om barnet är oroligt, är barnet däremot glad och pigg kan man stanna en extra stund om man har tid.
    Stanna hellre en längre stund när ni hämtar så barnet får berätta om sin dag eller visa vad dem har gjort.

Öppen och ärlig dialog med personalen tror jag också på, liksom ett och annat telefonsamtal om man inte tyckte att lämningen gick bra.
    Ni måste känna att det är rätt för alla.

Hoppas att det blir bättre snart!

• viktualia

AM.... kängus vischa är värre än min vischa.. ha ha ha ha.. eller inte... närmare civilisation men färre invånare....

Jag har inte styrt upp nån resa mot storstan till den 15:e, det lär inte bli speciellt svårt. Lite rörigt är kanske att försöka övertyga världen om att umgås dagen innan... om de är engagerade nog att fira alla hjärtans dag... hm... det visar sig om det är så...

• Mrs  B

Kängu
    Jag bor på vischan och trivs som fisken i vattnet.
    Härligt att bara höra fåglarna och ett och annat tåg.

• kängu

Hörrudu Vickan, snacka inte skit om min vischa

• _koko_

EA - Det gjorde vi också båda vägarna, men det blir ju lite annorlunda när man flyger med barn. All energi går åt till att barnet ska sova så bra som möjligt, själv får man kanske ett par timmar som bäst.

BS - Jättetråkigt med beskeden från läkaren, jag förstår verkligen att du deppar! Jag hoppas dock att det kan motivera dig också, du VILL ju gå ner i vikt! Hoppas du hittar recept som du gillar, för det kommer ju inte att funka om du tycker maten är äcklig. Stor kram till dig!

Lappis - Hoppas det bara är skillnader i mätnoggrannhet, men jag tycker även jag att du borde skaffa dig en second opinion. X kan ju få svåra konsekvenser om det inte hanteras på rätt sätt, så du borde definitivt kunna få en akuttid på odenplan! Nu har ju helgerna passerat så det borde vara lättare att komma fram på telefon också.

nenne - Vet du att man faktiskt KAN stoppa progget där bak också?!

Första dagen på nya uppdraget var mycket hektisk men rolig också, tror jag kommer att trivas!
    Dryg resa dock, ca 50 min dörr till dörr... Får se om det blir bil till slut, det skulle gå på typ en kvart om jag åker före rusning...

Cicci - Skit att du inte blir bättre!!! Kanske behöver du starkare grejjer? Eller så är det influensa, och då är det ju inget att göra mer än försöka lindra symptomen.

Liten - Vad jobbigt du verkar ha det på jobbet just nu. Kram!

Telis - Usch, hoppas det inte är endon. min endovärk satt mycket i ryggslutet, men den hade jag ju bara under mensen. Och lite under äl också på slutet när jag tänker efter.

AM - Du verkar ha roliga projekt på gång just nu, letar färger och jagar kuddar. Kan förresten intyga att ditt kökskakel är mycket snyggt!
    Upptäckte på vägen hem idag att vårt soffmärke öppnat butik på birger jarlsgatan (vi köpte den på skinngruppen som inte längre finns i sthlm), kanske skulle gå in och fråga vad vi ska göra med den dynan som blivit nersutten. Inte för att vi kan reklamera eftersom den inte är köpt där, men man kan ju kolla om det går att göra något åt det iaf.

I morgon börjar min gravidyoga (som jag så "smart" bokade genom jobbet), ska bli skönt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!