• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Japp - lyckades! Det har blivit lite fart på oss.

Fast jag tyckte det stod 9000 redan i morse när jag loggade in. Kanske var inklusive censurerade meddelanden??

• BrudSommar2006

Grattis Grattis Mrs B! Försökte lämna ett meddelande på FB men det verkade ha hängt sig och allt försvann.

Telis, hur är det, har du ont fortfarande? Verkar träningen göra någon skillnad?

Jag måste komma mig för att ringa sjukgymnasten och komma igång igen, fick avboka min tid förra veckan då jag blev sjuk och har inte ringt för att sätta fart igen än.

Iris har aldrig sovit så bra som i natt, hon vaknade en gång vid två, det är allt. Sedan stoppade jag om henne vid halv sju och så låg hon kvar till sju med sin flaska.

• start september

Håller tummarna för bra röntgenresultat för Telis!

Frejis - såklart hoppas jag på att det är något rejält opassande som ska hända nu

Muggles - lite putt får man vara. Jag hade nog rivit den rituellt (alternativt givit till min lilla tidningsmarodör som strimlat den) och tänkt njutningsfullt på allt bra som ska hinnas med de närmaste två åren. Tänk bara var de två förra åren gav!

Aha - Grattis MrsB. Fyller alla i er familj år ås här års?

Mer fart i tråden är det nu - jag läser ju en gammal tråd där det bara var lite drygt 4000 inlägg. Vi har skärpt oss

Liten - du verkar hantera att vara på jobbet bra trots eländet. Det är tufft att vara förtroendevalda - men du är bara du. Du har inte makt att ändra på mer än vad du faktiskt har gjort, men du har medkänsla. Det tycker jag känns bra om jag var en av dem som givit dig förtroendet att representera. Och att du får din nya dator gör väl att ditt jobb blir bättre gjort = bättre lönsamhet för företaget= på sikt fler jobb kvar. Alla blir vinnare helt enkelt, så var glad åt den du!

Och jag är lite, lite piggare (igår hade jag inte kunnat skriva så här många ord). Tjoho!

• BrudSommar2006

Tur att Iris verkar äta på dagis för hon äter absolut ingenting hemma, varken frukost eller middag. Hon är så trött så vi får inte ens ut henne i köket på kvällarna, hon vill bara ligga i sin sacco-säck och titta på Nalle Puh och dricka välling. Framåt halv sju har hon piggat på sig lite så att vi kan bada henne och sedan vill hon leka en stund och kan tänka sig att följa med ut i köket oftast men äta vill hon inte. Hon blir kanske mätt av vällingen men det känns inte som att vi kan göra på något annat sätt just nu.

• start september

Grattis BS till bra sömn! Det har slagit mig i den gamla tråden vad kämpigt ni hade det när Iris var nio-tiomånader. Iris känns så mycket gladare på din beskrivning nu när hon är lite äldre.

Är det inte så att matlust varierar? Vällingen mättar ju lite grann. Det kan inte vara en följd av någon infektion?

• Mrs  B

Hej hej och TACK för GRATTIS hälsningarna!!!!!

Konstig födelsedag dock än så länge.......

Malte vaknade 02 och har sedan dess bara sovit ca 2 h.
    Max och maken sov hela natten.
    Inga presenter och ingen sång.

Lite kunde de väl ha anstängt sig..........?????

Hoppas på bättring i eftermiddag!

September
    Japp, vi fyller år i en klump här.
    Min pappa i nov, Max i dec, Malte, min mamma och jag i jan och sen många i makens familj i feb.
    Maken är annars lite utanför och fyller inte förrän i aug.

• Mrs  B

BS
    När Max är på dagis äter han inte mycket hemma.
    Till frukost äter han nu en frukt och lite yoggi och till kvällsmat ungefär detsamma om vi inte äter middag på kvällen, men då brukar han bara peta i maten.
    Lägger inte så stor vikt vid det, bara han äter något.

• Ore

GRATTIS Mrs B!

Tummarna hålls för Telis, litet i efterhand kanske, men ändå...

• Liten med Mindre

BS - grattis till en god natt. Jag tror säkert Iris blir mätt på sin välling - det ska ju motsvara gröt och det blir i alla fall jag mätt på.

MrsB - jättegrattis härifrån med. Det är bäst för maken och pojkarna att de firar dig i eftermiddag - annars är de värda trådens samfällda missnöjesyttringar! Du om någon har väl förtjänat att bli ompysslad i er familj!

• Lapinette

Grattis Mrs B och jag hoppas du blir ordentligt firad!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!