• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

Sweetan - Tack!!!

Telis - börjar hålla tummar redan nu! *kramar om länge*

Ego - här har renoveringen fått en ny start och nu är det täckpapp på golvet och målarlukt i huset.. kanske inte helt 100% när man är gravid, men vi ska inte måla speciellt mycket och jag ska inte sova i lukten!!

• Telemarkgrrl

Tack för tummar! EA, jag har gjort magnet- och skelettröntgen av ryggen.

• Fru E

Vickan-ska ni vara klara till september med renoveringarna??

Dags for sangen har!

• sweetstreet

Grrr! BT lägger av stup kvarten! när jag skriver inlägg.
    Jaja, nu hinner jag inte skriva mer för ja ska hämta på dagis.

Telis ska håla alla mina fingrar o tår imorgon för dig gumman!!!!

Och EA,
    jag börjar nya jobbet i april.

Kram till er alla!

• Tinga

Lappis - vilken härlig bild!

Sweet - kul att se dig här! (Säger hon som inte varit så flitig på sistone ; jag undrar också vart tiden tar vägen.) Fick du jobbet som ligger i närheten av där ni bor? Har som sagt missat en del den senaste tiden, så jag vet bara att du pratade om nytt jobb när vi träffades i julas. Grattis oavsett!

• muggles

Telis: håller tummarna stenhårt på att röntgen visar på ngt som är lätt att fixa!

Imorse vaknade Moa kl 05 och sedan ca 6 ggr till innan vi gick upp efter 06. Hon lär vara trött på dagis idag... Maken fick kommentaren att "hon har lite vilja den här tjejen va" av dagispersonalen. Japp, vilja av stål. Men det har hon nytta av senare i livet!! Men de verkade rätt coola på dagis, de har väl sett barn som protesterat förr...

• Liten med Mindre

Välkommen hem Koko! Synd på maten. Jag tror jag stötte på både bra o dåligt i Thailand - men så har jag bara varit i Bangkok.

En tumme för Telis röntgenresultat idag!
    Och en tumme till för Frejis opassande symptom.

EA - du kan inte lägga in makens mobil/bilnyckel/husnyckel eller nåt i kylen ihop med matlådan? (mobilen kanske tar lite stryk förstås)

Pysslar med att installera min nya jobbdator, något praktiskt att "gå vidare med".

Har för övrigt kommit på att det är olämpligt att bli gravid nu. Är bjuden på bröllop i Skåne i december, och jag vill inte åka dit höggravid eller nyförlöst. (Vet faktiskt inte om jag ska klassa det som "bra" olämpligt, eller vill faktiskt inte just nu-olämpligt.)

• muggles

MrsB: Grattis på födelsedagen!

Igår fick jag förresten reklam för tidningen Laura. För den som inte vet marknadsför de sig tydligen som "för kvinnor 40+". Som maken sa "det är nästan en förolämpning att skicka sådan reklam till en som inte är 40 än" Det är faktiskt 3 år kvar tills jag är 40+ (om 2 år är jag bara 40=)

• Liten med Mindre

Muggles - riktigt putt skulle jag blivit...

9000?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!