• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • start september

Telis - det var väl ett ganska bra besked? Att du nu vet vad det är och att det går att göra något med egna medel?

• start september

Koko, välkommen hem! Trist om det var rejäla förseningar. Hur mår du nu och hur gick resan med Conny? Att maten var dålig - är det kopplat till din aptit som gravid eller hade ni otur? Har mest ätit bra i Thailand, fast bara på backpackerbudget för länge sedan.

Nämn gärna lite plus och minus med den typen av resa med ettåring. Vi funderar nu på sommarresor och vill gärna ha input.

• kängu

Grattis MrsB på födelsedagen!! Hoppas på ett ordentligt firande ikväll!!!!

Telis- skönt att du nu vet vad det är, och att du kan åtgärda det med sjukgymnastik osv.

Ego- Jag har fått så jäkla ont av foglossning de senaste två veckorna ... hoppas inte det blir jättemycket värre, för jag vill ju kunna gå ut med mina vovvar och så som vanligt.

Piggis- hoppas på bättre tur med nästa mäklare! Lägenheten såg ju kanonfin ut på bilderna, så det är klart att ni kommer få sålt den

• Blivande fru L

Hej tjejer! Jag har varit inne och läst men inte skrivit något på ett tag. Minns nästan inte att jag "får" skriva efter en lång tid som smygläsare. Kan alltså inte kommentera så mycket.

Grattis till plusset, Vickan! Du var så coolt självsäker innan du plussade. Kul!

MrsB verkar fylla år. Grattis till dig också!

Ego: Förra veckan träffade vi läkaren för att starta fertilitetsutredningen. Det var ett bra besök, hon var noggrann och det kändes bra efteråt. På agendan står nu blodprover för mig, prov av de små simmarna för maken och återbesök hos läkaren om några veckor. Vi blev helt bestörta när det visade sig att spermaprovet inte kan analyseras på ön utan måste göras i närmsta större stad, dvs sex timmars båtresa alternativt en 30 minuters flygresa bort. Det går alltså en hel dag åt att göra detta och maken måste ta ledigt från jobbet. Suck! Samtidigt är vi förstås glada för att "allt" ska kollas men det vore ack så mycket smidigare att slippa den långa resan. Vad gör man inte för att förhoppningsvis kunna utöka familjen småningom?

• MSW

Nu har jag bara hunnit läsa ifatt ett tag och inte skriva.. Så risken är att jag glömmer kommentera något jag tänkt.. Men men!

MrsB: Grattis för det första!! Skönt att maten funkar med Malte! Här funkar sömnen bättre än på länge! På nätterna sover han oftast ungefär 3 timmars pass.. (ofta vaknar han runt 12,3 och 6) för mat.. Så det är juh inga hela nätter, men jag är nöjd iaf.. Och han har dessutom börjat sova långa perioder på dagarna också! 1.5-2.5h en sväng på fm och en på em. Jag vet inte vad som har hänt med honom, men det är skönt och jag håller tummarna för att denna period ska hålla i sig... (vågar knappt prata för mycket om det...) Men som sagt nu funkar det och det är så skönt!

Ang pojkflickor och flickpojkar så var det juh en kille på dagiset jag jobbade i somras (han var nog 3 eller 4 år tror jag) som hade nagellack. Jag la märke till det och tänkte att vad bra att han får ha nagellack. Sen en gång när han blev hämtad så "berättade" han eller nämnde på något vis att han hade nagellack och jag sa väl något "ja, vad fint" eller så. DÅ klämmer han ur sig "killar kan ha nagellack också".. Och jag svarade väl att klart dom kan eller något liknande..
    Men så gullig kommentar!
    För övrigt hoppas jag att A blir en pysslig liten kille då jag tycker att det är roligt att pyssla/virka/rita osv.. Som är ganska "typiskt tjejiga"..

FruL: Ja det finns juh klart både nackdelar och framdelar (som min doktor sa en gång ) att bo som ni bor!
    Hoppas ni inte behöver göra för många långa resor utan att det löser sig "snabbt och lätt".. Skulle gissa att de kanske är ännu nogrannare med er, pga ditt yrke, så vet du kanske mer vad som "ska" kollas...?

Telis: Skönt med så pass lätt fel med ryggen!

Lappis: Har du hört något från cvl??

Amma åttlingar?? Undrar om mamman då sitter på samma ställe hela dagarna, och någon kommer med barnen ett efter ett för matning...? Och någon annan tar hand om allt annat (blöjbyte, somning och allt annat....)

Hoppas jag inte glömt ngt allt för viktigt..!

• fru AM

Grattis Mrs B!

Telis - det var väl ett ok röntgensvar! Bra att det kan gå över med träning! Skönt att det inte var ngt värre.

Är rätt mör efter två dagar i skolbänken (webbdesignkursen). Ska gå och halvligga i min stora fåtölj med en bok i två sekunder innan Livia kommer hem ....

Kram till alla

• Fru E

Liten-om jag aven la mobilen i kylen med maten skulle han bergis glomma mobilen med har satt upp en lapp pa dorren nu

Mrs B-GRATTIS!!! Jag har vant mig vid att inte fa blommor eller frukost pa sangen eftersom vi fyller ar pa samma dag men lite grattis firande vill man ju ha

Piggelin-vilken oserios maklare, bra att ni bytt sa ni kan fa lagenheten sald. Verkar som om folk koper lite mer nu nar rantorna gatt ner

Tellis-skont att du slipper operation i alla fall och kan bli battre med traning

Fru L-funderade pa vart du tog vagen skont att ni blir utredda nu ordentligt. Kanske ar vart att ta ett par dagars semester for att lamna simmarprov maken skulle lamna tva stycken och har sa gjort sa nu vantar vi pa svaren. Funderar pa att ringa gyn och be honom jaga dem lite sa vi kan fa svar innan nasta cykel kommer till dag 5. For ar det fel (hoppas inte!!!) pa makens simmare sa ar det onodigt att jag ater pergo....

Ego-japp da kan ni nog sluta halla tummarna for mig fick spottings idag som vanligt sa tanten lar komma om ett par dar. Ska sura ett par dar nar hon kommer och sen vara glad igen. Kanns lite tungt att inte veta varfor det inte tar men 8 forsok ar ju samtidigt inte onormalt sa det ar val bara att vanta om det inte ar nagot fel pa oss. Far se vad gyn sager nar jag atit kurerna med pergo klart och det inte blivit nat, har en manad kvar med dem.......

• Fru E

Kangu-du kan inte kopa ett sant balte mot foglossning som ska hjalpa???

Hmmm.....fick reda pa idag att ytterligare en arbetskamrat ar gravid, hemskt vad alla ynglar a sig forutom vi

• Lapinette

EA - visst är det jobbigt när alla runt omkring blir gravida! Men jag håller tummarna att det snart är er tur.

Blivande fru - attans att ni måste ta er till fastlandet för att lämna simmare.

Ego - har inte hört något från CvL men har varit på årets första akupunktur. Läste imorse att den andra tjejen på FL som började gå hos henne i november plussade idag. Så 2 av 2 från den tråden som har gått hos Sophie har blivit gravida. Hoppas det forsätter så . Kokar just nu örter som ska driva ut skiten jag har kvar i kroppen.

• Fru E

Lappis-vad kostar akun??? Och ar det till nagon speciell inriktning man ska ga,alltsa kinesisk eller sa?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!