• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Gosnosen-ok men då ska jag ringa gyn nu och be honom ringa upp så ska jag fråga. Det blodprov som jag tog förra månaden visade på jättefina värden på dag 21, tom över det normala dvs att jag egentligen kanske inte skulle behöva Pergo men tanten blir i alla fall regelbunden av den.
    Vad är nästa steg som man gör annars efter blodprov på dag 3??

Liten-jag har heller ingen inspiration idag, har ont i halsen och är lite allmänt deppig över livet men försöker rycka upp mig! Jag brukar sätta på bra musik och spela högt, läsa en bra bok/tidning, ringa min bästa kompis och få lite tröst, se en bra film eller gå en långpromenad om det är fint väder

Lappis-konstigt att de inte ringde åter om de lovat det, ring dem annars och hör så du kan få besked

Koko-både jag och maken slapp jetlag eftersom vi lyckades få flyga när det var natt här hemma både på dit och hemresa, såå skönt!

• Mrs  B

EA
    Lunch med mig och Malte en dag kanske kan pigga upp lite?????

• gosnosen

Liten - känner igen det där med saknad inspiration. Jag ska byta jobb snart (ska jobba 2,5 vecka till) och jag känner inte alls för att göra klart på det här jobbet. Försöker hela tiden att ha något att se fram emot, just nu är det 10 dagar i Sydafrika i slutet av februari som utgör målbilden. Annars är god mat och gott vin något vi ofta njuter av.

Lappis - konstigt att de inte hört av sig. Vad är det för mirakelakupunktör du har nosat upp?

• gosnosen

EA - när vi hade fått svar på mina dag 3-prover fick jag pergo. Dock var inte läkaren tillräckligt påläst har vi förstått i efterhand då han konstaterade att mitt värde på 15 bara var "något för högt", men det var väldigt för högt! Normalvärde ska vara så lågt som möjligt, men iallafall under 10. Om alla värden är normala kan jag tänka mig att nästa steg kan vara en undersökning av livmodern (jag fick koksaltlösning insprutad vid VUL för att se att livmodern såg ok ut) och sen kanske spolning av äggledare. Det är ju också så som du skriver, ni ligger fortfarande inom gränsen för vad som är normal tid att försöka innan det blir ett plus, så någon större oro skulle jag inte känna ännu. Minns inte hur gammal du är?

• Lapinette

gosnosen - en "kompis" på FL hittade henne (hur vet jag inte) och då hon blev gravid på naturlig väg efter att ha gått där i ca 1,5 månad så har fler och fler på den tråden (och säkert smygläsare) blivit kunder där. Hoppas bara hon fortsätter i samma takt att göra oss nya kunder gravida.

EA - vi har några här inne som det tog för där i sluttampen (precis innan det var 1 år med försök) och själv har jag en kompis (som också är född -70 liksom mig) som det tog typ 20 försök innan hon blev gravid på naturlig väg. Till henne hade läkarna sagt att räkna med 2 år när man är i vår ålder (hennes och min). MEN självfallet ska ni utredas och inte gå och vänta för länge.

• Fru E

Gosnosen-vi är bara snart 28 så än har vi några år på oss *fniss*. Jag tror egentligen inte heller att det är något allvarligt fel på oss men ändå skönt att få reda på det som går att ta reda på relativt enkel, dvs ÄL och simmare och blodprover. Min gyn känns väldigt bra och trygg så får se vad han hittar på näst

Mrs B-ja men det kan alltid pigga upp

• Fru E

Lappis-ja vi har ju inte försökt "mer än" 8 månader men jag är en väldigt otålig person *fniss*

• BrudSommar2006

Snyft, jag ser mitt höstbarn jag ville ha försvinna iväg. Ingen ÄL, inget barn. Idag kom mensen och det måste vara så att man börjar räkna första dagen man ser spottings och inte första dagen som mensen kommer igång på riktigt för annars skulle jag fått nu på typ dag 26 och det kan ju inte stämma utan ÄL då mensen ju ska vara senare än vanligt tycker man. Bara för att jag vet att jag inte kan få barn nu när vi precis bestämt oss för att börja försöka så har jag deppat ihop helt. Vi ville ju ha två år mellan barnen men det blir ju inget nu. Jaja, jag vet att vi har Iris och är väldigt tacksamma för det men just nu mår jag inte alls bra.

• BrudSommar2006

Har börjat laga GI-recpet ur Fredrik Pauluns bok, igår kväll åt jag det äckligaste jag ätit på länge, limewokade räkor med tagliatelle. Knappt någon sås till de läbbiga räkorna så pastan var helt torr att tugga på och så den där starka smaken av lime och vitlök, usch vad jag mådde illa! Förstår inte heller att det ska vara bra med så mycket pasta och så bara några räkor som skramlar runt i mitten. Sedan är det så jobbigt att man alltid ska hålla på och förbereda så mycket kvällen innan. Idag ska vi äta en chili sin carne och då var jag tvungen att lägga bönor i blöt redan igår kväll, imorgon är det någon fisk med pesto så ikväll måste jag stå och fixa peston, sedan är det någon grönsakspasta dagen därpå och då måste jag lägga mer bönor i blöt osv. Det kommer att sluta med att jag glömmer att fixa någon ingrediens kvällen innan och så kommer vi inte ha något till middag. Tur att det finns några GI-rätter att bara gå och hämta i restaurangen här på jobbet så att jag inte behöver planera lunchen också. Fast det blir ju lite dyrt att köpa färdig mat varje dag förstås.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!