• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Lappis: men hur mkt har det ökat? Kan det vara så att du _är_ gravid iaf? El att det fortsätter växa a la Sept? Gud vad konstigt! Du kanske måste skrapa ut allt ändå...? Varför ringde inte CvL upp dig och meddelade detta?

• muggles

Ore: hur gick det med gubben som snackat skit - fick du ngn ursäkt (skulle inte tro det va )

• Liten med Mindre

EA - grattis till shoppingfynd.

Jag handlade också på rea igår. Byxorna kostade egentligen 1200 kr. Men jag tror nog de var värda de 380 kr jag betalade. Fast de måste gås in här med. Lite tajt över rumpan - en storlek mindre än brukligt. Men visst måste väl lin/ull töja sig lite med?

• Fru E

Liten-lin/ul töjer sig!
    Jag fick snarare gå upp en storlek konstigt nog, den vanliga fick jag inte ens upp över halva låren konstigt nog. Nu har jag jeansstorlekar allt från 26 till 36, förvirrande minst sagt

• Fru E

Muggles-lustigt med Moa att hon reagerade så men det kan inte vara för att det är en sån stor förändring för henne att det tar tid innan hon känner sig "trygg" i den nya miljön med nya personer och allt??

• Ore

Nix, han låtsades som ingenting... Men å andra sidan, om basen gjorde som jag bad så sa han inget om att det var jag som "skvallrat". Så tror väl gubben att det var den tjejen som berättade för mig om det som sagt ifrån...

Nåja, jag vet ju att allt jag gör inte kommer älskas av dem, men jag föredrar faktiskt om de håller sitt skitsnack för sig själva, eller i alla fall inom skiftet. Börjar de prata om mig skiften emellan så gillar jag det inte.

Sedan hör det väl till att jag är absolut första tjejen som överhuvudtaget jobbat regelbundet där uppe... Så allt jag gör måste vara dubbelt så bra som min föregångares, och han hade ju jobbat på skiftet innan han blev ingenjör... Så jag har inget intresse av att göra som han gjorde i alla lägen, jag pillar t.ex. inte på inställningar och liknande... Suck.

Är inne i en otroligt tung period på jobbet just nu, inte så roligt... Har dock hopp om att det ska vända, det är mycket som talar för det. Ska också fundera litet mer vad jag vill göra i min roll, och försöka komma på vad det är som inte stämmer, och vilken typ av stöttning jag skulle behöva gentemot skiften. Tror att min chef ställer upp på det mesta jag ber om, men jag vet ju inte vad jag ska be om...

Det vore vääääldans trevligt med en paus, t.ex. mammaledighet, inom en snar framtid...

• Liten med Mindre

Ore - hoppas på ledighet för dig snart. Dock är det ju viss fördröjning i ledigheten...

Lappis - helt sjukt med dina värden. Är CvL vana att hantera sånt här? Eller finns någon annan gyn som kan det bättre?

Muggles - Moa kanske vill ifrågasätta ifall det verkligen ska vara så här med dagis VARJE dag, innan hon "accepterar" det. Hon måste ju kolla om det kanske går att få någon annan deal? (Jag menar inte att hon gråter avsiktligt, men att något undermedvetet vill testa). Funderingar bara...

• muggles

EA: precis vad jag tror. Hon var hur glad som helst i början av inskolningen och de första ggr som maken gick därifrån så vinkade hon bara glatt. Men nu när vi lämnar direkt i dörren så protesterar hon. Min instinkt säger mig att hon inte är trygg där än. Och just därför tänkte jag att om vi är med lite till så kanske det signalerar att det är en trygg miljö. El så signalerar det tvärtom (att föräldern måste vara med för att det ska vara tryggt), inte fan vet jag, jag är ju inte barnpsykolog...

Hon åt inget på dagis i går heller nästan vilket är VÄLDIGT ovanligt för att vara henne. Typ 3 skedar lunch och lite frukt + en halv macka till mellanmål. Sedan åt hon bra med middag hemma. Funderar på om det också är en protest. Just maten skiter jag i just nu, men jag vill ju inte att hon ska behöva vara ledsen hela dagarna (usch, nu fick jag tårar i ögonen när jag tänker på det).

• muggles

Ore: låter väldigt tufft och det är nog bara att acceptera att det kommer att förekomma skitsnack. Tyvärr snackas det alltid skit om chefer/arb.ledare, och visst har man tuffare krav på sig som kvinna. Särskilt om de övriga är män allihop och aldrig haft en kvinnlig chef förut. Bra att du får stöttning från din chef iaf. Tänk på det som en bra erfarenhet om inte annat... Det som inte dödar härdar...

• muggles

BS: låter inte så kul med din ÄL och din deppighet. Men det känns som att du redan har gett upp fast det inte alls behöver vara kört?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!