• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Det var ingen glad dag för Moa på dagis idag, hon hade varit ledsen stora delar av dagen och somnat i ngn frökens knä (inte konstigt med tanke på hennes korta natt). Stubinen är kort kan man säga just nu. Nu försöker vi korta dagarna så mkt det går denna vecka och så får vi hoppas att det blir bättre.

• muggles

Vickan: målar man inte med vattenbaserade färger oftast nu för tiden? Jag tror det bara är de lösningsmedelsbaserade som är farliga när man är gravid (?). Det hjälper ju inte mot lukten men kanske kan lugna...

• muggles

Nä vad sägs om en dusch efter träningen kanske *sniff sniff*

• viktualia

mugglan - det här är lösningsmedelsbaserad färg och anledningen är att det är lika bra att använda sådan i det här huset... det är ju skadat av cigarettrök och med hjälp av en speciell färg blir man av med spåren efter äcklet. Taket som maken målat ikväll var inte så farligt gult av nikotin, men lite var det allt...

• fru AM

Vickan: Tydligt grav.syptom - känslighet för äckliga lukter!

Stadsmuséet upplyste vänligt om vilken färg väggarna hade på 20-talet (grå, marmorerade med ortoceratiter och allt!) men kom inte med några direkta förslag. Hänvisade till en bok och gav några länkar ... Helt OK! Eller snarare - jag är jättenöjd!
    NU TV!

• Fru E

Va bra mugglan
    Skont att bara klaga ibland.....

muggles skrev 2009-01-27 20:52:19 följande:
    EA: vi förstår dig så väl...
    Vickan-ta det lugnt!
  • Fru E

Kanske lika bra att inte vara hoggravid pa vannens brollop i augusti

AM-blev du nat klokare i fargvalet?

Mugglan-kanske ar en invanjningsfas for M pa dagis??

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Stoooooooor kram till Nenne som jag förstår inte mår så himla bra just nu. Åhhh gumman lider med er trots att jag inte helt och fullt kan förstå exakt hur jävligt du måste känna det. Men jag vet ju bara vlken super ångest, frustration och uppgivenhet jag kände efter de misslyckanden som var innan plusset med borren. Ändå var vi ju inte i närhjeten av at ha kämpat som vissa av er andra. men fyyy vad jag mådde och jag kan därför ana hur det känns. Men visst, inte helt.

Stoooor kram och jag hoppas så klart på pluss åt er och att ni orkar stötta varandra framåt. Puss nenne

har förstått att EA fått mens, kram och faaaaaan!

grattis till vickans pluss! Kul! Hur känns det nu. Är du glad över detta pluss? Hoppas det! Vad sa maken.

jag har inte hunnit läsa ikapp så mycket som ni märker.

har dock uppfattat att det var ett utomkveds lappis fick. läskigt! och FAAAAN. Hoppas att dina örter hjälper så att det går att ladda igen.

Krya på dig cicci! Hoppas du blir bra till resan. Hur länge blir ni borta? Vore kul att ses när ni kommer hem. Borren längtar efter firren

Välkommen hem kokos hjärtat!!!!! Borren vill träffa gusten nu också!!!!

Läste att telis har diskbråck. Urs det låter ont! Hoppas du har schyssta tabletter och vad skönt att du iallafall inte behöver opereras.

Själv har jag nu haft influensa/förkylning i över en och enhalt månad
    det är helt otroligt. Fortfarande "grönsnorig" och mår skit. efter så lång tid. Helt otroligt. Undrar vilket århundrande jag ska bli frisk.

det onda jag hade för några veckor sedan är nu iallfall borta och även sträckningen jag fick förra helgen sååå skönt. Men tyvvär så gör ju foglossningen att jag får ont av att röra mig för mycket Får ont om jag gåt för fort tilloch med. Såååå jäääävla irritrerande eftersom jag är allergisk mot folk som gnäller så vill jag ju inte behöva vara en gnällis med ont själv.

Läste frågan om jag hade det med borren, svar ned. inte en sekunds ont eller så. Så detta är helt nytt. Visst var man öm de sista veckorna men det blir ju alla. Men nu är det värre. Har insett att jag måste luta rida
    är sååååå ledsen. Själva ridningen går bra, men när jag sitter av. AJJJJ och så får jag ont ett dygn efter. Det är bättre kroppen får vila.

Lyfta borren är inte heller så kul men måste ju göras titt som tätt.

Nåja dte är bara att bita ihop och så farligt är det faktiskt inte. Förlåt att jag gnäller!

Annars har borren varit och hälsat på på dagis både mån och tisdag några timmar. Han ska dit igen i morgon och på torsdag s¨å börjar inskolningen på riktigt. Vi beslutade ta den dagis plats vi fick nys om trots att vi inte valt det dagiset eller det k'ändes klockrent. men nu när vi är där så känns det bra. personalen verkar super och det är ju bra.

det har gått skitbra poå dagis. Borren vill sitta i mitt knä några minuter men väldoigt fort så är han redo att ta för sig och leka med de andra barnen. personalen sägre att det inte är så vanligt att det går så fort och att barn är så säkra och framåt. detta känns ju lovande eftersom vi vill ha en kortare inskolning eftersom både jag och maken har helvete att missa jobbet. jag börjar ju på måndag och kan inte vara borta ens 5 minuter.... så maken får ta all inskolning. Vi vill ju helst slippa engagera mor och farföräldrar. men det kanske kommer behövas om det drar ut på tiden.

Näe ni. Jag har glömt att kommentera massor men jag har mina föräldrar på besök i kväll och ska vel ta och umgås lite.
    Stooooor kram till alla
    och en extra till Nenne!!!!

• Fru E

Frullan-va roligt att det gar bra med inskolningen
    Kanske ett balte kan hjalpa dig med (sager hon som bara sager vad andra tidigare tipsat i traden om )

Tanten har inte kommit an men gor det om ett par dar...

• viktualia

FruLlis - joo den här gången är jag mycket gladare över plusset än i somras... då var jag mest skräckslagen. Nu känns det mest rätt, hela jag tycker att tanken på att det om 8 månader kommer finnas en ny liten människa i min värld är tilltalande. Men jag ska INTE säga att jag landat i insikten.... fortfarande känns det "akut overkligt" för att citera en kompis...

Maken är jätteglad men inte heller han har nog fattat det på riktigt. Däremot fick både han och jag världens sprutt på renoveringsprojektet... vore ju bra om allt i den här omgången var fixat i god tid före beräknad ankomstdag för Trollet.....

*kram på dig*

och 15:e som bruschdatum stödjer jag fortfarande... nån i Sthlm med inspiration att styra upp evenemanget?!?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!