• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

Ja lappis glömde säga att fotot var superfint!!!

Och Vickan glömde GRATTA DIG!!!!!
    SORRY!!!!!Men sent omsider kommer här ett STORT GRATTIS till ditt plusssssss!!!!

• sweetstreet

Heeej telis!
    Ser att du är en grön plupp nu!

Jag bara skriver hastigt.
    har inte hunnit maial några bilder till dig heller. men de kommer. Konstigt nog flyger tiden bara iväg och jag hinner inte alls allt jag vill göra, grrrr!

Är allt bra med dig??????

• muggles

Koko: välkommen hem!

Frejis: aha jag tycker mig ana lite positiva tongångar ifrån dig hmmm. Lite känningar låter ju bra

Sweet: jag håller med dig i det du skriver ang tjejer/killar. Och även om jag är för att även killar ska få prova att vara lite mer "tjejiga" så skulle jag säkert inte uppskatta det lite mkt om det var min egen pojk. Om jag ska vara ärlig. Du har helt rätt i att man uppskattar en pojkflicka mer. Men jag hoppas att jag kan vara storsint om det skulle hända framöver...

Moa har varit helt otroligt gnällig idag, heeelt otroligt. Har nog aldrig varit med om att hon varit på så dåligt humör, så klängig och "omöjlig". Hon som brukar vara go och glad för det mesta. Jag tror hon är otrygg pga dagis. Men det kommer att ordna sig, hon behöver vänja sig bara. Annars verkar själva dagiset bra (de tar tex en massa kort på barnen som de sätter upp och gör andra mysiga grejer).

• Telemarkgrrl

Hej sweet!!

Jadå, allt är bra med mig! I förra veckan var jag arg på min chef men han har åkt hem igen så nu är jag glad och fin igen.

Stressa inte upp dig över bilderna, ta det när du får tid.

• muggles

Sweet: är allt ordnat med det nya jobbet? Fick du schysst lön och avtal? Hoppas du tog i ordentligt nu när du blev headhuntad och allt!

• sweetstreet

Mugglan,
    jag tror det är jättevanlig när barnen börjar på dagis att de blir lite "orolia" och inte är sina vanliga jag. Men det verkar som om det i de allra flesta fall går över efter ett tag. När de börjar känna sig hemma där och lära känna personalen och barnen.
    För oss var det ju väldigt annorlunda eftersom vi skolade in vår lilla tjej när hon var bara 3 månader. Haha, säga vad man vill om att skola in tidiigt på dagis, men En fördel har det helt klart och det var att det var noll probelm!
    She couldn´t care less.......
    Det var betydligt jobbigare för de med "äldre" barn.

Nu stormtrivs hon på dagis och jag tycker ärligt talat att det känns superbra att ha henne där! Visst vill man vara med och vara med henne och se alla framsteg, men jag tycker vetkligen att det går väldigt bra att kombinera. Helst hade jag som sagt jobbat lite mindre än fulltid, men tycker ändå det går väldigt bra och jag är glad över att hon började tidigt på dagis. Hon är supersocial och man ser verkligena tt alla barnen verkar utvecklas mycket genoma tt vara tillsammans med varandra.

Ang det där med pojkflicka resp flickpojke så tycker jagd et är trist. Alla som ropar att det är en sådan fördel att vara man och att kvinnor har det sämre tycker jag ibladn stirrar sig lite blinda på vissa saker. Man kan givetvis toka det som att det anses "finare" att vara pojkig just för att mannen är norm och att det är fint att vara som en kille trots att man är tjej. MEN jag tycker att detta även betyder att man som kvinna egentligen ahr en enorm fördel rent samhällsmässigt och det är att man är mycket friare i sitt eget uttryck och sine gen identitet. Att män och pojkar har en betydligt mer begränsad "okej-nivå" vad gäller detta. Vilket är jättesynd! Så egentligen tycker jag att det är männen som är i "underläge" där gentemot kvinnorna.
    Jag tycker därför att det är häftigt om föräldrar låter sina pojkar vara som de är även om dettta innebär att de vill måla naglarna och ha halsband och handväska!

• Fru E

Tellis-ja jag ska nog tejpa en lapp pa dorren redan ikvall

Sweet-nar ar det du borjar pa jobbet?

• Telemarkgrrl

Sweet, det där sista (om pojkar och flickor) håller jag verkligen med om!

Ego, imorgon bitti får ni gärna hålla tummarna, för då ska jag till läkaren och få veta vad röntgen visade. Jag är både lite nervös för att den ska visa på nåt och att den inte ska visa på nåt.

• Fru E

Far nog ta och skriva upp alla era vintipser snart ar sjalv ganska dalig pa viner.....

• Fru E

Tellis-vad ar det for rontgen? Sjalvklart far du mina tummar

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!